بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
تدبیر24محسن غرویان، استاد حوزه علمیه مي‌گويد كه از نشست‌اي مخفيانه اتاق‌هاي فكر تخريب دولت در قم و مشهد و سازماندهي عملياتي آنها در تهران خبر دارد.
 نزديك به دو ماه پيش بود كه نوبخت از وجود اتاق‌هاي فكر عليه دولت خبر داد. مساله‌اي كه نخستين‌بار نيست يك دولت در ايران با آن رو به رو مي‌شود. سال‌هاي نه‌چندان دور اتاق‌هاي فكر كميته‌هاي بحران ناميده شدند، وجود همين كميته‌ها بود كه سبب شد تا سيد محمد خاتمي دولتش را دولت هر ٩ روز يك بحران بنامد. اين روزها دولت روحاني بيش از هر زمان ديگري فشار اين اتاق فكر‌هاي تخريب را احساس مي‌كند و بي‌شك در يك سال باقي مانده و تا انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده روزهاي سخت‌تري را نيز براي حسن روحاني و كابينه‌اش رقم خواهند زد. پيش از اين يكي از نمايندگان مجلس گفته بود كه بخشي از اين اتاق‌هاي فكر توسط يكي از وزراي پيشين محمود احمدي‌نژاد اداره مي‌شود. حالا يكي از روحانيون قم مي‌گويد اين اتاق‌هاي فكر براي تخريب دولت در تهران، مشهد و قم هستند. او همچنين از جلسات و سخنراني‌هاي مخفيانه احمدي‌نژاد با برخي از روحانيون سخن گفته است. حالا ديگر مشخص است كه اتاق‌هاي فكر براي تخريب دولت ابعاد گسترده‌تري دارند، ابعادي كه بي‌شك هرچه به انتخابات رياست‌جمهوري نزديك‌تر شويم بيشتر خود را نمايان خواهد كرد. حسن روحاني و مردان كابينه‌اش سال بسيار سختي را پيش رو دارند.
روحاني تحت تاثير مرحوم بهشتي است
به گزارش ايلنا، محسن غرويان در مورد تخريب‌هاي عليه دولت عنوان كرد: مساله روشن اين است كه در مملكت ما دو جريان فكري و سياسي وجود دارد و با هم رقابت مي‌كنند؛ يك جريان واپسگراي سنتي و خشك و به يك معنا ارتجاعي است؛ جريان ديگر جريان روشنفكري ديني است و عالماني در آن هستند كه با دنياي روز آشنا هستند و با علوم جديد ارتباط دارند و نگاه به آينده داشته و طالب روابط انساني با جوامع دنيا هستند. او افزود: اين دو جريان در هر مساله‌اي با هم رقابت دارند؛ هر طيفي از اين دو جريان هم چهره‌هاي شاخصي دارند. آقاي روحاني طبيعتا در جريان دوم قرار مي‌گيرند چراكه او يك عالم روشنفكر ديني است و اعتقاد دارم مسير دكتر بهشتي را ادامه مي‌دهد. البته روحاني شاگرد اين عالم ديني هم بوده و همان جريان فكري و نگاه را داشته است. او خاطرنشان كرد: تحليل من اين است كه اين مخالفت‌ها و سنگ‌اندازي‌ها قبل از رياست‌جمهوري روحاني آغاز شده بود، بعد از پيروزي روحاني در انتخابات هم مدتي از راي مردم بهت‌زده بودند اما بعد از آن شروع كردند به فعاليت و الان هم نهايت تلاش خود را مي‌كنند كه همه فعاليت‌هاي روحاني را به بن‌بست بكشانند و متاسفانه در اين راه از تهمت، دروغ، تحريف مسائل و اخبار زياد استفاده مي‌كنند و بداخلاقي‌هايي دارند. اما از اين طرف پايگاه و جايگاه روحاني در بين مردم بسيار بالاست و طيف فكري روحاني كه اعتدال است محبوبيت خود را بين مردم دارد، با اين وصف پيش‌بيني من اين است كه روحاني در انتخابات سال آينده همچنان پيشتاز خواهد بود و راي اكثريت را خواهد داشت.
پايگاه اتاق‌هاي فكر عليه دولت در تهران، قم و مشهد است
غرويان در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا ادعاهاي موجود در مورد تك‌دوره‌اي بودن دولت روحاني و فيش‌هاي حقوقي سازماندهي شده است و ارتباطي به اتاق فكر عليه دولت دارد، گفت: معتقدم يك اتاق فكر عليه دولت وجود ندارد، بلكه چندين اتاق فكر در حال فعاليت هستند كه پايگاه‌هاي آنها در تهران، قم، مشهد و برخي شهرهاي ديگر است. اين اتاق‌هاي فكر متعدد است كه در آنها رقباي روحاني مي‌نشينند و برنامه‌ريزي مي‌كنند؛ و شايد پول‌هاي زيادي را براي برهم زدن سخنراني‌ها و ايجاد موج عليه دولت صرف مي‌كنند. او ادامه داد: در مساله فيش‌هاي حقوقي هم فراموش نمي‌كنيم كه اين اختلاس‌ها و مفاسد كلان مربوط به اين دولت نيست و در دولت قبل آغاز شد و هنوز هم پرونده اختلاس‌هاي نجومي ادامه دارد اما عده‌اي به گونه‌اي فضاسازي مي‌كنند كه گويي حقوق ٤٠ ميليوني بيشتر از اختلاس سه هزار ميلياردي است و در زمان آن مفاسد كلان سخني نمي‌گفتند و الان به يكباره دلسوز و حساس شدند. غرويان با بيان اينكه البته قطعا اين حقوق‌هاي نامتعارف بي‌عدالتي است و بايد جلوي آن گرفته شود، تاكيد كرد: اما مصاديق بي‌عدالتي در دولت قبل بسيار متعدد و كلان‌تر بود ولي برخي تريبون‌ها، افراد و جناح‌ها انصاف ندارند كه به صورت يكسان اعتراض كنند كه اين ناشي از اغراض سياسي است، اما خدايي هم هست و دل‌هاي مردم محكمه و دادگاه اصلي است. به نظرم حقوق ملت كار خود را خواهد كرد و استيفا خواهد شد. اين استاد حوزه عنوان كرد: اهل انصاف هم مي‌بيند و مي‌داند كه در اين دولت اگر اشتباهي رخ داده عذرخواهي مي‌كند و روحيه پوزش از ملت را بر‌خلاف دولت قبل دارد. اميدواريم دل‌هاي مردم كه پشتوانه اصلي اخلاق و انصاف است، به خواسته خود برسد.
احمدي‌نژاد از نظر قوانين محكوم است
او در پاسخ به اين سوال كه به نظر شما رقيب روحاني در انتخابات سال ٩٦چه كسي است، يادآور شد: قطعا طيف احمدي‌نژاد از الان وارد عرصه انتخابات سال ٩٦ شده‌اند، اما مخفي‌كاري مي‌كنند تا به موقع به صورت آشكار وارد صحنه شوند، اما ورود آنها در عرصه انتخابات قطعي است و رقيب اصلي روحاني در انتخابات سال آينده نيز همان جريان فكري است كه سعي مي‌كند رقيب جريان دوم باشد. آنها تلاش مي‌كنند چهره‌اي را مطرح كنند. اگرچه چهره‌هاي سوخته‌اي دارند كه به نظر من شوراي نگهبان آنها را نبايد تاييد كند و قطعا هم اين كار را نخواهد كرد. چهره‌هايي مثل احمدي‌نژاد جزو اين چهره‌هاي سوخته هستند كه صلاحيت آنها مورد تاييد قرار نخواهد گرفت. غرويان با تاكيد بر اينكه احمدي‌نژاد از نظر قوانين محكوم است، گفت: به‌علاوه نزاع‌هاي سياسي كه در دوره او در كشور اتفاق افتاد باعث مي‌شود كه از سوي شوراي نگهبان تاييد نشود. اينها متعارض با شرايط يك رييس‌جمهور و ضد بينش سياسي شخصيت‌هايي است كه مي‌خواهند رييس‌جمهور شوند. كشور بايد آرامش داشته باشد. اگر اين طيف دوباره روي كار بيايد، باز هم كشور دچار درگيري و نزاع و تنش‌هاي شكننده‌تري خواهد شد. وظيفه ما اين است آرامش را در كشور حفظ كنيم و به آراي مردم احترام بگذاريم و مردم را مبتلا به درگيري‌هاي سياسي و كشمكش‌ها نكنيم. او با اشاره به فعاليت‌هاي انتخاباتي احمدي‌نژاد گفت: احمدي‌نژاد سخنراني‌هايي ‌مي‌كند و نشست‌هايي دارد. اطلاع دارم به صورت مخفيانه و در سكوت از اساتيد و علماي حوزه براي نشست‌هايي در تهران با حضور احمدي‌نژاد دعوت رسمي شده است تا در اين نشست‌ها هماهنگي‌هاي لازم را براي انتخابات آينده رياست‌جمهوري داشته باشند.

منبع: اعتماد
برچسب ها: تدبیر24 ، اتاق فکر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها