بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
 تدبیر24: روز چهارشنبه گذشته، حدودی ساعت 2:30 بامداد روز چهارشنبه گذشته یک دستگاه خودرو پژو 206 در مقابل "انبار نمک خاکک" مقابل پایگاه امداد و نجات هلال احمر بعد از تونل کندوان به سمت مازندران پس از برخورد با کوه دچار حریق می‌شود.

در پی این حادثه به دلیل نبودن نیروهای امدادی در این محل، از استان البرز تقاضای اعزام آمبولانس برای انتقال مجروح می‌شود.

بدین ترتیب آمبولانس هلال احمر در البرز پس از انتقال مصدوم به چالوس برای بازگشتن به محل خدمتی خود در استان البرز اقدام به حرکت خلاف جهت در این مسیر می کند. این مسیر از روز سه‌شنبه به سمت چالوس یکطرفه شده بود.

در این بین تعدادی خودرو نیز با سوء استفاده از وضعیت موجود و به گفته تعدادی از آنها پس از استعلام از سایت www.141.ir مبنی بر دوطرفه بودن این معبر، در حالی که این مسیر به دلیل بار ترافیک سنگین همچنان از سوی پلیس‌راه یکطرفه بودن آن تمدید شده بود، در پشت آمبولانس قرار می‌گیرند و به سمت تهران رهسپار می‌شوند.

در حالی این آمبولانس در محدوده هزارچم توسط عوامل پلیس‌راه متوقف می‌شود که این حرکت خلاف جهت در معبری باریک و متعاقب آن انحراف خودروهای پشت سری به لاین مقابل موجب قفل شدن این محدوده می‌شود که بازگشایی آن چندین ساعت به طول می‌انجامد.

در عین حال به دلیل نامشخصی تعدادی از جت‌فن‌های تونل کندوان نیز همزمان از کار می‌ایستد و در طول این توقف بار ترافیکی و متعاقب آن انحراف‌های پی در پی خودروهای مانده در ترافیک به شانه خاکی در محدوده تونل کندوان تعدادی از خودروها وارد تونل می‌شوند که با توقف در تونل تعدادی از هموطنان دچار مسمومیت جزئی می‌شوند که ماموران پلیس راه سرایعا نسبت به خروج تمامی خودروها از تونل و هدایت افرادی که دچار مسمومیت شده‌اند به پایگاه امدادی نزدیک تونل و انسداد دهانه جنوبی تونل تا بازگشایی معبر اقدام می‌کنند که سرانجام این محور حوالی ساعت 12 شب بازگشایی می‌شود.

بارها در خصوص کم‌عرضی و عدم گنجایش این محور برای حجم بالای سفر از سوی کارشناسان هشدار داده شده بود و قطعا یکطرفه کردن طولانی مدت این مسیر نیز موجب بروز مشکلات جدی برای مردم محلی نیز می‌شود اما در این بین به نظر می‌رسد فعلا باید توصیه کنیم رانندگان ضمن صبر و تحمل در ترافیک این محور، نسبت به تنظیم زمان سفر خود اقدام کنند؛ از سوی دیگر لازم است مسوولان نیز ساماندهی تعطیلات و توزیع آنرا در دستورکار قرار دهند تا با یک تعطیلی 3 روزه شاهد این حجم سفر در جاده‌هایی که گنجایش لازم را ندارند نباشیم.

در این بین چند سوال نیز مطرح است. اول آن که چرا در زمانی که مسوولان همگی از آمادگی کامل برای سفرهای تابستانی خبر می‌دهند، پایگاه هلال احمر در محل تصادف آمادگی لازم برای امدادرسانی نداشته است؟ از سوی دیگر چرا جت فن‌های تونل کندوان کار نمی‌کرده است؟

همچنین در کنار این امر چرا اطلاعات سایت www.141.ir راهداری با اطلاعات پلیس راهور همخوانی نداشته است؟ آیا دادن اطلاعات متفاوت به مردم یکی از عوامل اصلی این ترافیک سنگین نبوده است؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها