بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
وزارت ورزش و جوانان همچنان در دولت یازدهم مسئول خود را نشناخته است. در حال حاضر محمد شریعتمداری سرپرستی وزارتخانه را بر عهده گرفته است. هنوز مشخص نیست که آیا خود او وزارتخانه را در نهایت اداره خواهد کرد یا فرد دیگری این سمت را بر عهده خواهد گرفت. آنچه مشخص است افراد زیادی به این وزارتخانه رفت و آمد می‌کنند. البته او خبرهای جدیدی هم به تابناک داده است.
به گزارش تدبیر24، تابناک در ادامه نوشت: یکشنبه نمایندگان مجلس برای بار دوم با کارت قرمز وزیر وزارت ورزش و جوانان را رد صلاحیت کرد.
به همین دلیل آقای روحانی مجبور شد دوباره برای این وزارتخانه سرپرست تعیین کند. در همین رابطه رئیس‌جمهور در حکمی محمد شریعتمداری معاون اجرایی خود را به سمت سرپرست این وزارت خانه گمارد. شریعتمداری امروز به همراه چندی از مدیران ورزشی از جمله محمد دادکان به این وزارتخانه رفت تا به اوضاع رسیدگی کند. در همین رابطه تابناک در گفت گویی در ارتباط با جزئیات این تغییر و تحولات با وی به گفت و گو پرداخت.
شریعتمداری در ارتباط با سوالی که آیا وی به عنوان گزینه نهایی این وزارت خانه به مجلس معرفی می شود اعلام کرد که، در فرایند معرفی وزار به مجلس شورای اسلامی هرگاه اختلاف نظری به وجود بیاید دولت موظف است فردی را به عنوان سرپرست معرفی کند، که محیط اداری انجا را به لحاظ قانونی اداره کند. سرپرست باید یک مجری باشد تا کارهای آنجا به صورت قانونی طی شود. این فرایند طی شده است و معاون اجرایی رئیس جمهور این مسئولیت را به عهده گرفته است.
وی در ادامه ابراز داشت که موضوع بررسی شرایط احراز صلاحیت اشخاصی که شرایط معرفی دارند، در حال بررسی است و هرگاه این لیست نهایی شد فرد مورد نظر معرفی خواهد شد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال علت حضور دادکان همراه وی در وزارت ورزش افزود: چند نفر از همه اساتید و بزرگانی که در موضوع ورزش دارای جایگاه هستند، در جلسه اول که به وزارت ورزش رفتم حضور پیدا کردند تا از نظرات مشورتی آنها استفاده کنیم. آقای دادکان نیز در همین چارچوب بنده را همراهی کردند. فعلا نیز من فقط به عنوان سرپرست در خدمت آن وزارت خانه هستم و در این مدت کار را با استحکام ادامه می‌دهم.
همچنین وی در واکنش به اظهارات منتسب به یکی از نمایندگان که گفته است آقای روحانی محمد دادکان را به دلایلی به مجلس معرفی نکند چون مجلس به وی رای نمی‌دهد گفت که من اظهار نظر وی را نشنیده‌ام. اما اظهارات هر کس مربوط به خود آن فرد می‌باشد.
شریعتمداری در بخشی دیگر از اظهارات خود در ارتباط با اینکه گزینه نهایی وزارت ورزش و جوانان، ورزشی خواهد بود یا سیاسی گفت: در گذشته در سازمان و تربیت بدنی و یا در وزارت ورزش و جوانان هر دوی این دو گزینه تجربه شده است. در گذشته کسانی که یا تجربه ورزشی و یا تجربه مدیریتی بر سر کار آمده‌اند. هر دوی این گزینه‌ها فواید و معایبی داشته است. دولت تدبیر و امید به دنبال گزینه‌ای است که هر دوی این شرایط را واجد باشد یعنی هم تجربه ورزشی داشته باشد و هم سابقه مدیریتی.
سرپرست وزارت ورزش گفت: این دولت در وزارت ورزش و جوانان معتقد است که موضوع مهم جوانان نباید تحت شعاع موضوع ورزش قرار بگیرد. چرا که جوانان ما تحت تاثیر موضوعات مختلف هستند و از طرف دیگر نباید ورزش هم در وضعیت ضعف قرار گیرد. لذا انتخاب دولت برخورداری از همه شرایط در همه زمینه‌ها خواهد بود. البته این تنها ملاک نیست که فقط فرد قهرمان یا فقط یا یک مدیر قوی سیاسی باشد بلکه باید هر دوی این شرایط را داشته باشد.
همچنین شریعتمداری در واکنش به جنجال‌های اخیر در ارتباط با سفرهای استانی دولت تدبیر و امید اعلام کرد که سفرهای استانی در دولت جدید به شیوه‌های اختصاصی دولت تدبیر و امید صورت خواهد گرفت. البته اهداف همه سفرها در بعضی از زمینه‌ها در دولت‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکسان بوده است. شاید یکی از اهداف مشترک سفرهای استانی در دولت‌های مختلف ایجاد یک ارتباط منطقی و صمیمی بین مسولان رده یک کشور با مردم در کل منطقه جغرافیایی کشور است. از سوی دیگر این سفرها می‌تواند به ایجاد وحدت ملی و ایجاد اعتماد ملی شود. این وجه مشترک اهداف همه دولت‌ها برای سفر به شهرستان‌ها و استان‌ها مختلف است. در بقیه امور دولت‌های مختلف اهداف متعدد و متفاوتی دارند که مطمئنا دولت تدبیر و امید نیز اهداف و روش‌های دیگری را برای اجرایی کردن این سفرها دنبال خواهد کرد.
وی در پایان به خبرنگار تابناک اعلام کرد که در آینده نزدیک سازمان فضایی کشور دستاوردهای جدید و حرکت‌های نوینی را به محضر مردم کشورمان عرضه خواهد کرد که خبرهای تکمیلی را در آینده نزدیک به مردم خواهیم رساند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها