بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۶۵۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
تدبیر24علی‌محمد حاضری، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گو با «آفتاب‌نیوز» با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری 96 و نحوه آرایش جناح‌های سیاسی برای این انتخابات، اظهار کرد: احتمال اینکه بخشی از جناح عاقله اصولگرایان مایل باشند به‌جای معرفی یک کاندیدایی که فاقد زمینه اجتماعی بوده و در انتخابات شکست می‌خورد، از روحانی حمایت کنند وجود دارد.

وی درباره چرایی فقدان پایگاه اجتماعی اصولگرایان گفت: عملکرد گذشته جریان اصولگرایی به‌خصوص تجربه بسیار بد آنها در روی کار‌آوردن احمدی‌نژاد  و حمایت از وی و سکوت بخش قابل توجهی از آنها در برابر ضعف‌ها و عملکرد خلاف قانون وی، موجب شده که اعتبار این جریان در نزد بخش‌های مهمی از جامعه آسیب ببیند.
 
این استاد دانشگاه در پاسخ به این ادعای اصولگرایان که در شهرستان‌ها دارای پایگاه اجتماعی هستند، اظهار کرد: اصولگرایان در انتخابات دهمین دوره مجلس شوراسی اسلامی نسبت به دوره‌های پیشین انتخابات مجلس رای کمتری آوردند. در ضمن این آرایی را هم که کسب کردند به این دلیل بود که رقبای آنها نتوانستند با تمام قوا وارد رقابت شوند. پایگاه اجتماعی اصولگرایان در شهرستان‌ها هنگامی مشخص می‌شود که آنها در شرایط برابر با رقبای خود رقابت کنند.
 
وی درباره برنامه‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان هم گفت: بعید می‌دانم که در جریان کلی اصلاح‌طلبان اساساً ایده طرح کاندیدای جدید مطرح باشد.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها درباه احتمال حضور احمدی‌نژاد به آفتاب‌‌‌نیوز گفت: احمدی‌نژاد مهره‌ای سوخته بوده و رقیب جدی روحانی نیست اما ممکن است عملکرد دولت در این چند ماه بتواند فرصت را برای حضور احمدی‌نژاد فراهم کند.

حاضری در پایان در ارزیابی خود از پیروز انتخابات 96 تصریح کرد: شرایط انتخابات در ایران خاص بوده و مولفه‌های متعددی در آن نقش دارند و از چند ماه مانده به انتخابات نمی‌توان ارزیابی و پیش‌بینی دقیقی دراین باره داشت. به هر حال امکان موفقیت روحانی در انتخابات پیش‌رو به عملکرد چندماهه تا زمان برگزاری انتخابات بستگی دارد. تا اینجا کارنامه وی رای‌آور است اما عملکرد چند‌ماهه آینده هم بسیار مهم است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
به همین خیال باش
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها