بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
تدبیر24: هر چند شرايط دولتمردان براي كارسخت است اما نمي توان همه معضلات را ناشي از شرايط بيروني و تحميلي به دولت دانست و بايد گفت كه تحرك، پويايي و جسارت همراه با تعقل و تفكر به خصوص كار تيمي و هماهنگ تمامي اركان و اعضاي دولت مي تواند كفه ترازو را مجددا به سمت اعتدال سنگين تر كند.

به گزارش آستان،  طي ماههاي اخير حمله بي وقفه مخالفان دولت دكتر حسن روحاني از شدت بالايي برخوردار بوده است. اگر نگوييم مهمترين محور اساسي اين هجمه ها تك دوره اي بودن دولت تدبير و اميد بوده، به طور قطع اين مهم يكي از مهمترين محورهاي اساسي اين حمله هاي تند مي باشد.

هر چند بيشتر كارشناسان و فاعلان سياسي بر اين باورند كه احتمالا دولت روحاني بار ديگر بتواند اعتماد مردم را جلب كند اما برخي نيز بر اين باورند هستند كه احتمال تك دوره اي شدن هر دولتي بعيد نيست و به طور طبيعي دولت دكتر روحاني نيز از اين قائده مستثني نيست.

اظهارات اخير آيت الله هاشمي در ديدار جمعي از فعالان سياسي استان كرمان شايد به جرائت مهمترين هشدار به دولت اعتدال گراست.وي در اين ديدار با بيان اين كه اميد مخالفان اين است كه عمر اين دولت را چهار ساله كنند، گفت: از مردم و بويژه جوانان مي خواهم مثل انتخابات گذشته، اميدوارانه در صحنه باشند و مايوس نشوند و نگذارند اعتبار اعتدالي كشور كه حالا شهرت جهاني يافته توسط عده اي تندرو دوباره بشكند.

اين هشدار آيت الله كه به گفته عارف يك مهندس واقعي است و مهندسي سياسي را مي فهمد براي كارشناسان و فعالان سياسي داري پيام و معني خاصي است به خصوص اين كه در همين چند ماه گذشته آيت الله هاشمي در اظهاراتي گفته بود: حالا كه مملكت به اينجا رسيده و مردم به اين سطح از آگاهي رسيده اند مي توانم راحت سر بر بالين مرگ بگذارم.

از سويي ديگر علي لاريجاني رييس مجلس در خصوص تك دوره اي شدن دولت روحاني مي گويد: اين كه سوال شد برخي احتمالش را زياد مي دانند كه آقاي دكتر روحاني رئيس جمهور يك دوره اي باشد مي گوييم خير، من احتمالش را زياد نمي دانم ولي شرايط آينده مي تواند تعيين كننده باشد.

پر واضح است كه هر مهندس سياسي و يا هر فرد مسئول و غير مسئولي مي داند كه حرف آخر را در تعيين دولتها راي مردم مي زند و حمايت اين جناح سياسي يا آن رئيس قوه هر چند خوب و لازم است اما به خودي خود نمي تواند در آراي مردم تعيين كننده باشد بنابراين دولت اعتدال گرا كه دولتي مبتني بر عقل و خرد جمعي است به خوبي مي داند كه طبق نظر سنجي هاي اخير برخي موسسات اقبال مردم به دولت كمتر شده است اين در حالي است كه رقباي دولت توانسته اند خود را بالا كشيده و درصد بيشتري را با خود همفكر كنند.به طور قطع اين آمارها و هشدار هاي بزرگان اعتدال گرا بايد براي دولت تدبير و اميد تامل برانگيز باشد.

به گزارش آستان ، از سويي ديگر هر چند شرايط دولتمردان براي كار و تلاش سخت است اما نمي توان همه معضلات را ناشي از شرايط بيروني و تحميلي به دولت دانست و بايد گفت كه تحرك، پويايي و جسارت همراه با تعقل و تفكر به خصوص كار تيمي و هماهنگ تمامي اركان و اعضاي دولت مي تواند كفه ترازو را مجددا به سمت اعتدال سنگين تر كند.

به طور مثال در حالي كه نوبخت سخنگوي دولت و از اعضاي شاخص حزب اعتدال و توسعه تيم رسانه اي دولت را فعال مي داند منتقدان را به بي انصافي متهم مي كند ، جهانگيري معاون اول رئيس جمهور و از اعضاي سابق پر نفوذ كارگزاران در پاسخ به اين اظهارات نوبخت مي گويد: متاسفانه گاهي اطلاع رساني آن طور كه بايد صورت نمي گيرد كه لازم است در اين خصوص دقت و تمركز بيشتري به خرج دهيم تا مردم از اقدامات مثبت و سازنده دولت آگاه شوند.

نمونه ديگري از دو دستگي در دولت روحاني را مي توان در ماجراي حمايت برخي اطرافيان روحاني از جمله اعضاي حزب اعتدال و توسعه از رياست لاريجاني بر مجلس دانست به طوري كه حسن رسولي مشاور عارف خواستار برطرف كردن سوء تفاهم درباره اين انتخاب شد.موضوعي كه به نظر مي رسد فراتر از سوء تفاهم بوده و در صورت ادامه اين گونه رفتارها ،ريزش آراي اعتدال گرايان را شاهد خواهيم بود در صورتي كه حاميان اميد و تدبير در انتخابات رياست جمهوري و مجلس سنگ تمام گذاشتند هر چند كه در انتخابات هيات رئيسه مجلس اين حاميان شوكه شدند.

در هر صورت به نظر مي رسد ادامه روند فعلي به سود دولت نخواهد بود و بهتر است دولت و شخص رئيس جمهور تا دير نشده و فرصت باقي است از طريق مقتضي نسبت به تهاجم تندروها واكنش مناسب و غير منفعلانه اي نشان داده و دوباره ثابت كند كه دولت و رئيس جمهور نسبت به تحقق و پيگيري وعده هاي خود به مردم جدي است و آنها را مايوس نخواهد كرد.
برچسب ها: تدبیر24 ، هاشمی ، دولت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها