بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
تدبیر24: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون مرحله نهایی بیست‌ویکمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 30 و 31 تیرماه 95 در دانشگاه تربیت مدرس خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام خبر فوق افزود: المپیاد مذکور برای 20 رشته با تعداد 955 نفر شرکت‌کننده برگزار می‌شود که از این تعداد 310 نفر از طریق المپیاد متمرکز که همزمان با آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 برگزار شده و 645 نفر از قطب‌های هشت‌گانه دانشگاهی در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، کشاورزی (گرایش زراعت و اصلاح نباتات)، طراحی صنعتی، علوم جغرافیایی، علوم زمین و مهندسی دارو و متالوژی انتخاب و به مرحله نهایی راه می یابند.

وی در مورد نحوه پذیرش دانشجو در المپیاد متمرکز و غیرمتمرکز توضیح داد: در المپیاد متمرکز 15  نفر اول آزمون کارشناسی ارشد در رشته‌های المپیاد بدون احتساب معدل انتخاب شدند و در المپیاد غیرمتمرکز از هر قطب دانشگاهی یک تیم پنج نفره (بجز قطب تهران که تیم 10 نفره خواهد بود)، با کسب 60 درصد نمره نفر اول به مرحله کشوری راه می‌یابند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: در آزمون مرحله نهایی دانشجویان ممتاز 81 دانشگاه دولتی، چهار واحد دانشگاه آزاد، پنج واحد دانشگاه پیام‌نور، سه واحد دانشگاه غیرانتفاعی شرکت کرده‌اند.

توکلی در مورد زمان برگزاری آزمون اظهار کرد: زمان برگزاری آزمون از ساعت هشت صبح چهارشنبه 30 تیرماه آغاز شده و در ساعت 14 روز پنجشنبه 31 تیرماه پایان می‌پذیرد. نتایج مرحله نهایی اواسط شهریورماه از طریق سایت مرکز المپیاد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: اطلاعیه سازمان سنجش در مورد برگزاری بیست ویکمین المپیاد علمی دانشجویی در سال 95 از ساعت 13 روز گذشته روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها