بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
تدبیر24:' بهمن صادق نژاد ' یکشنبه شب درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که ماموران این اداره پس از کسب گزارش های مردمی مبنی برکشتار غیرمجاز در منزل مسکونی یک شهروند آملی ، با همکاری پلیس امنیت آمل و دستور دادستان وارد منزل این فرد متخلف شدند و در بررسی های اولیه 11 لاشه گوسفند ذبح شده و آلوده به نمونه های تب برفکی را کشف و ضبط کردند.
وی گفت که تمامی لاشه های کشف شده برای شناسایی و تائید بیماری به اداره دامپزشکی آمل منتقل و پس از بررسی مشخص شد تمام لاشه گوسفندان آلوده به بیماری تب برفکی است.
صادق نژاد اضافه کرد : در این ارتباط دو قصاب متخلف دستگیر ، تحویل مراجع قضایی و با قرار بازداشت روانه زندان شدند.
بیماری تب برفکی از اوایل فروردین ماه امسال در چند نقطه از استان شیوع پیدا کرده و سبب تلفات تعدادی از دام های مناطق مختلف از جمله شهرستان های بهشهر و چالوس شده بود.
مسئولان دستگاه های ذیربط از جمله دامپزشکی مازندران اوایل اردیبهشت علت شیوع این بیماری را کمبود واکسن اعلام ولی تاکید کرده بودند که بیماری با شناسایی نقاط آلوده و انجام اقدامات پیشیگرانه مهار شده است.
تب برفکی از بیماری های بومی شده در استان مازندران محسوب می شود که به دلیل رعایت نکردن شرایط بهداشتی و انجام ندادن اقدامات پیشگیرانه می تواند شیوع یابد.
بهترین راهکار را برای جلوگیری از شیوع این بیماری مختص حیوانات را رعایت نکات دامپزشکی در ورود دام ها از نقاط آلوده، واکسینه کردن دام آلوده و آشنایی دقیق دامداران با این بیماری است .
دامداران مازندران بیماری تب برفکی را که یک نوع بیماری عفونی است ' طبقه ' می نامند.
نشانه های این بیماری درمیان گاو ، تب ،‌ بی اشتهایی ، ‌لرز ‌، کاهش تولید شیر به مدت 2 تا 3 روز ، ریزش بزاق و لنگش است و دوره درمان این بیماری در دام های سنگین بین یک تا دو هفته زمان می برد.
نشانه های این بیماری در گوسفند و بز توقف شیردهی است.
مازندران با حدود سه میلیون راس دام سبک و سنگین ، رتبه نهم را از این لحاظ در بین 31 استان کشور دارد.

برچسب ها: تدبیر24 ، تب برفکی ، آمل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها