بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
تدبیر24:رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه خود باشبکه خبری سی ان ان احتمال اجرای مجدد حکم اعدام در این کشور را رد نکرده و گفت: مردم در خیابان‌ها می‌خواهند این تروریست‌ها کشته شوند و خواستار مجازات توطئه چینانان کودتای نافرجام علیه دولت هستند.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه خود با شبکه خبری سی ان ان با اشاره به درخواست حامیان دولت در حمایت از دولت ترکیه و همچنین پشتیبانی از قانون مجازات اعدام علیه کودتاچیان گفت: این جرمی مشخص از خیانت است و درخواست شما حامیان دولت از ما نمی‌تواند رد شود.

وی ادامه داد: این یک تصمیمی است که باید پارلمان بگیرد مبنی بر اینکه بار دیگر قانون مجازات اعدام در کشور برقرار شود و افرادی که خاطی و خیانتکار هستند اعدام شوند.

مردم ترکیه تلاش برای کودتای نافرجام علیه دولت آنکارا را به شدت محکوم کرده و تمایل خود را درباره برقراری مجدد مجازات اعدام علیه سربازان و افسران خیانتکار و دخیل در این کودتا ابراز داشته‌اند.

اردوغان در ادامه صحبت‌های خود گفت: مردمی که در خیابان‌ها هستند این درخواست را مطرح کردند و نظرشان این است که این تروریست‌ها باید کشته شوند. آنها می‌خواهند این درگیری‌ها پایان یابد چرا که خویشاوندان، همسایگان و فرزندانشان را از دست داده‌اند، آنها از این بابت رنج می‌برند و حساس شده‌اند.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه صحبت‌هایش با شبکه خبری سی ان ان ادامه داد: به همراه همسر و خانواده‌ام در شهر مارماریس در تعطیلات به سر می‌بردم که روز جمعه متوجه شدم در استانبول اتفاقاتی رخ داده است.

احتمال اجرای مجدد حکم اعدام در ترکیه نگرانی‌هایی را میان متحدان غربی ترکیه به وجود آورده است چرا که این مساله می‌تواند به طور حتم از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا ممانعت به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در مجموع 8777 تن از مقام‌های ترکیه از کار خود برکنار شده و 103 ژنرال و دریادار دستگیر شده‌اند. ترکیه در سال 2002 حکم مجازات اعدام را لغو کرد و در سال 2004 آن را ممنوع اعلام کرد.

اردوغان همچنین به شدت ادعاها را درباره اینکه سناریوی مربوط به کودتای نافرجام از پیش تعیین شده بود رد کرد و در ادامه مصاحبه خود با بخش بین‌الملل شبکه سی ان ان گفت: متاسفانه این اطلاعات نادرست است. چگونه می‌توانیم چنین چیزی را ادعا کنیم؟ چگونه می‌توان اجازه داد که غیرنظامیان زیادی زندگی خود را از دست بدهند و این روند غیرانسانی صورت گیرد؟ این اقدام غیرممکن است.

وی ادامه داد: طیب اردوغان و دوستان و همکارانش نخستین کسانی هستند که چنین ایده‌ای را رد می‌کنند، ما نمی‌خواهیم زندگی مردم را به خطر بیاندازیم، افرادی که تلاش کردند تا دولت را سرنگون کنند این ایده را مطرح کردند. این سازمان تروریستی فتح‌الله گولن است که بیش از هر زمان دیگری بزرگترین ضربه را به ما زده است.

این در حالی است که فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا هرگونه دخالت در کودتای نافرجام روز جمعه علیه دولت اردوغان را رد کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه مساله استرداد گولن را به ترکیه با رئیس جمهوری آمریکا در میان می‌گذارد، ادامه داد: من پیشتر این درخواست را به صورت شفاهی از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا داشته‌ام و اخیرا و پس از کودتا نیز درخواست رسمی و مکتوب خود را به آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی و آفریقایی ارائه خواهم داد. ما این درخواست رسمی را ارائه می‌کنیم.

اردوغان در پاسخ به احتمال این مساله که ممکن است واشنگتن از چنین درخواستی سرباز بزند، گفت: ما نخست درخواست رسمی خود را ارائه می‌دهیم و خواستار استرداد گولن هستیم، اگر پاسخ مثبت به این درخواست رسمی داده نشود تمام جرائم به وقوع پیوسته را از دید آمریکا می‌بینیم. به این دلیل که گولن شهروند آمریکاست. ایالت متحده نباید چنین تروریستی را نزد خود نگه دارد.
برچسب ها: تدبیر24 ، اروغان ، کودتا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها