بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
تدبیر24 :اغلب تحقیقات در حوزه جامعه شناختی عمده ترین دلایل فرار دختران از محیط خانه و خانواده را کم توجهی از سوی والدین و اعضای خانواده مطرح می کند.

دکتر قربانعلی ابراهیمی جامعه شناس و مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار آستان به اصلی ترین دلایل فرار نوجوانان در هر دو جنس گفت:آزارهایی که نوجوانان از سوی خانواده می بینند آمار فرار جوانان را افزایش می دهد و زمینه های این آسیب را پدید می آورد.

این عضو هئیت علمی دانشگاه در ادامه افزود:افزایش نرخ آزارهای خانوادگی ،کم توجهی،کمبود عاطفه و... راه را برای فرار نوجوانان و جوانان از محیط خانه و خانواده فراهم می کند.

وی ادامه داد:متاسفانه برخی نوجوانان به دلیل عدم آگاهی تصور می کنند تنها راه حلی که آنها را از اغتشاشات خانوادگی دور می کند و به آرامش می رساند فرار از خانه و پناه بردن به جامعه ای است که امنیت در آن نسبی و ضعیف است.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه فرار از خانه یک فرآیند کاملا تدافعی است بیان کرد:از نگاه جامعه شناختی دختران در جدال با خود و بیشتر به این دلیل که توان حل مشکلات شان را در درون خانواده ندارند دچا تضاد و چندگانگی می شوند  و تشدید آزاردگی ها زمینه های می شود برای فرار دختران در خانواده.

وی با اشاره به این مطلب که برخی دختران به دلیل عقده های روانی که در خانواده دارند برای دستیابی به شهرت،درآمد بالا و موقعیت های جدید دست به فرار از خانه می زنند تصریح کرد:این جوانان تصور می کنند در بیرون از محیط خانواده موقعیت های ازدواج مناسب پیدا می کنند و تصور اشتباه شان این است که در چارچوب خانواده به راحتی به اهداف خود نمی رسند.

به گزارش خبرنگار آستان،این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد:در برخی تحقیقات مشاهده می شود در خانواده های سنتی برخی دختران برای رهایی از محیط خانواده و چالش هایی که دارند به ازدواج های مصلحتی رضایت می دهند و بعد از مدتی زندگی مشترک را رها کرده و طلاق می گیرند.

به گفته دکتر ابراهیمی؛فرار نوجوانان از خانه یک پدیده اجتماعی است که دلایلی چون دگرگونی سریع جامعه و گذار از ساختار سنتی به مدرنیته و تحولات عظیم فرهنگی در عصر جدید نیز به شیوع این پدیده شوم دامن می زند.

ابراهیمی در ادامه تاکید کرد:فروپاشی نظام ارزشی،دوپاره شدن جامعه به نوعی بحران هویت فرهنگی و اجتماعی را در جامعه سبب می شود که به راحتی نوجوانان تصمیمات اشتباهی از قبیل فرار از خانه را می گیرند.همچنین شکاف بین نسل ها و تفاوت در دانش،نگرش،گرایش،باورها و رفتارها فاصله عمیق ارتباطی میان والدین و فرزندان ایجاد می کند.

منبع:آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، خانواده
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها