بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
تدبیر24عبدالله عبادي- وجود رییس جمهوری مانند ژولیوس نایرره که از نظر مادی و معنوی پشتیبان جنبش های آزادی بخش بود و مدلی از سوسیالیسم را در کشورش به اجرا گذاشته بود از یک سو و از سوی دیگر احترامی که سایر رییس جمهورهای افریقایی برای وی و اهدافش قایل بودند باعث شده بود تا روابط مستقیم سیاسی تا به امروز بین تانزانیا و رژیم اشغالگر قدس شکل نگیرد .

اما برقراری روابط مستحکم بین این کشور و آمریکا طی یک دهه گذشته و فشار آمریکا جهت برقراری روابط با رژیم صهیونیستی باعث شده تا اراده دولتمردان این کشور شکسته شده و زمینه برای آغاز روابط سیاسی مهیا شود .

خانم ماری ناگو وزیر دادگستری تانزانیا در سال 2007 در مورد روابط کشورش با اسراییل مطلبی گفته بود که دلیل این مدعاست .

وی گفته بود : تانزانیا و اسراییل بر تقویت روابط دوجانبه در جهت بهبود رفاه مردم دو کشور متعهد می باشند و روابط کنونی دو طرف نیز خیلی خوب است با این حال دولت تانزانیا متعهد  به تقویت روابط دوجانبه با اسراییل می باشد ، در حال حاضر روابط اقتصادی تانزانیا و اسراییل بسیار خوب است و دو طرف شرکای خوبی برای یکدیگر هستند .

در 14 فوریه 2014 گیل هاسکل سفیر رژیم صهیونیستی در کنیا اعلام کرد : با توجه به نقش و اهمیت تانزانیا در شرق افریقا ، اسراییل قصد دارد تا در اولین فرصت سفارتخانه خود را در داراسلام افتتاح کند ، اما نکته ای که نباید از کنار آن به راحتی گذشت این است که با وجود عدم روابط سیاسی بین دو طرف سطح روابط اقتصادی ، فرهنگی و حتی نظامی بین تانزانیا و اسراییل در سطح بالایی قرار دارد و اصولا همین بالا بودن سطح روابط اقتصادی ، زمینه را برای آغاز روابط سیاسی فراهم می کند .

تانزانیا یکی از پر آب ترین کشورهای افریقاست . این کشور بر بیش از نیمی از آب های دریاچه ویکتوریا مسلط و از سوی دیگر دسترسی آن به آبهای اقیانوس هند نیز زیاد می باشد ، با وجود این کمبود مواد غذایی یکی از مشکلات مهم این کشور بوده و میلیونها کودک در سراسر تانزانیا به سوء تغذیه مبتلا هشتند .از اینرو نماینده این کشور در سال 2009 برای شرکت در نمایشگاه تکنولوژی آب و کنترل محیط زیست که در اراضی اشغالی برگزار شد ،از کارشناسان رژیم صهیونیستی درخواست کرد جهت بهبود وضعیت تولید مواد غذایی با کارشناسان تانزانیایی همکاری داشته باشند .

به دنبال این موضوع در سال 2010 مرکز کمک های خارجی اسراییل ماشاو اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی کشاورزی برای تعدادی از روستاهاو شهرهای تانزانیا نمود تا کشاورزان و کارشناسان این کشور با آخرین روشهای نوین کشاورزی و آبیاری آشنا شوند .

علاوه بر این رژیم صهیونیستی جهت بهبود وضعیت کشاورزی در کشورهای شرق افریقا از جمله تانزانیا چندین موافقت نامه همکاری با سازمان کمک های خارجی آمریکا و یک شرکت آلمانی به امضا رساند تا در چارچوب برنامه های سازمان ملل بتواند وضعیت کشاورزی این کشورها رذا بهبود ببخشد .

اما این پایان حضور رژیم صهیونیستی در تانزانیا نیست بلکه این رژیم در بسیاری از زمینه ها در تانزانیا وارد شده و جلوی نفوذ سایر رقبا نظیر چین ، آمریکا و فرانسه را گرفته است .

در سال 2009 شرکت صهیونیستی engelinvest با قرار دادی که مبلغ آن هرگز اعلام نشد استخراج معادن طلا و مس را در این کشور بر عهده گرفت . این شرکت از مهم ترین و معروفترین شرکتهای استخراج معادن در سراسر افریقا بوده و سالیانه میلیون ها دلار از این راه درآمد  کسب می کند .

این شرکت در تانزانیا طلا و مس و در کنگو و لیبریا و سیرالئون الماس استخراج می کند . طی دهه 1980 و 1990 شرکتهای صهیونیستی نقش مهمی در جنگ های داخلی افریقا داشتند ، این شرکتها با خرید امتیاز استخراج معادن طلا و الماس در کشورهای فقیر نظیر کنگو ، لیبریا و سیرالئون ، با توجه به این که ارتش این کشورها نیاز مبرمی به سلاح و تجهیزات جهت مقابله با شورشیان داشتند پای تجار صهیونیست در زمینه سلاح و تجهیزات را به این منطقه باز کردند لذا از یک سو معادن ارزشمند این کشورها را با کمترین قیمت خریداری و از سوی دیگر سلاح های اسراییلی را به با قیمت های گزاف می فروختند .

درزمینه مسایل فرهنگی نیز صهیونیست ها حضوری فعال در تانزانیا دارند ، به طور مثال شرکت صهیونیستی کوکاکولا مهم ترین اسپانسر تیم ملی بسکتبال تانزانیا در رقابت های خارجی بوده و هزینه های انتقال ، سکونت و خورد و خوراک این تیم توسط این شرکت پرداخت می شود ، در قبال این اقدام نام این شرکت بر روی لباسهای این تیم چاپ شده و بازیکنان در تمامی مصاحبه ها باید در کنار آرم این شرکت باشند .

علاوه بر این یکی دیگر از مواردی که پای صهیونیست ها را به تانزانیا باز کرده ، پایین بودن استاندارد های پزشکی و سلامت در این کشور می باشد . نبود پزشک وعدم توانایی دولت در تامین نیازهای پزشکی ودارویی  باعث شده تا سالانه صدها پزشک و پرستار صهیونیست با عناوین مختلف عازم تانزانیا شده و به معالجه بیماران این کشور بپردازند .

منبع:آستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها