بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
مخالف ترامپ و حمل اسلحه
نشریه امریکایی "فوروارد" وابسته به یهودیان امریکایی با انتشار گزارشی به تلاش "آنا کاپلان" زن یهودی ایرانی تباری پرداخته است که به مدت چهار دهه در امریکا زندگی می کند و 28 ژوئن امسال قرار است در رقابت با پنج نامزد دیگر از حزب دموکرات برای راهیابی به کنگره خود را در معرض آرای رای دهندگان قرار دهد .
تدبیر24: این نشریه می نویسد:"کاپلان عضو شورای زنان در "لانگ ایلند" منطقه ای در ایالت نیویورک بوده است. نماینده فعلی آن منطقه "استیو اسرائیل" نماینده ای دموکرات است که به زودی پس از 16 سال نمایندگی بازنشسته خواهد شد. شناخته شده ترین نامزد در رقابت ها نیز "تام سوزی" است که کاپلان رقیب او محسوب می شود. اگر او بتواند موفق شود نخستین زن ایرانی خواهد بود که به کنگره راه یافته است".


 این نشریه اشاره می کند که مخالف اظهارات دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در رقابت های انتخاباتی علیه مهاجران است. در ادامه بخشی از نظرات او درباره ایران و امریکا خواهند آمد:


1-او از ایران فرار کرده است

کاپلان پیش تر در مصاحبه ای مدعی شده بود که در ایران تا حدودی یهودستیزی در جریان است. او در شهر تبریز متولد شده است و در تهران بزرگ شده است. در سن 13 سالگی اش انقلاب اسلامی در ایران روی می دهد و او به همراه خانواده اش از ایران به گفته خودش فرار می کنند.


2-او مورد حمله طرفداران ترامپ قرار گرفته است


کاپلان به عنوان پناهنده ای سیاسی می گوید که ترامپ به ضرر مهاجران است و نسبت به موفقیت های اخیر او نگران است. او می گوید که اگر ترامپ رییس جمهوری بود و او در ایران بود احتمالا دیگر نمی توانست به امریکا برود. او به دلیل اظهاراتش علیه ترامپ مورد حمله اینترنتی طرفداران نامزد جمهوریخواهان قرار گرفته است.

3-او مخالف توافق هسته ای بود

کاپلان مخالف برجام بوده است. او می گوید که او مردم ایران را دوست دارد اما بنظرش توافق هسته ای در بهترین شرایط ممکن حاصل نشده است.

4-او خواستار ممنوعیت حمل اسلحه در امریکا است

پس از حمله اخیر در اورلاندو کاپلان با شدت بیش تری در مقایسه با گذشته از تصویب قانون ممنوعیت حمل اسلحه حمایت می کند.

5-او سیاستمداری چند زبانه است

کاپلان علاوه بر فارسی و انگلیسی به زبان های عبری و ترکی نیز تسلط دارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها