بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
تدبیر24: جمعی از سهامداران حقیقی ایران خودرو، با ارسال نامه‌ای مدعی شدند، یک شرکت قطعه ساز سهامدار، در مذاکرات شرکت های خارجی طرف قرارداد با ایران خودرو سوء استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،جمعی از سهامداران حقیقی ایران خودرو، با ارسال نامه‌ای به این خبرگزاری، نسبت به سوء استفاده یک شرکت قطعه ساز سهامدار(کروز)، در مذاکرات شرکت‌های خارجی طرف قرارداد با ایران خودرو، اعتراض نمودند.

به موجب این گزارش، این نامه اعتراضی که به امضاء جمعی از سهامداران حقیقی ایران خودرو رسیده، حاکی از آن است که این سهامدار، یکی از سازندگان و تأمین کنندگان قطعات شرکت ایران خودرو است که متعلق به آقایان ح . ک و م . ع بوده و به واسطه حضور در هیأت مدیره شرکت ایران خودرو و استفاده از خلاء قانونی، در جریان مذاکرات شرکت ایران خودرو با طرف های خارجی قرار گرفته و به دلیل تسلط بر صنعت قطعه سازی، پیشاپیش اقدام به برنامه ریزی و تأمین قطعات مورد نیاز محصولات جدید ایران خودرو  نموده و با این اقدام غیر قانونی و سوء استفاده از رانت اطلاعاتی ناشی از نفوذ بعمل آمده، ضمن به انحصار در آوردن صنعت قطعه سازی کشور، موجب تضییع حقوق دیگر قطعه سازان کوچک و بزرگ را فراهم آمده و در عمل سبب بیکاری نا خواسته هزاران کارگر زحمت کش در واحدهای قطعه سازی را به وجود می آورد وبا ادامه این روند، بیم آن می رود که آثار سوء ناشی از انحصار را بر صنعت خودروسازی کشور اعمال نماید.

در این نامه امده است: " بعلاوه، شرکت کروز با تأسیس شرکت‌های متعدد به صورت پوششی و سایه، با هدف اختفای هویت واقعی، از اسفند سال 90 تاکنون با ورود و اعمال نفوذ به تصمیمات هیأت مدیره شرکت ایران خودرو و اعمال فشار به شرکت ساپکو، برخلاف اصل رقابت آزاد، نسبت به حذف سایر تولیدکنندگان و تصاحب سهم ایشان در تأمین قطعات و مجموعه‌های خودرو و تحمیل و تعدیل سنواتی قیمت قطعات تأمین شده، اقدام نموده و در تلاش برای ایجاد زیان به سایر سهامداران است.

لذا، ما امضاء کنندگان با درج این نامه می خواهیم صدای اعتراض سهامداران خرد شرکت ایران خودرو را به گوش مراجع ذیصلاح برسانید."
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها