بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
تدبیر24 :به گزارش گروه اخبارعلمی ایرنا از نیچر، محققان سالها است که به دنبال روش های کارآمد برای تبدیل نور خورشید به انرژی هستند. گیاهان به دلیل خاصیت فتوسنتز، بیشترین توانایی را در این راستا دارند. محققان موسسه تحقیقاتی کارلسروهه (KIT) در آلمان پس از مشاهده گلبرگ های گل رز در میکروسکوپ الکترونی دریافتند که سلول های گلبرگ خواص اپتیکی ویژه ای دارند.
این نانوساختار دارای برجستگی هایی شبیه دندانه هستند که به صورت رندوم (تصادفی) روی سطح آن قرار گرفته اند. این برجستگی ها علاوه بر جذب فوق العاده نور،‌ در گرده افشانی حشرات نیز نقش دارند.
محققان با استفاده از یک پلیمر سیلیکونی، گلبرگ گل رز را با تمام ویژگی های آن شبیه سازی کرده اند. این پلیمر سیلیکونی عملکردی شبیه قالب دارد. سپس چسب شفاف اپتیکی روی این قالب ریخته می شود و در معرض نور ماورای بنفش قرار می گیرد.
محصول نهایی یک لایه شفاف مشابه گلبرگ رز است که کارایی سلول های خورشیدی را 12 درصد افزایش می دهد. هرچه دقت قالب گیری از گلبرگ بیشتر باشد، کارایی محصول نهایی بالاتر است.
قرار است به زودی از این فناوری در ساخت سلول های خورشیدی استفاده شود.نتایج این تحقیقات در نشریه Advanced Optical Materials منتشر شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها