بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
تدبیر24: نماینده مردم نیشابور در مجلس «وجود اتاق فکر علیه دولت در افشای سریالی فیش‌های حقوقی نجومی برخی مدیران دولتی» را موثر دانست و گفت: قطعا افشا شدن این برداشت‌های نامتعارف به صورت سریالی دارای طرح و نقشه‌ای مشخص است.

حمید گرمابی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که «نفس مساله فیش‌های حقوقی مربوط به دولت فعلی نیست»، اظهار کرد: این مساله در سال‌های گذشته رخ داده اما متاسفانه تاکنون افشا نشده بود، احتمالا برداشت‌های اینچنینی تنها میان مدیران دولتی رخ نداده و در سازمان‌های دیگر نیز وجود دارد که امید است آن‌ها نیز مشخص شوند.

وی با بیان این‌که «بنا به بیانات رئیس جمهور  این مساله باید به فال نیک گرفته شود»، ادامه داد: تاکنون برخورد دولت با این مساله مناسب بوده، دولت از مردم نیز معذرت خواهی کرده و تضمین داده تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این مساله به دقت بررسی شود.

وی ادامه داد: اگر میان تعداد کل مدیرانی که در کشور خدمت می‌کنند نسبت به تعداد مدیرانی که برداشت‌های نامتعارف داشته‌اند مقایسه صورت بگیرد مشاهده می‌شود که تعداد این فیش‌های حقوقی نجومی درصد ناچیزی است و نمی‌توان دولت را با این قضیه زیر سوال برد، اما به هر حال این مساله رخ داده و باید پیگیری‌های لازم صورت بگیرد تا طبق دستورات داده شده تخلفات ساماندهی شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم درباره تاثیر وجود اتاق فکر علیه دولت در افشای سریالی فیش‌های حقوقی نجومی برخی مدیران دولتی تصریح کرد: قطعا افشا شدن این برداشت‌های نامتعارف به صورت سریالی دارای طرح و نقشه‌ای مشخص است، مخصوصا طرح این مساله در سال پایانی کار دولت یازدهم قابل تامل است. علاوه بر این از نحوه عملکرد برخی سایت‌ها و منابع خبری در طرح این مساله به وجود برنامه خاصی پشت آن پی می‌بریم.

وی با تاکید بر این‌که «برخورد دولت با مساله فیش‌های حقوقی نجومی افشا شده تاکنون قابل قبول بوده است»، خاطرنشان کرد: دولت وجود چنین مشکلی را در بدنه خود پذیرفته و در جهت رفع آن دستورات لازم به معاون اول رئیس جمهور داده شده است. باید برای اجرای دستورات پیگیری و نظارت صورت گیرد تا از به فراموشی سپرده شدن این مساله جلوگیری شده و تمام تخلفاتی که در دولت و احتمالا در سایر نهادها و سازمان‌ها وجود دارد مرتفع شوند.

وی افشای فیش‌های حقوقی چندین میلیونی برخی مدیران اجرایی را موجب وارد آمدن صدماتی به مدیران پاکدست دانست و ادامه داد: علی‌رغم این‌که اغلب مدیران کشور پاکدست هستند قطعا شیوه طرح این مساله بر عملکرد آن‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود و ممکن است در انگیزه‌ آنان مشکل ایجاد کند. امید است تدابیری اندیشیده شود تا در این زمینه مدیران پاکدست در کشور کمتر تحت‌الشعاع قرار گیرند.

گرمابی شفاف‌سازی مساله برداشت‌های نامتعارف برخی مدیران دولتی را ضروری تلفی کرد و ادامه داد: از این پس تا حد امکان برداشت‌ها باید شفاف صورت گیرد تا از چنین مسائلی جلوگیری شود. با توجه به این‌که برخی آیین‌نامه‌ها درست و شفاف نوشته نشده‌اند باید آیین‌نامه‌هایی شفاف صادر شوند و با نظارت صحیح و دقیق بر اجرای آن‌ها  تا مانع از تکرار این مسائل شوند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها