بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۶۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
 تدبیر24 این روزها فیلم‌هایی از ژانرهای متفاوت بر پرده سینماها جان گرفتند که در تعطیلات عید سعید فطر می‌توانند مخاطبان را با سلایق متنوع به سالن‌های سینما بکشانند. ،در این بین چند فیلم به تازگی به چرخه اکران سینماها اضافه شده‌اند که در ادامه مروری بر این فیلم‌ها خواهیم داشت.

«دراکولا» جدیدترین ساخته رضا عطاران اخیرا بر پرده سینماها به نمایش درآمده است.

در این فیلم که البته عطاران از حذف بخش‌هایی از آن گلایه کرده است؛ رضا عطاران، لوون هفتوان، ویشکا آسایش، سیامک انصاری، ژاله صامتی، لیلا بلوکات و امید روحانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان «دراکولا» آمده است: «الو...سلام قربان...خوبین... آقا منو دزدیدن... بله... نمی شناسمشون...نه خیر سرکاری چیه...من چه می دونم چرا گوشیمو نگرفته... 38 سال، سنمو چرا می پرسین؟...نمی دونم کجا... شما باید پیدام کنین...آقا من گوشی ام آیفونه... ردیاب دارد...نمی شه پیدام کرد؟...آقا اومد...من قطع می کنم...»

دیگر فیلم تازه این روزهای سینما فیلم کمدی اجتماعی «زاپاس» است که در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر هم به نمایش درآمد.

در این فیلم به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، امیر جعفری، ریما رامین‌فر، جواد عزتی، الناز حبیبی، احمد مهران فر، شبنم مقدمی و ماهان نصیری بازی می‌کند که قصد دارد روایتی مفرح را از یک داستان دراماتیک داشته باشد.

یکی از فیلم‌های دیگری که اخیرا به سینماها آمده، «دختر» رضا میرکریمی است که فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، شاهرخ فروتنیان و ماهور الوند در آن بازی می‌کنند.

 جدیدترین ساخته‌ی رضا میرکریمی که به تازگی در جشنواره مسکو  3 جایزه‌ی اصلی را  کسب کرده است، روایت داستان آقای عزیزی است که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است و برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌شود. ستاره دختر دیگرش در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌دانشگاهی‌اش را دار،‌اما پدر به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست...

فرهاد اصلانی که برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده بود، جایزه بهترین بازیگر را در جشنواره فیلم مسکو گرفت.

یکی دیگر از فیلم‌های این روزهای سینماها که به واسطه‌ی همزمانی با سالگرد ربوده شدن احمد متوسلیان بیش از معمول سرزبان‌ها افتاده، «ایستاده در غبار» است که در جشنواره فیلم فجر هم سیمرغ بهترین فیلم را گرفت.

در این فیلم به کارگردانی محمد حسین مهدویان، هادی حجازی فر در نقش احمد متوسلیان و امیرحسین هاشمی، ابراهیم امینی و عماد محمدی بازی کرده‌اند.

در خلاصه داستان «ایستاده در غبار» آمده است: احمد که عصیان نوجوانی‌اش را در سکوت گذرانده، فرمانده لشگری می‌شود که باید در دروازه‌های خرمشهر با دشمن بجنگند اما سرنوشت او فرسنگ‌ها دور از مرز ایران رقم می‌خورد.

در بین فیلم‌های روی پرده دو فیلم هم تقریبا از نیمه‌های خرداد ماه اکران شدند؛ «آاادت نمی‌کنیم» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان با بازی محمدرضا فروتن، ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، هدیه تهرانی، حدیث میرامینی، پانته آ پناهی ها، شیرین یزدان بخش، نقی سیف جمالی، رویا حسینی و مهدخت مولایی به نمایش درآمده است و در خلاصه داستان آن آمده است:" وقتی همه چی خوبه و خوش زندگی کردن هنر نیست."

«بارکد» هم به عنوان جدیدترین ساخته‌ی مصطفی کیایی دیگر فیلمی است که این روزها بر پرده سینماها است و بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان افشار، بابک بهشاد، علی کوچکی، شهرام جمشیدی، آرش تاج، رضا شریف نژاد، سحر آربین، مرجان علیزاده، پژمان بازغی و با حضور رضا کیانیان در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان بارکد آمده است:"پشت هر آدمی یه داستانی هست و پشت هر داستانی یه آدم ،بهتره قبل از هر قضاوتی یکم صبر داشته باشیم."

برچسب ها: تدبیر24 ، عید فطر ، سینما
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها