بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۶۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
روزنامه کیهان در شماره چهارشنبه 23 تیر در توضیح تیتر یک، نوشت: 23 تیرماه سال گذشته، توافق هسته ای تحت عنوان برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) میان ایران و گروه 1+5 امضا شد. حال در سالگرد برجام، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: ایران با وجود انجام همه تعهدات، به خاطر تداوم تحریم های آمریکا، هنوز طعم مزایای برجام را نچشیده و اثر مثبت اقتصادی آن را لمس نکرده است.
تدبیر24منتقدین- این روزنامه با درج عنوان وزیر صنعت: سر و صدا نکنید این فیش ها در دنیا مرسوم است!، آورد: در حالی که رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان بازرسی کل کشور از گزارش های نهادهای نظارتی به مقامات دولتی درباره فیش های نجومی و مفاسد برخی مدیران خبر دادند، وزیر صنعت گفت: به نظر ما نیازی به این همه سر و صدا نبود و وجود چنین فیش هایی هم مرسوم است. به گزارش ایلنا، وزیر صنعت در نشستی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی یاسوج گفت: به دوستان در هیئت دولت عرض کردم که بگذارید فیش حقوقی ام را منتشر کنم تا مردم بدانند ما به عنوان وزیر حقوقمان چند است. محمدرضا نعمت زاده افزود: دوستان نپذیرفتند و گفتند اگر شما این کار را بکنید تبدیل به یک «مد» می شود و «مد» شدن این موضوع هم درست نیست.
روزنامه کیهان با انتشار عنوان اعلام همبستگی سیاه پوستان آلمان، انگلیس و کانادا با معترضان آمریکا، نوشت: همزمان با ادامه تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به کشتار سیاهان توسط پلیس، مردم آلمان، انگلیس و کانادا نیز در همبستگی با سیاهپوستان آمریکایی، دست به تظاهرات ضد نژادپرستی زدند. اعتراضات علیه کشتار سیاهان توسط پلیس نژادپرست در سراسر آمریکا همچنان ادامه دارد و جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» که این اعتراضات را رهبری می کند اعلام کرد، این نژادپرستی تا از بین نرود عدالتی در میان نخواهد بود. همین دیروز بود که «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» در مصاحبه با «ام اس ان بی سی» به وجود نژاد پرستی «سازمان یافته» در آمریکا اعتراف کرد و گفت: «هنوز نژادپرستی سازمانی در سراسر جامعه ما وجود دارد. اوضاع کمی بهتر شده است اما راه زیادی را باید در این زمینه طی کنیم.»
رمزگشایی از شتاب سؤال برانگیز در تحمیل قراردادهای جدید نفتی به کشور، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دیروز با انتشار خبر مبهم و کوتاهی اعلام کرد که متن قراردادهای جدید نفتی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست اسحاق جهانگیری تایید شد! این خبر بدون ذکر جزییات چگونگی بررسی و تایید متن قراردادهای جدید نفتی در ستاد مورد اشاره صرفا با ذکر اینکه مقام معظم رهبری بر لزوم بررسی دقیق متن مذکور تاکید داشته اند گفته که مقرر شد متن قراردادهای جدید نفتی که به تائید ستاد رسیده است برای طی مراحل بعدی و تصویب نهایی در جلسه هیئت دولت مطرح شود. انتشار این خبر مبهم و ناقص سبب شد تا روزنامه کیهان در گزارشی ضمن بررسی مواضع اخیر برخی مقامات دولت و وزارت نفت درباره قراردادهای مورد بحث به رمزگشایی از شتاب و عجله سوال برانگیز آنان برای تصویب هرچه سریعتر این قراردادهای کذایی بپردازد.
روزنامه کیهان با انتخاب عنوان نخست وزیر ترکیه: آماده بهبود روابط با سوریه هستیم، آورد: علائم عقب نشینی آنکارا و حزب حاکم ترکیه هر روز بیشتر از روز قبل نمایان می شوند. پیش از این ترک ها که به دلایلی از ناتو و آمریکا دلخور هستند، دست دوستی مجدد به سوی روس ها دراز کردند و بلافاصله پس از آن، مسکو اعلام کرد، انتقال عناصر تروریستی از خاک ترکیه به سوریه متوقف می شود. دیری نگذشت که اعلام شد، ترکیه به ماندن «بشار اسد» در پست ریاست جمهوری سوریه (هر چند کوتاه مدت) رضایت داده است. این خبر در ترکیه موج ایجاد کرد و باعث شد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه کلاً ماجرا را انکار کند. اما، پس از گذشت چند روز، مشخص شد که ماجرا صحت دارد و حاکمان ترک نسبت به «بشار اسد» منعطف شده اند. دیروز اما ایسنا به نقل از روزنامه «صباح» گزارش داد، «بینالی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه، در آنکارا رسماً اعلام کرده که «ترکیه در نظر دارد روابط خود را در منطقه از جمله با کشورهای عراق، سوریه و مصر با هدف گسترش صلح در جهان بهبود بخشد.»
این روزنامه در بخش خبر ویژه به عنوان «جنجال برای برجام نفتی بعد از برجام خسارت بار هسته ای» پرداخت و در ستون یادداشت روز عنوان «اول قرار نبود!؟» را منتشر کرد.
«شریعتمداری برای تفهیم اتهام درباره 9 شکایت جدید به دادسرا رفت» دیگر عنوان نیم صفحه نخست روزنامه کیهان را به خود اختصاص داده است.
مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، کیهان ، برجام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها