بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۶۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
 تدبیر24:  احمد شیرزاد بر این باور است که مجلس دهم مجلسی است که می تواند نقطه پایان 12 سال جنجال سازی در قوه مقننه باشد. نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در همین رابطه گفت و گویی با شبکه مجازی آستان انجام داده است که در زیر می آید.

*مجلس دهم را با توجه به تعداد محدود جلسه هایش چطور ارزیابی می کنید؟

نه در ایران و نه در کشورهای دیگر نمی توان انتظار داشت که مجلس 100درصد اصولی تشکیل شود. با این حال آنچه در یک ماه و اندی اخیر مشاهده شده است، افکار عمومی را به این نتیجه معلوم می رساند که مجلس دهم مجلسی است که می تواند نقطه پایان 12 سال جنجال سازی در قوه مقننه باشد که باید اذعان کنیم که این اتفاق، اتفاقی مبارک است.

*نقش حضور تقریبا مساوی سلیقه های سیاسی چقدر در فضای فعلی سهم دارد؟

خب! همین که تندروها حذف شده اند و مردم تصمیم گرفتند که کار را به نیروهای معتدل و منطق گرا بسپارند، اصلی ترین دلیل آرامش به وجود آمده در بهارستان است. حالا چهره های شاخص و تاثیرگذاری چون عارف و لاریجانی باید همه هم و غم خود را به کار بگیرند تا روند آرام فعلی همچنان تداوم داشته باشد تا بلکه بعد از بیش از یک دهه، قوه مقننه تمرکزش به جای چالش آفرینی، به خدمت رسانی معطوف شود.

*البته ظاهرا مجلس در آینده ای نزدیک شاهد تشکیل فراکسیون سوم است. این می تواند تهدیدی برای آرامش فعلی باشد؟

اصلا. اینکه این دسته بندی ها خوب است یا بد، نمی توان جواب کلی داد. تاکید  دارم همه سلیقه ها بدون توجه به دسته بندی های سیاسی بنا را بر این بگذارند که مجلس دهم را به عنوان مجلسی کارآمد در تاریخ جمهوری اسلامی ماندگار کنند. مجلس نشینان باید این را در نظر داشته باشند که شرایط این روزهای کشور فوق العاده حساس است و کمترین کوتاهی می تواند بیشترین هزینه را تحمیل کند. در پایان تاکید دارم عقلای اصولگرایی و اصلاح طلبی تصمیم به همراهی در داخل مجلس بگیرند.

منبع:آستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها