بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
 تدبیر24:  باید با افکار جدید برای تحقق خواسته های مردم گام های اساسی برداریم و مهمتر اینکه افرادی که سالهاست ریاست کمیسیون را بر عهده داشته اند، باید بدانند که در مجلس دهم افراد توانمندی به مجلس آمده اند که می توانند رییس کمیسیون بشوند.


نماینده اندیمشک با ابراز تاسف از اینکه توانمندی های تمامی نمایندگان مورد  استفاده قرار نمی گیرد گفت: در این 10 دوره مجلس شورای اسلامی شخصیتهای گوناگون با توانمندی های گوناگون به صحنه آمده اند، اما از این توانمندی ها استفاده نشده و بسیاری از این افراد توانمند در بازی های سیاسی فراموش شده اند.

فریدون حسنوند در گفت و گو با خبرنگار آستان با انتقاد شدید از اینکه ریاست های دایم و موروثی در کمیسیون های مجلس به یک معضل تبدیل شده است، گفت: ریاست موروثی باید تغییر کند. اصولا چه معنایی دارد که ریاست یک کمیسیون را به نام یک شخص به ثبت رسانده اند و از قبل مردم می دانند که این شخص رییس خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، به واسطه رد صلاحیت ها و رای نیاوردن ها، برخی از روسای موروثی به وسیله شورای نگهبان و مردم حذف شدند، گفت: معلوم نیست چه اتفاقی می افتد که این افراد پای ثابت ریاست هستند.

نماینده اندیمشک با اشاره به اینکه در دوره دهم مجلس شورای اسلامی بیش از 220 نماینده دوره های قبل نتوانستند به مجلس راه پیدا کنند، گفت: اتفاقی که امروز در کشور افتاده است، نشان می دهد که مردم به دنبال تغییر و تحول هستند.

وی افزود: بی شک روسای کمیسیونها که چندین دوره ریاست را بر عهده داشته اند و می خواهند با روشهای سنتی کمیسیون را اداره کنند، باید خودشان کنار بکشند و اجازه بدهند افراد جدید با تفکرات جدید به عرصه بیایند.

حسنوند با تاکید بر اینکه باید به این سمت برویم که در بحث های مدیریتی از افکار جدید استفاده کنیم، گفت: باید با افکار جدید برای تحقق خواسته های مردم گام های اساسی برداریم و مهمتر اینکه افرادی که سالهاست ریاست کمیسیون را بر عهده داشته اند، باید بدانند که در مجلس دهم افراد توانمندی به مجلس آمده اند که می توانند رییس کمیسیون بشوند.

وی با انتقاد از خودمحوری ها گفت: نکته مهم این است که گردش نخبگان باید اتفاق بیفتد و این گردش با استقبال روبه رو شود تا عده ای گمان نکنند که این مسوولیتها دایمی و موروثی است.

نماینده اندیمشک با تاکید بر اینکه باید توانمندی دیگران را نیز به رسمیت بشناسیم گفت: باید به دیگرن هم اجازه بدهیم که خودشان را عرضه کنند و کشور از دیدگاههای آنها نیز استفاده کند.

وی با ابراز تاسف از اینکه امروزه نمایندگانی داریم که 7 دوره در مجلس حضور داشتند و در تمامی این دوره ها ریاست را بر عهده داشته اند گفت: باید قانونی داشته باشیم که حضور نمایندگان و ریاستها را محدود کند.

حسنوند با یادآوری اینکه دوره ریاست جمهوری بیش از هشت سال نمی تواند باشد، گفت: وقتی در کشوری ریاست جمهوری محدودیت دارد و این محدودیت قانونی است، چرا نباید این محدودیت را برای روسای کمیسیون ها ایجاد کرد؟

وی با یادآوری اینکه دانشگاه ها دایم نیروهای جدید تربیت می کنند و بسیاری از این افراد نخبه هستند، گفت: وقتی هر روز دانشگاههای کشور نیروهای نخبه تربیت می کنند، چرا باید حضور افراد در مجلس دایمی باشد؟ بنابر این می توان برای نمایندگان مجلس هم محدودیت ایجاد کرد که بیش از سه دوره نتوانند در  مجلس باشند یا ریاست کمیسیونها را بر عهده داشته باشند.

نماینده اندیمشک با تاکید بر اینکه مدیریت دایمی و موروثی به نفع کشور نیست، گفت: قانون اساسی معضلات ناشی از این مدیریت دایمی را شناخته که ریاست جمهوری را دو دوره چهارساله تعریف کرده است بنابر این باید در مورد مجلس شورای اسلامی نیز تجدید نظر شود.

منبع:آستان
 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها