بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
تدبیر24: فتح الله بیات در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هر سازمان و ارگان و موسسه‌ای باید قانون و چارچوبی واحد برای کارگر و کارمند، رییس و مدیرعامل وجود داشته باشد تا طبق آن پرداختی‌ها و دریافتی‌ها مشخص و حسابرسی‌ها در پایان سال انجام شود.

وی گفت: انتقاداتی که جامعه کارگری نسبت به فیش‌های حقوقی نجومی دارند بجاست زیرا جامعه کارگری وجود چنین فیش‌هایی را از اساس غیر قابل توجیه و اجحاف در حق کارگران می داند.

بیات ادامه داد: اگر تاکنون نسبت به این قضیه واکنش یا اقدامی صورت نگرفته ضعف قانون است و متاسفانه رابطه به جای ضابطه حکمفرما بوده است در حالی که این مساله جزو مفاسد اداری محسوب می‌شود و باید مورد نظارت و حسابرسی قرار بگیرد.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر ضرورت شفاف سازی فیش‌های حقوقی نامتعارف اظهار کرد: اگر در این زمینه به مردم شفاف سازی شود جلوی بسیاری از مفاسد اداری و سوء استفاده ها گرفته می شود.

به گفته وی در تمام سازمان‌ها، دستگاهها، ارگانها، موسسات و شرکتها باید یک سیستم ویژه بازرسی و حسابرسی برای نظارت بر پرداخت‌ها و دریافت‌ها وجود داشته باشد تا جلوی ویژه‌خواری و سوء استفاده‌ها را با جدیت بگیرد، به نحوی که اگر پیشنهاد حقوق و و دستمزد چند صد میلیونی به فردی داده شد آن را قبول نکند.

این مقام مسئول کارگری در پایان رعایت فاصله مزدی در سازمانها را موجب تشویق و ارتقای انگیزه در پرسنل و نیروهای کار و تحول آن سازمان دانست.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها