بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
تدبیر24: ناطق نوري در اين شب‌هاي احيا همانند سال‌هاي گذشته تكليفي كه براي خود تعيين كرده را فراموش نكرد و بار ديگر به پشت تريبون رفت تا از علي (ع) و آنچه با او شد و آنچه او پاسخ داد سخن بگويد. البته او شخصيتي نيست كه موضوعات را از يك زاويه تحليل و تعريف كند و در سخنراني او مي‌توان چندين توصيه و انتقاد از رفتارها و كردارها يافت كه دلسوزي امر غير قابل انكار در همه آنهاست، مانند شامگاه ۶ تير كه در در مراسم احياي شب بيست‌ويكم ماه رمضان در حرم امام خميني (ره) اگر از علي(ع) گفت، عدالت او را محور بحثي درباره فيش‌هاي حقوقي كرد. مساله عدالت و فيش حقوقي براي دلسوزاني مانند ناطق نوري به راحتي قابل هضم نيست و آنان به خوبي آگاه هستند بي‌عدالتي و افزايش فاصله طبقاتي چه پيامدهايي دارد بنابراين از مقاماتي كه پيگير اين موضوع هستند تشكر مي‌كند. او همان‌طور كه در اين شب تاكيد كرد امام نخست شيعيان اهل تعارف نبوده است خود نيز سعي مي‌كند چنين مشي‌ای داشته باشد، بنابراين آنچه را كه لازم باشد بر زبان مي‌آورد و خوب مي‌داند مورد هجمه دلواپسان قرار خواهد گرفت. رئيس دفتر بازرسي ويژه رهبري با انتقاد از فيش‌هاي حقوقي برخي مسئولان اظهار كرد: از رئيس‌جمهور به خاطر پيگيري مساله فيش‌هاي حقوقي كه مختص اين دولت هم نيست، تشكر مي‌كنم اما خواهش مي‌كنم حتي اگر اين پرداخت‌ها طبق قانون و آيين‌نامه‌ها بوده، اين آيين‌نامه‌هاي غلط را اصلاح كنيد. لايحه‌اي به مجلس بدهيد تا مشكل حل شود و كسي حقوق نامتعارف نگيرد؛ چرا كه اين وضع قابل تحمل نيست و اين پرداخت‌ها حتي اگر منشأ قانوني نيز داشته باشد بايد اصلاح شود. او در شب احيا گفت: در ٣٧ سال گذشته در بسياري از مسائل سير قهقهرايي داشته‌ايم و با اين وضعيت نمي‌توانيم ادعا كنيم براي ديگران الگو هستيم و امروز نيز شاهديم كه مدام اين گروه عليه آن گروه حرف مي‌زند و آن گروه عليه اين گروه، با چنين شرايطي مردم مي‌گويند همه اينها خرابند.

امام علي(ع) بر ريخت‌و‌پاش‌هاي گذشته صلوات نخواهد نفرستاد

 ناطق نوري ادامه داد: علي (ع) اهل تعارف نبود و صريحا به مردم اعلام كرد كه اگر بيايد، عدالت را در تمامي امور اجرا خواهد كرد و بر ريخت و پاش‌هاي گذشته صلوات نخواهد فرستاد بلكه چنانچه عده‌اي سهم بيت المال را مهريه زنان خود كرده باشند هم، آن را به خزانه بازگرداند. وي با يادآوري اين نكته كه عدالت‌طلبي امام علي (ع) سبب به شهادت رسيدن ايشان شد، گفت: علي (ع) چون با ثروت‌هاي بي‌حساب و كتاب برخورد كرد و كوشيد تا عدالت را حاكم كند، دشمنان فراواني پيدا كرد و از هر سو فريادهايي عليه ايشان بلند شد تا جايي كه در طول چهار سال حكومت مجبور به انجام سه جنگ شد. رئيس دفتر بازرسي ويژه رهبري تاكيد كرد: اينكه انسان بنده ثروت و قدرت نباشد و به حق‌طلبي و حق‌گويي مبادرت كند، همواره برايش هزينه‌هاي فراواني دارد و علي (ع) كسي بود كه به حق عمل و هزينه آن را نيز پرداخت كرد و از شدت عدالت‌طلبي در محراب نماز به شهادت رسيد. ناطق نوري در بخش ديگر سخنانش با اشاره به فرازهايي از فرمان امام علي (ع) به مالك اش‌تر اظهار كرد: اگر مي‌خواهيم به معناي واقعي حكومت اسلامي را پياده كنيم، بايد فرمان امام علي (ع) به مالك اش‌تر را دستورالعمل خود قرار دهيم و مواضع خود را در انتخاب فرمانداران و مسئولان به فرمان اميرالمومنين به مالك نزديك كنيم.

فرياد و سكوت علی‌(ع) بر مبناي رضايت خدا بود

حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اكبر ناطق نوري با اشاره به اينكه علي (ع) در طول حياتش هيچگاه جز براي رضاي خدا دست به عمل نزد، گفت: علي (ع) اول كسي است كه از ميان مردان به اسلام ايمان آورد و از‌‌ همان عنفوان جواني تا شبي كه به شهادت رسيد، هرگز نمي‌بينيم كه جز براي رضاي خدا سخني بر زبان آورده يا شمشيري زده باشد. وي با بيان اينكه فرياد و سكوت اميرالمومنين (ع) نيز بر مبناي رضايت خداوند بوده است، ادامه داد: علي (ع) اگر ۲۵سال سكوت كرد، براي خدا و به دليل احساس مسئوليتي بود كه در برابر اسلام حس مي‌كرد و‌‌ همانطور هم اگر پس از خليفه سوم، خلافت را قبول مي‌كند، به دليل‌‌ همان وظيفه الهي و احساس مسئوليت است. وي اظهار كرد: علي (ع) از حق خود براي حكومت به نفع حق بالاتري كه بقاي اسلام است، مي‌گذرد و ۲۵ سال مسئوليت خود را همين مي‌داند، تا جايي كه وقتي پس از خليفه سوم مردم از او مي‌خواهند كه خلافت را بر عهده بگيرد، با مردم اتمام حجت مي‌كند و سپس اين دعوت را مي‌پذيرد. وي همچنين با طرح پرسش‌هايي از وضعيت امروز جامعه اظهار كرد: امروز استقلال و امنيت داريم و اين يك نعمت است اما آيا قدرش را مي‌دانيم؟ آيا در ادارات ما شان مردم حفظ مي‌شود؟ چرا مردم بايد امثال من را ببينند تا مشكلشان حل شود؟ ناطق نوري ادامه داد: امروز نيز شاهديم كه مدام اين گروه عليه آن گروه حرف مي‌زند و آن گروه عليه اين گروه، با چنين شرايطي مردم مي‌گويند همه اينها خرابند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها