بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
تدبیر24حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان با رجب طيب اردوغان رئيس‌جمهور تركيه، به صورت تلفني گفت‌وگو كرد. رئيس‌جمهور در صفحه توئيتر شخصي خود با اشاره به تماس تلفني با رئيس‌جمهور تركيه نوشته است: خوشحاليم كه امروز شاهد بازگشت ثبات و امنيت به تركيه هستيم. سايت رياست‌جمهوري هم نوشت؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمين دكترحسن روحاني با اشاره به دفاع مردم تركيه از دموكراسي و دولت منتخب خود در تركيه اظهارداشت: خوشبختانه مردم تركيه در جريان اين كودتا، بلوغ سياسي بالايي از خود نشان دادند و ثابت كردند كه روش‌هاي زورمدارانه در منطقه ما جايگاهي ندارد. رئيس‌جمهوري با ابراز خرسندي از بازگشت ثبات به كشور دوست و همسايه ايران‌، گفت: ما خوشحاليم كه در سايه مديريت خوب شما و مقاومت و ايستادگي مردم شريف تركيه‌، امروز شاهد بازگشت ثبات در كشور دوست‌، تركيه هستيم. دكتر روحاني با بيان اينكه ما از نخستين لحظات در برابر كودتا‌ بي‌تفاوت نبوده و با حساسيت تحولات تركيه را از نزديك دنبال مي‌كرديم، افزود: شنيدن پيام شما به مردم براي حضور در خيابان‌ها در ساعات اوليه بعد از كودتا‌، براي ما اطمينان‌بخش بود. رئيس‌جمهوري با اشاره به اهميت جايگاه تركيه براي جمهوري اسلامي ايران‌، تاكيد كرد: آرامش و ثبات تركيه موجب تقويت ثبات و آرامش كل منطقه خواهد شد و ما ترديدي نداريم كه برخي از قدرت‌هاي بزرگ و همچنين تروريست‌ها نمي‌خواهند كشورهاي اسلامي داراي ثبات باشند. دكتر روحاني اظهارداشت: ما همانطور كه براي ثبات و امنيت كشور خودمان تلاش مي‌كنيم، وظيفه داريم براي ثبات و امنيت همسايگان و كشورهاي اسلامي دوست نيز احساس مسئوليت كنيم. اين حادثه، آزمايشي براي شناسايي دوستان و دشمنان داخلي و خارجي شما بود. رئيس‌جمهوري همچنين ضرورت مبارزه مشترك همه كشورهاي منطقه با تروريست‌ها را مورد تاكيد قرار داد و گفت: همه ما بايد دست در دست يكديگر براي ثبات و آرامش منطقه با تروريست‌ها مبارزه و منطقه را از شر اين گروه‌ها آزاد‌سازيم.
 قدرداني اردوغان از روحاني
رئيس‌جمهوري تركيه نيز با قدرداني از تماس تلفني دكتر روحاني با اشاره به كشته شدن بيش از ۲۰۰ نفر و مجروح شدن يكهزار و ۵۰۰ نفر در جريان كودتاي اخير، اظهار داشت: توپ و تانك‌ها ممكن است موجب شهادت گروهي شوند اما نمي‌توانند آرمان يك ملت را ساقط كنند. در حال حاضر شرايط به حالت عادي بازگشته است اما نمي‌توانيم فكر كنيم همه‌چيز تمام شده است. رئيس‌جمهوري تركيه با تاكيد بر اينكه «امروز مصمم‌تر از گذشته به مسير خودمان ادامه مي‌دهيم»، گفت: ما مصمم هستيم با همكاري ايران و روسيه براي حل و فصل مسائل منطقه دست در دست هم دهيم و بر تلاش‌هاي‌مان براي بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه بيافزاييم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها