بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
تدبیر24 :احمد شیرزاد نماینده ادوار مجلس در گفت و گو با خبرنگار آستان گفت:مجموعه نیروهای سیاسی حامی دولت نیز تمایل دارند مجددا ازایشان حمایت کند؛ هرچند در فاصله باقی‌مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری ضرورتی ندارد که مواضع خود را رسما اعلام نمایند.

به گفته شیرزاد؛ازسوی دیگر رقابت‌ سال ۹۶ در جناح مخالفان آقای روحانی پیچیده است. البته برخی از اصولگرایان هماهنگ با دولت هستند و برخی دیگر رضایت چندانی از انتخاب مجدد روحانی ندارند. این مجموعه تشکیلات منظم و رسانه‌های همسو و تریبون‌های زیادی را در اختیاردارند و درگذشته نیز از آقای سعیدجلیلی حمایت کردند.

شیرزاد ادامه داد: احمدی‌نژاد مواضع متغیری دارد و برای هیچ اصولگرایی قابل‌ اتکا نیست. بنابراین ممکن است امروز احمدی‌نژاد را به عنوان خطر مقابل دولت معرفی کنند و حتی از به وجود آمدن تضاد میان احمدی‌نژادی‌ها و حامیان دولت استقبال کنند اما به‌هیچ‌وجه احمدی‌نژاد کاندیدای اصولگرایان نیست. البته ممکن است اصولگرایان از شکست‌خوردگان سال ۹۲ یا از آقای قالیباف در مقابل روحانی حمایت کنند ولی در هر صورت آنها می‌دانند که مجموع آرای آنها به میزان آرای روحانی نخواهد رسید.

به گزارش آستان؛ نماینده ادوار مجلس بیان کرد: استفاده از نیروهایی که یک‌ بار آزموده شده‌اند به معنی پذیرش شکست در مقابل روحانی است. آقای قالیباف متحد قابل‌اطمینانی برای تندروهای اصولگرا نیست و تندروها تفاوتی میان روحانی و قالیباف نمی‌بینند که از وی در خرداد ماه سال آینده حمایت کنند. البته گزینه‌های دیگری هم مطرح هستند ازجمله برخی از نظامیان که بعید است این افراد هم در مقابل روحانی موفقیتی به دست آورند.

شیرزاد بیان کرد: چهره‌های نظامی در لباس نظامی به‌خوبی عمل کرده و محبوب هستند ولی محبوبیت نظامیان به معنی محبوبیت سیاسی آنها نیست و اصولا با نخستین سخنرانی عمومی بخش مهمی از محبوبیت خود را از دست می‌دهند. این مورد بارها در ایران تکرار شده است.

وی افزود: بنابراین بعید است این چهره‌ها قبول به پذیرش این مسئولیت کنند. تغییر لباس تمرین زیادی می‌خواهد، تجربه محسن رضایی نشان می‌دهد این عمل با دشواری صورت می‌گیرد و تجربه موفقی نیست. هرچند اصولگریان با هریک از این چهره‌های خود بخواهند وارد گردونه رقابت شوند تا این لحظه زمان را از دست‌ داده‌اند و هرکدام از گزینه‌های آنها تمایل داشتند در مقابل روحانی قرار بگیرند باید ائتلافی به وجود آورده بودند.

شیرزاد تصریح کرد: این اتفاق نیفتاد و زمان برای اصولگرایان رقیب روحانی ازدست‌ رفته؛ به ‌این‌ترتیب جناح اصولگرا خود را برای باخت در ۹۶ آماده کرده و بعید است در مقابل روحانی گزینه جدی داشته باشند و احتمالا به‌ صورت تشکیلاتی دیگر در انتخابات شرکت نخواهند کرد و تنها برای رقابت با روحانی کاندیدا خواهند شد که به‌ سادگی رئیس‌ جمهورنشود. لذا جناح اصولگرا کاملا منفعل شده و خود را برای باخت آماده نموده است و اساسا برنامه انتخاباتی منظمی ندارد.

منبع:آستان

برچسب ها: تدبیر24 ، احمدی نژاد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها