بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
آرژانتین و شیلی بامداد فردا (دوشنبه) دیدار نهایی کوپا آمریکا را برگزار می‌کنند. دو تیم پیش از این فینال ۲۰۱۵ را نیز در این جام برگزار کرده بودند که با قهرمانی شیلی همراه شد.
تدبیر24 :هر کدام از دو تیم نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته‌اند. شیلی اکنون بهتر از قبل بازی می‌کند. این موضوع در دیدار برابر مکزیک و کلمبیا آشکار بود. شیلی با شکست بولیوی در مرحله گروهی توانست پس از چند بازی، نخستین پیروزی‌اش را جشن بگیرد. این تیم نه در یک چهارم و نه در نیمه نهایی، گلی دریافت نکرد.

خوان آنتونیو پیسی(Juan Antonio Pizzi) سرمربی این تیم هنوز نتوانسته است خط دفاعی مستحکمی همچون دوران مربیگری خورخه سامپائولی(Jorge Sampaoli) داشته باشد اما در خط حمله، شیلی در بازی‌های آخر زهردار ظاهر شده است. از طرفی الکسیس سانچس(Alexis Sánchez) در بهترین دوران خود به سر می‌برد. در جام ۲۰۱۵ و برخلاف جام کنونی، بازی‌های خیلی خوبی به نمایش نگذاشت اما اکنون به تاثیرگذارترین بازیکن تیمش تبدیل شده است.

 آرژانتین در مقابل با اعتماد به نفس کامل به فینال رسید. آلبی سلسته تمام بازی‌های خود در این رقابت‌ها را با پیروزی پشت‌سر گذاشته است. درست است که تنها رقیب قدرتمندش تا به اینجا شیلی بوده است اما این تیم توانایی فتح کوپا را پس از  سال ۹۳ دارد. آرژانتین از آن سال در ۶ فینال حضور داشته است.  (جام جهانی ۲۰۱۴، سه کوپا آمریکا و دو جام کنفدراسیون‌ها) اما در همه دیدارها با قناعت به عنوان نایب قهرمانی با جام خداحافظی کرده‌اند.

ستاره آلبی سلسته، بدون شک لیونل مسی(Lionel Messi) است. مهاجم شماره ۱۰ آرژانتین با آسیب دیدگی این رقابت‌ها را شروع کرد و در بازی دوم دقایقی فرصت حضور در میدان را پیدا کرد اما در دیدار پایانی مرحله گروهی درخشید و در ۲۰ دقیقه، هت تریک کرد. عملکرد مسی در مقایسه با سال گذشته و با اینکه آسیب دیده هم بود،  نسبت به سال گذشته بهتر بوده است.

مهاجم بارسلونا(Barcelona) توانست در  نیمه نهایی رکوردشکنی کند و عنوان بهترین گلزن تیم ملی آرژانتین را که متعلق به گابریل باتیستوتا(Gabriel Batistuta) بود، به خود اختصاص دهد.

اما مسی تنها بازیکن موثر آرژانتین نیست.  گونسالو هیگواین(Gonzalo Higuaín) و اور بانگا(Éver Banega) در حال سپری کردن دوران خوبشان هستند. بانگا در کنار خاویر ماسکرانو(Javier Mascherano) و بیگلیا(Lucas Biglia)، توپ‌ها را به مسی و هیگواین در خط حمله می‌رسانند. هیگواین که فصل خوبی را در ناپولی(Napoli) سپری کرد و در سری A ایتالیا رکورد گلزنی را شکست، ‌ این روند را در تیم ملی نیز ادامه داد. او در دو بازی اخیر آرژانتین چهار بار دروازه حریفان را باز کرده است.

آسیب دیدگی باعث شد برخی از بازیکنان آرژانتین نتوانند در همه دیدارها حضور داشته باشند. نیکولاس گایتان(Nicolás Gaitán) که جانشین مسی آسیب دیده شده بود نیز آسیب دید. آنخل دی‌ماریا(Ángel Di María) نیز هنوز حضورش در فینال مشخص نیست و اسکوییل لاوتزی(Ezequiel Lavezzi) که به جای مهاجم پاری سن ژرمن(Paris Saint-Germain) در نیمه نهایی به میدان رفت، با شکستگی دست روبرو شد و باید فینال را از روی سکوها تماشا کند.

 آرژانتین بامداد فردا می‌تواند علاوه بر انتقام، به ناکامی ۲۳ ساله خود در کسب جام پایان دهد اما این تیم از دو فینال پیاپی، خاطره خوبی ندارد. آلبی سلسته در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷  برابر برزیل قرار گرفت و در هر دو دیدار نهایی مغلوب شد. سال ۲۰۰۴ هدایت این تیم را مارسلو بیلسا(Marcelo Bielsa) و در دوره بعد آلفیو باسیله(Alfio Basile) برعهده داشت.

برچسب ها: تدبیر24 ، ارژانتین
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها