بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
تدبیر24 :  نمایانگر بازار سرمایه تهران امروز نسبت به روز گذشته با ۲۷ واحد افزایش مواجه شد که با این حساب به رقم ۷۳ هزار و ۶۷۲ واحد رسید، اما شاخص کل هم وزن امروز بیش از ۱۱ واحد افت داشت و به کانال ۳۵۸۸ واحدی رسید.

در اولین هفته از معاملات تالار شیشه‌ای ایران ارزش کل معاملات به ۱۷۹ میلیارد و ۸۸۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۱۸ میلیون و ۷۰۹ هزار سهم و اوراق معامله طی بیش از ۵۷ هزار نوبت دادوستد بود.

چندی بود که در بورس اوراق بهادار تهران شاهد روند کاهشی بودیم، این در حالی است که تالار شیشه ای به اخبار مثبت اقتصادی ناشی از اجرایی شدن برجام و همچنین کاهش سود بانکی  در دو روز پایانی معاملات هفته گذشته واکنش نشان داده و بیش از ۱۰۰۰ واحد رشد کرده بود اما این رشد نسبتا زیاد ظاهرا چندان پایدار نبوده است.

از طرفی بازارهای جهانی این روزها به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا واکنش نشان دادند و شاهد کاهش هایی بودند. تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را در بازار پول تهران با ریزشی شدن پوند انگلستان می توان دید. هرچند که بورس تهران چندان رابطه ای با بورس های جهان ندارد، اما با شنیدن این خبر بازار سرمایه تهران هم تا حدودی با نگرانی هایی مواجه شده به طوری که این موضوع می تواند یکی از دلایلی باشد که باعث شده دماسنج  تالار شیشه ای تهران با احتیاط افزایش یابد.

نماد بانک ملت امروز بیشترین تاثیر را در شاخص بورس اوراق بهادار داشت و بعد از آن چادرملو و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین تاثیر را در روند رشد دماسنج بازار داشتند.

از طرفی دیگر پالایشگاه نفت بندرعباس با ۶۱ واحد و صنعتی و معدنی گلگهر با ۴۴ واحد کاهش از نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در افت بورس تهران داشتند.

نماد شرکت‌های فرآورده‌های نسوز آذر، عمران و توسعه فارس، صبانور، صنایع شیمیایی سینا و ایران مریونس امروز بازگشایی شدند. همچنین نماد شرکت‌های صنایع بهشهر، گروه صنعتی سپاهان، بانک پارسیان، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی و سیمان کارون در پایان معاملات امروز متوقف شدند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز ۶.۸ واحد کاهش پیدا کرد و به رقم ۷۷۰.۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس امروز ۱۴۴ میلیارد و ۶۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود که این رقم ناشی از دست به دست ۳۵۲ میلیون و ۸۸۷ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در خارج از بورس ایران بود.
برچسب ها: تدبیر24 ، بورس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها