بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
تدبیر24 رادیو ازاد اروپا وابسته به وزارت امور خارجه امریکا با انشار گزارشی درباره تحرکات اخیر گروه های تجزیه طلب کردی می نویسد:"در دو هفته گذشته بنا به گزارش ها نیروهای رسمی و اعضای حزب دموکرات کردستان ایران درگیری های مرگباری را با نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال غربی ایران در نزدیکی با مرز عراق داشته اند. در تاریخ 15 و 16 ژوئن اعلام شد که درگیری هایی در اشنویه در استان اذربایجان غربی ایران روی داده اند. گزارش های دیگری نیز حکایت از درگیری های پراکنده در شهرستان سروآباد، مهاباد و مریوان داشتند. در 28 زوئن گزارش شد که سپاه توانسته 11 تن از تروریست ها را در سروآباد به هلاکت برساند. البته حزب دموکرات کردستان مدعی شد که بیش از 20 نیروی سپاهی در این درگیری ها شهید شده اند. ان گروه نیروهای ایرانی را متهم به گلوله باران روستاهای مرزی کرده بود".

به گزارش خرداد، این رادیو در پاسخ به این پرسش که تجزیه طلبان عضو فرقه دموکرات کردستان کیستند و چرا حالا دست به اقدامات مسلحانه زده اند می نویسد:"حزب دموکرات کردستان جنگی استقلال طلبانه (بخوانید تجزیه طلبانه) را سالهاست که به راه انداخته است. بیش تر جنگجویان آن گروه در شمال عراق هستند و در سال 1997 میلادی اعلام آتش بس کردند. درگیری های تازه بدنبال اعلامیه اخیر "مصطفی هجری" دبیرکل آن حزب بود که از جوانان کرد خواست تا به صفوف حزب منحله دموکرات کردستان بپیوندند و به زعم خودش در شهرها و کوه ها مبارزه کنند. بیانیه هجری در ماه مارس به مناسبت نوروز منتشر شد و به نوعی ابراز تمایل ان گروه به تجدید جنگ مسلحانه تفسیر شد. با این حال، مقام های آن گروه مدعی شده اند که صرفا تلاش شان گسترش "آگاهی بخشی" و افزایش تماس خود با کردها در داخل ایران و عضوگیری از بین نیروهای جدید است".

این رادیو در ادامه اشاره می کند که به نظر می رسد حزب منحله دموکرات کردستان به این نتیجه رسیده که اکنون زمان حضور در ایران است. علیرغم آن که حزب دموکرات کردستان ایران مدعی شده که به سادگی نیروهای نظامی را به داخل خاک ایران اعزام می کند اما واقعیت آن است که به احتمال زیاد دولت ایران توان نظامی و امنیتی برای مقابله با آنان را خواهد داشت. این رادیو هم چنین گمانه زنی می کند که به نظر می رسد که رهبران حزب دچار این توهم شده اند که اکنون می توانند از میان حدودا 8 میلیون کرد ایرانی عضوگیری کنند و از برخی شکایت های احتمالی میان آنان به نفع خود استفاده کنند.

این رادیو اشاره می کند که رهبران حزب منحله دموکرات کردستان فکر می کنند که با اقدام مسلحانه به افکار عمومی نشان می دهند که فعال هستند و حزب شان هنوز پویا و دارای پایگاه  در ایران است.

این رادیو در ادامه با طرح این پرسش که ایا درگیری در شمال غربی ایران تهدیدی واقعی علیه آن کشور است می نویسد:"علیرغم ادعای رهبران حزب دموکرات کردستان ایران در باره توان و قدرت و حمایت آن فرقه در میان کردهای ایرانی تحلیلگران باور دارند که آن حزب از قابلیت لازم و کافی برای تحمیل تهدیدی نظامی جدی علیه ایران برخوردار نیست. حزب دموکرات کردستان ادعا می کند که می تواند تبعات این حملات را در ایران گسترش دهد اما واقعبت ان است که اعضای آن حزب بیش از دو دهه است که در اقدامات نظامی حضور ندارند در نتیجه حتی با آموزش های ساده نظامی هم آنان آماده مواجهه با مشکلات در بعد کلان نیستند و تهدیدی جدی به شمار نمی آیند".

این رادیو در پایان این پرسش را مطرح می کند که ایا درگیریهای اخیر بر حضور مستشاران ایران در سوریه تاثیرگذار خواهد بود و در این باره می نویسد:"این درگیری احتمالا بر موضع ایران در قبال سوریه تاثیری ندارد. در صورتی که خشونت ها در شمال غربی ایران ادامه یابند تهران مصمم به حمله قاطعانه علیه پایگاه های حزب دمکرات کردستان در داخل خاک اقلیم کردستان خواهد بود امری که می تواند باعث افزایش تنش در منطقه شود. البته بستگی دارد که عراق، امریکا و کشورهایی چون ترکیه چه واکنشی از هود در این باره نشان می دهند. البته گمانه زنی هایی وجود دارند که نشان می دهند به دلیل وابستگی اقلیم کردستان عراق از نظر روابط اقتصادی و تجاری با ایران بعید بنظر می رسد که حزب دموکرات کردستان ایران در طولانی مدت مسیر کنونی را ادامه دهد".
برچسب ها: تدبیر24 ، کردستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها