بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
 تدبیر24:  محمدعلی وکیلی نماینده تهران که در مقابل شیطنت های رسانه ای سخنانی  را پیرامون معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفته بود در اظهارات اخیر خود به خبرنگار خبرآنلاین گفت: این اقدام یک حرکت غیرمنصافانه از طرف یک رسانه بود و بعد از تکذیبیه خانم مولاوردی من هم از ایشان عذرخواهی کردم اما همه ما باید بدانیم که دولت و مجلس هدفی جز مردم ندارد و تفاوت گفتمان ما با گفتمان پیشین باید در شنیدن صدای مخالف باشد تا بتوان تعاملی صحیح را میان دولتمردان ایجاد کرد چرا که مجلس مدح گو نمی تواند به کارآمدی دولت کمک کند.

وکیلی در ادامه به تعامل سنتی میان دولت و مجلس اشاره کرد و ادامه داد: این تعامل در دولت فعلی و مجلس جدید هم وجود دارد اما سطح این تعامل نسبت به گذشته تفاوتی وجود ندارد این در حالی است که مجلس دهم با رویکردی کاملا جدید و ترکیبی متفاوت و با اکثریت حامی دولت شکل گرفته است و انتظار جامعه و مجلسی های حامی دولت بیش از این است و به نظرم این ضعف از طرف دولت است چرا که مجلس به تازگی شکل گرفته است و نمایندگان دلواپس شرایط دولت در سال 96 هستند.

وی عدم موفقیت فراکسیون امید در کسب کرسی های مجلس را به علل گوناگون دانست و اظهار کرد: مشکلات درون فراکسیونی و بیرون فراکسیونی و ساختاری و رفتاری موجب این ناکامی شد و در شرایطی که بر روی کاغذ عدد فراکسیون اکثریت بود اما در مقام کنشگری این عدد به حداقل رسید.

این نماینده مجلس آینده روابط میان مجلس کنونی و دولت را  در سال های پایانی بلاتکلیف دانست و ادامه داد: همچنان این ارتباط یک سویه است البته مشکلات دولت هم قابل درک است و بحران های پی در پی دامن گیر دولت است ولی ما قدم جدی در این حوزه از دولتیان ندیدیم.

وکیلی در پاسخ به این سوال که سهم رسانه های مخالف دولت در ایجاد اختلاف افکنی میان دولت و مجلس تا چه اندازه است گفت: انتظاری از رسانه های مخالف دولت نیست چرا که بزرگنمایی و اختلاف نمایی هدف این گونه رسانه هاست اما آنچه که مهم است این است که برخی رسانه های حامی دولت هم در برخورد با مسایل واقعیت ها را فدای مصلحت ها می کنند.

وکیلی با اشاره به اینکه ما نمایندگان حامی دولت هستیم اما مدح گوی دولت نیستیم و وظایف نمایندگی خود را فراموش نخواهیم کرد گفت: در شرایط پیش آمده ما بین بنده و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده هم به همین شکل رفتار شده است و غیر منصفانه عمل کردن یک رسانه دولتی این میان آشوبی را به پا کرد که البته بعد از آن خانم مولاوردی گفته های این خبرگزاری را تکذیب کردند.

وی افزود: من هم براساس همان تیتر اولیه خبرگزاری واکنشی را نشان دادم و بعد از اعلام تکذیبیه از طرف خانم مولاوردی من هم از ایشان عذرخواهی کردم چرا که واکنش من هم براساس آن تیتر بود و باز هم از ایشان عذرخواهی می کنم اما  از طرفی هاله قداست ساختن برای یک وزیر و مدیر تقریبا در تاریخ جریانات سیاسی بی سابقه بوده و من در عجبم برای نمایندگانی که انتظارات حداکثری را برای آنها ایجاد می کنیم اما از سمت دیگر اختیارات عمل را با حمله ها پایین می آوریم و این تبعاتی خوبی برای نمایندگان مجلس نخواهد داشت.

این نماینده مجلس برای ادامه کار در یک سال باقی مانده دولت پیشنهادهایی را به دولتی ها و نمایندگان مجلس داشت و ادامه داد: همه  دولتمردان باید آگاه باشند و در تله رسانه ای گیر نکنند چرا که فضای مجازی فضای فریبنده و غیر قابل کنترلی است که نظارت ناپذیر است بنابراین هر چه می خواهد انتشار می دهد به همین دلیل باید مسئولانه تر موضع خود را اعلام کنند و مرز انتقاد و تخریب را تشخیص دهند چرا که هیچ فردی مصون از خطا و اشتباه نیست. به همین دلیل راه انتقاد را نباید نبست چرا که اگر نمایندگان یک سویه و مدح گر دولت باشند نمی توانند به کارآمدی دولت کمک کنند و کارآمدی دولت با تازیانه دلسوزانه اتفاق خواهد افتاد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها