بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
ژرمن‌ها به دنبال قدرت نمایی برابر اسلواکی هستند و بلژیک هم کار سختی برابر تیم باانگیزه مجارستان دارد.
تدبیر24 :در ادامه مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ یکشنبه سه دیدار دیگر برگزار خواهد شد تا تکلیف سه تیم راه یافته دیگر به یک چهارم نهایی مشخص شود.
در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها تیم ملی فوتبال فرانسه میزبان یورو به مصاف ایرلند خواهد رفت. فرانسه تا قبل از شروع بازی ها از اصلی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی بود اما شاگردان دیدیه دشام(Didier Deschamps) با وجود آنکه از سه بازی خود هفت امتیاز کسب کردند اما نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

فرانسه -ایرلند

فرانسه در دو دیدار برابر آلبانی و رومانی پیروز از میدان خارج شد اما این تیم در دیدار برابر سوئیس به تساوی ناامید کننده بدون گل دست پیدا کرد. نقطه ضعف اصلی فرانسوی‌ها در خط دفاعی است، جایی که غیبت رافائل واران(Raphaël Varane) و ساخو(Mamadou Sakho) به شدت روی عملکرد دفاعی خروس‌ها تاثیر گذاشته است و اگر سنگربان آماده‌ای به نام هوگو لوریس(Hugo Lloris) نبود اشتباهات عادل رامی(Adil Rami) و کوشیلنی(Laurent Koscielny) در همان مرحله گروهی هم برای فرانسه دردسرساز می‌شد.

اما نقطه قوت فرانسه در خط میانی است، جایی که بهترین بازیکن مرحله گروهی را در اختیار دارند. پایت(Dimitri Payet) ستاره وستهام(West Ham United) بهترین بازیکن فرانسه و جام بوده است. او شوت‌های ناگهانی دقیقی دارد و روی ضربات آزاد تبحر دارد. حضور این بازیکن می‌تواند در دیدار برابر ایرلند کفه ترازو را به سود فرانسه تغییر دهد.

نگرانی بزرگی که فرانسوی‌ها در این جام دارند دور بودن ستاره‌های بزرگ این تیم از دوران اوج خود است. پل پوگبا(Paul Pogba)، آنتوان گریزمن(Antoine Griezmann) و مارسیال(Anthony Martial) از بازیکنانی بودند که تا قبل از آغاز جام فرانسوی‌ها امید زیادی به درخشش آنها داشتند اما این بازیکنان بسیار ضعیف‌تر از انتظارات ظاهر شده‌اند.

اما از طرف دیگر ایرلند با هدایت اونیل(Martin O'Neill) موفق شد در گروه مرگ به عنوان تیم سوم به دور بعد راه پیدا کند. این تیم در دیدار پایانی خود برابر ایتالیا یکی از بهترین تیم های جام به پیروزی رسید تا با ۴ امتیاز به دور بعد راه پیدا کند.

آنچه باعث حساسیت بیش از حد این دیدار شده است حس انتقام گیری است که در بین ایرلندها وجود دارد. هفت سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۹ تیری آنری(Thierry Henry) در پلی آف جام جهانی در دقایق پایانی توپ را با دست وارد دروازه ایرلند کرد تا ایرلند از صعود به جام جهانی ۲۰۱۰ با وجود شایستگی که داشت بازماند. در آن زمان انتقادهای بسیاری از آنری شد و همه از شایستگی ایرلندهای برای صعود به جام جهانی سخن به میان آوردند اما قانون فوتبال متفاوت با هر قانون دیگری است و چون گل آنری توسط داور درست اعلام شد این حکم با وجود ناعدالتی باقی ماند.

هواداران تیم ملی فوتبال ایرلند سخت به دنبال انتقام از خروس ها هستند. البته آنها به خوبی می دانند که پیروز شدن برابر فرانسه میزبان بسیار سخت است. اونیل گفت: بله همه ما آن خاطره تلخ را به یاد می آوریم اما دیگر نباید به گذشته فکر کرد. بازیکنان ایرلند از روحیه خوبی برخوردار هستند و آماده پیروزی برابر فرانسه میزبان هستند.

آلمان-اسلواکی

قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ به مانعی به نام اسلواکی خورده است و امیدوار است که با پیروزی برابر این تیم به جمع هشت تیم راه پیدا کند. با وجود آنکه ژرمن ها از سه بازی خود ۷ امتیاز به دست آوردند و به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کردند اما انتقادات از عملکرد تیم یواخیم لوو(Joachim Löw) زیاد است.

منتقدان تیم ملی فوتبال آلمان بر این باور هستند که این تیم طراوت جام جهانی را ندارد و نبود یک رهبر در این تیم مشهود است. البته یواخیم لوو چنین انتقادهای را به شدت رد کرده و به تیم خود ایمان دارد. آلمان برخلاف انتقادهای که از این تیم می‌شود از نظر فنی و آماری یک از بهترین‌های جام بوده است.

این تیم از بین تیم‌های شرکت کننده بیشترین نسبت مالکیت توپ را داشته است تا جایی که میانگین مالکیت توپ این تیم در سه بازی ۶۵ درصد بوده است همچنان که ۹۱ درصد از پاس‌های شاگردان یواخیم لوو درست به مقصد رسیده است و از این حیث بعد از اسپانیا بهترین عملکرد را دارند.

نگرانی بزرگ ژرمن‌ها برای این دیدار احتمال غیبت بواتنگ(Jérôme Boateng) است. این بازیکن در دیدار سوم برابر ایرلند شمالی مصدوم شد و این احتمال زیاد است که به دیدار برابر اسلواکی نرسد. البته شکوردان موستافی(Shkodran Mustafi) در دیدار نخست هم جانشین بواتنگ شد و موفق شد برای تیمش گلزنی کند و از این حیث یواخیم لوو نباید نگرانی داشته باشد.

اما از طرف دیگر اسلواکی در گروه دوم بعد از ولز و انگلیس با ۴ امتیاز به عنوان تیم سوم به یک هشتم نهایی راه پیدا کرد. این تیم در دیدار پایانی خود یک تساوی ارزشمند را برابر انگلیس به دست آورد. امید نخست اسلواکی برای گلزنی مارک همسیک(Marek Hamšík) است که در ناپولی(Napoli) بازی می‌کند. البته این تیم در خط دفاعی هم بازیکن نام آشنایی به نام مارتین اسکرتل(Martin Škrtel) را دارد.

یان کوژاک(Ján Kozák) سرمربی اسلواکی قبل از این دیدار گفت: نام بزرگ آلمان ما را نخواهد ترساند. بدون شک این مهم‌ترین دیداری نیست که من تجربه می کنم. آلمان تیم قوی است و بازیکنان آن در تیم‌های بزرگ اروپا بازی می‌کنند اما ما هم از روحیه خوبی برخوردار هستیم و آماده‌ایم تا بهترین بازی خود را به نمایش گذاریم.

مجارستان-بلژیک

در نهایت در بازی پایانی شب دوم یک هشتم نهایی دو تیم مجارستان و بلژیک به مصاف هم خواهند رفت. مجارستان یکی از شگفتی‌سازهای یورو ۲۰۱۶ بوده است. این تیم در گروهی که ایسلند، پرتغال و اتریش در آن قرار داشتند به عنوان تیم نخست به دور بعد راه پیدا کرد.

سرشناس‌ترین بازیکن مجارستان گاور کرالی(Gábor Király) سنگربان این تیم است که مسن‌ترین بازیکن تاریخ یورو هم به شمار می‌آید. مجارستانی‌ها امید زیادی به درخشش تیم خود دارند. آنها حتی اگر از این مرحله هم حذف شوند سرزنش نخواهند شد و  همین باعث می‌شود تا بدون استرس بازی کنند.

اما بلژیک یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی به شمار می آید و طبیعی است که شانس این تیم برای کسب پیروزی بیشتر از حریف خود باشد. شاگردان ویلموتس(Marc Wilmots) شروع خوبی در فرانسه نداشتند و در دیدار نخست خود برابر ایتالیا با دو گل تن به شکست دادند اما در دو دیدار بعدی خود برابر سوئد و ایرلند به پیروزی رسیدند تا با ۶ امتیاز و به خاطر شکست برابر ایتالیا به عنوان تیم دوم به دور بعد راه پیدا کنند.

خبری که قبل از دیدار حساس برابر مجارستان بلژیکی‌ها را شوکه کرده افشاگری سرمربی این تیم درباره سیگاری بودن ناینگولان(Radja Nainggolan) بود که تک گل بلژیک را برابر سوئد به ثمر رساند. البته این تیم آنقدر مهره دارد که می‌تواند جای خالی هر بازیکنی را پر کند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها