بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
تدبیر24: علی مصطفی زادگان- قهرمانان هر کشور از جمله افتخارات و سرمایه های ملی آن کشور محسوب شده و طبیعتاً به واسطه حس ناسیونالیستی فطری مورد توجه مردم قرار گرفته و به سرعت به اسطوره هایی دوست داشتنی مبدل می شوند. این افراد با زحمات فراوان وبا تلاش شبانه روزی این جایگاه را در قلب مردم تصاحب نموده اند که به نوبه خود ستودنی و ارزشمند است. اما سؤ استفاده از شهرت و محبوبیت و استفاده از این جایگاه جهت رسیدن به مناصبی که هیچ گونه سنخیتی با تخصص و تجربه آنها ندارد، نوعی عوام فریبی و بازی با احساسات مردم به شمار می رود. مذمت این عمل هنگامی افزایش می یابد که آنها علی رغم چهره مردمی که در زمان قهرمانی داشته اند، نتوانند به شعارهای خود جامه عمل بپوشانند. این افراد همچون قایقی سرگردان عموماً بازیچه دست سیاست ورزان کهنه کار قرار گرفته و برگ برنده آنها در لابی های سیاسی به شمار می روند. افرادی که شم سیاسی نداشته و حتی سواد و تجربه کافی جهت تصدی امور حساس ندارند، ملعبه ای در دست کسانی هستند که می توانند آنها را به هر سو سوق داده و از رأی بی هدف آنها به نفع جریان خاصی استفاده نمایند. ورزشکاران شورای شهر که صرفا با استفاده از شهرت پیشین خود قدم در عرصه رقابت های انتخاباتی گذاشته اند، بدون کوچکترین برنامه و هدفی پای در عرصه انتخابات گذاشته و مطمئن از کسب آرا قدم در وادی سترگی گذاشته اند. عملکرد این اعضاء نشان داده است که آنها بدون هیچ برنامه و چشم اندازی دوران ریکاوری بعد از تورنمت نه چندان سخت انتخابات را در شوراها سپری می نمایند. خسته از دوران سخت افتخارآفرینی و وزن کم کنی و تنش ها و اضطراب های روزهای مسابقات، بر صندلی هایی تکیه داده اند و دوران بازنشتگی و استراحت را سپری می کنند. در این میان، مردمان شهر،چشمان امیدوار خود را به درهای شوراهایی سپرده اند، که انگار در دوران قحط الرجالی با چهره هایی سرشناس نه وظیفه شناس پر شده اند. شهر اگر ویران شود، شهروند اگر نابود شود باکی نیست چون شهر را قهرمانانی اداره می کنند که لابد قرار است چونان رستم دستان دیو نابودگر را تارومار کنند. در دنیایی که تخصص محوری و شایسته سالاری مشخصه هر مجلس است، پایتخت کشور فاخر ایران را پهلوانان اداره می کنند. تخصص و شایستگی باشد برای شهرهای بلاد کفر!!
لابد بایستی هر شب جارچیانی نیز بانگ برآرند که ای مردم آسوده بخوابید قهرمانان شما بیدارند! از زلزله، آتش سوزی، آلودگی، ترافیک و هیچ بلایی نهراسید که یلانی چون شیر از شما حمایت می کنند. این است حکایت شهری که توسط یلان و نه متخصصان اداره می شود.
بر راهیابی قهرمانان فاقد تخصص و تبحر به مجالس حساس و سرنوشت ساز کشور چند نکته مترتب است: نخست این که استفاده از پتانسیل، تجربه و تخصص ورزشکاران در جاهایی که می توانند مثمر ثمر واقع شوند، بسیار مهم بوده و می تواند کشور را از این حیث منتفع گرداند. استفاده از این ورزشکاران در جایگاه مربوطه سودای آنها را برای اشغال مناصب کم ارتباط ، فروکش نموده و جای خود را به افرادی می دهند که در این زمینه تخصص داشته و  می توانند به نحو احسن خدمت نمایند. مسئله بعدی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به  مردمی است که به صرف خوب بودن و محبوب بودن و شناخته بودن چهره، دست به انتخاب های اشتباه نزنند. این وظیفه خطیر بر عهده رسانه هاست که در این زمینه رسالت خود را به خوبی به انجام برسانند. و اما افراد شهیر شهر نیز بایستی به عواقب تکیه زدن بر کرسی ها و پوشیدن ردایی که بر قامت آنها دوخته نشده، بیندیشند و با آگاهی قدم در این عرصه ها بگذارند. آنها بایستی توجه داشته باشند که با اشغال یک کرسی چه هزینه های به کشور وارد نموده و تا چه حد جامعه را از مسیر توسعه منحرف می نمایند. چه خوب است قهرمانان عزیز ما بدانند که اگر می خواهند پهلوان بمانند و جاودانه شوند، با سرنوشت و آینده یک مملکت بازی نکنند. آنها بایستی بدانند که سوء استفاده از احساسات پاک مردم و تسخیر جایگاه اشتباه از آنها قهرمان مرده می سازد، نه پهلوان زنده.  
روزگارتان شاد؛افکارتان پاینده باد


مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها