بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
تدبیر24: یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تعامل و وحدت بیشتر اصلاح‌طلبان در مجلس، در عین حال از رأی فراکسیون امید به عباسعلی کدخدایی به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان دفاع کرد.

به گزارش ایسنا،غلامرضا تاجگردون در ارزیابی از عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم، اظهار کرد: درست است فراکسیون امید 170 تا 180 نفر عضو دارد اما به هر حال عدد اصلاح‌طلبان در مجلس 100تاست، البته همین 100 نفر هم اگر رأی‌شان را بهتر مدیریت می‌کردند کرسی‌های بیشتری را می‌توانستند در اختیار بگیرند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در حال حاضر اصلاح‌طلبان ریاست دو، سه کمیسیون را در اختیار دارند و در هیأت رئیسه کمیسیون‌ها نیز حضور دارند. به هر حال ظرفیت مجلس همین است؛ فقط باید قدری وحدت بیشتری داشته باشند، اما این‌طور نیست که اصلاح‌طلبان کاملاً کنار گذاشته شده باشند. بالأخره دو نایب رئیس و پنج عضو هیأت رئیسه مجلس از میان اصلاح‌طلبان هستند. البته شرایط اصلاح‌طلبان می‌توانست بهتر از این باشد ولی نمی‌توان گفت که انتظارات کاملاً برآورده نشده است.

نماینده مردم گچساران در مجلس بیان کرد: من فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان باید قدری تدبیر بیشتر و تعامل بهتری داشته باشند. الزاماً اینطور نیست که حتماً در همه جا باید خود ما وارد شویم. به هر حال مجلس کارگروهی را می‌طلبد و کارگروهی نشاندن تفکرات مختلف در کنار هم است.

وی درباره رأی مجلس به عباسعلی کدخدایی به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان، تصریح کرد: مثلاً در مورد آقای کداخدایی فراکسیون امید به ایشان رأی داد. شاید بعضی از دوستان بیرون تحلیلی داخل را نداشته باشند. تحلیل داخل با تحلیل بیرون خیلی فرق می‌کند. در داخل عده‌ای دور هم جمع شدند و به این نتیجه رسیدند که از آقای کدخدایی حمایت کنند. ضمناً اگر به آقای کدخدایی رأی نمی‌دادیم به چه کسی باید رأی می‌دادیم؟

تاجگردون ادامه داد: من و خیلی از دوستان دیگر به نظرمان رسید که ایشان از نظر نوع تعامل و تجربه بهتر از هر کس دیگری است و می‌توانیم با او وارد مذاکره شویم تا کسی که نمی‌شناسیم و تجربه ندارد. ولی این فرد را می‌شناسیم و می‌دانیم چطور با او مذاکره کنیم. دلیلی ندارد چون مجلس قبلی به او رای نداده، ما هم به او رأی ندهیم. به نظرم این رای تدبیر خوبی بود و دوستان اصلاح‌طلب بیرون هم باید همه اینها را کنار هم بگذارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها