بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
 تدبیر24یک آسیب شناس مسائل اجتماعی با بیان این مهم که برخی افراد در گذر عمر گرفتار مشکلات،موانع و تنش هایی می شوند، گفت:برخی از مشکلات زندگی در نگاه عده ای از افراد حل نشده و غیر قابل رفع است از این رو همه افراد در مقابل مشکلات مقاومت برابری ندارند و آستانه تحمل شان بر اساس تفاوت های فردی متفاوت است.

دکتر جعفر بای پژوهشگر و استاد دانشگاه در خصوص مقوله ناپسند خودکشی و رسانه ای شدن این مسئله به خبرنگار آستان گفت:عده ای از افراد با مشکلات کنار می آیند و در گذر زمان موانع زندگی را حل می کنند اما متاسفانه گروهی نیز تاب تحمل مشکلات را نداشته و درصدد راه نجات هستند و نداشتن تفکرات منطقی و اصولی آنها را به از بین بردن خود می کشاند.

دکتر بای با اشاره به اینکه انسان هایی که راه نجات را در خودکشی تصور می کنند انسانی ضعیف و سست عنصر نیستند ادامه داد:از لحاظ روان شناختی افرادی که میل به خودکشی دارند ضعیف نیستند بلکه ظریف و حساس بوده و دارای روحیه شکننده ای هستند.

وی تصریح کرد:گاهی اوقات افراد دچار خودکم بینی،خودبینی و یا دچار عقده های روانی و ناتوانی در تصمیم گیری می شوند و در لحظات حساس زندگی در جستجوی راه نجات هستند و در تعاملات با دیگران و یا حتی اخبار رادیو،تلویزیون و رسانه های مکتوب می بینند،می شنوند و می خوانند که یک فرد با خودکشی به زندگی اش پایان داده است.

به گزارش آستان، این پژوهشگر و استاد دانشگاه ادامه داد:وقتی در رسانه های جمعی مقوله خودکشی بارها و بارها تکرار می شود ذهن افرادی که ناتوان هستند ناخواسته این تفکر اشتباه نیز به عنوان یک راه حل برای شان تداعی می شود و تصور می کنند تنها راه نجات یافتن از مشکلات خودکشی است.

به گفته بای؛در حالیکه این افراد که میل به خودکشی در آنها وجود دارد در واقع به پاک کردن صورت مسئله فکر می کنند و با این تفکر اشتباه نه تنها به مشکلات پایان نمی دهند بلکه مولد مشکلات دیگر می شوند.
وی در ادامه گفت:مقوله خودکشی یک امر تقریبی و اقتباسی است همچنین نفس این پدیده و روش هایی که انتخاب می شود نیز ریشه در اقتباس دارد.به همین دلیل نیز افرادی که تحمل شان به سر آمده و تصور می کنند به آخر خط رسیده اند با شنیدن حتی یکبار مورد خودکشی در رسانه در ذهن شان جرقه اقتباسی زده می شود و مرتکب این امر ناپسند می شوند.

دکتر بای با اشاره به نقش مهم و خطیر رسانه ها در خصوص پخش و انتشار اخبار مربوط به خودکشی افراد گفت:چنانچه اخبار مربوط به خودکشی رسانه ای نشود افرادی که مستعد این گونه اتفاقات هستند الگوبردار نکرده و از این شیوه پیروی نمی کنند.بنابراین نقش رسانه ها در این میان بسیار حائز اهمیت است .

وی در پایان توصیه کرد:توصیه می شود رسانه ها در این زمینه مصمم شوند و حتی پروتکل،عهدنامه،تفاهم نامه ای نانوشته بین رسانه ها وجود داشته باشد تا اخبار مربوط به خودکشی را انتشار ندهند.تا افرادی که مستعد این گونه رخدادها هستند برای بیرون آمدن از حصر خویش و حل مشکلات شان راه های بهتری را گزینش کنند.

منبع:آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، خودکشی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها