بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
یک کارشناس اقتصادی گفت: فعالیت موسسات غیرمجاز نه تنها در توسعه اقتصادی تاثیری ندارد و به خروج از رکود کمکی نمی کند، بلکه به اخلال در فضای بانکی دامن می زند.
 تدبیر24  عباسعلی ابونوری،کارشناس اقتصادی در خصوص تخلف برخی تعاونی ها و موسسات مالی اعتباری به خبرنگار  بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اساس فعالیت این موسسات فاقد توجیه اقتصادی است، چرا که فعالیت این موسسات نه تنها مولدی برای اقتصاد کشور نیست بلکه تماما برای کسب سود بیشتر برای افراد یا سازمان های ذی ربط است.

وی تاکید کرد:علاوه براین، فعالیت برخی از بانک ها هم راهگشای اقتصاد کشور نیست و این بانک ها نیز به بنگاه داری روی آورده اند.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد:این گونه فعالیت ها نه تنها در توسعه اقتصادی تاثیری ندارد و به خروج از رکود کمکی نمی کند، بلکه به اخلال در فضای بانکی کشور دامن می زند.

وی مشکلات مالی دولت را از عوامل مهم بروز این مشکلات برشمرد و گفت:در حال حاضر دولت برای پرداخت یارانه ها هم در مضیقه است  و توانایی قلع و قمع کردن این نهادها را هم ندارد ، از طرفی به سبب اینکه بانک مرکزی و دولت نیز مستقل از یکدیگر نیستند، بحران در منابع مالی دولت به بانک مرکزی نیز سرایت می کند.

ابونوری افزود: زنجیره این مشکلات در نهایت باعث دو چندان شدن مشکلات اقتصادی کشور و بروز تخلفات بانکی در سطحی گسترده می گردد.

این اقتصاددان در پایان تصریح کرد: مشکلات اخیر موسسات غیر مجاز لزوم توجه دولت و مسئولین بانک مرکزی را نسبت به گسترش نظارت ها برروی این موسسات را متذکر می شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، نظام بانکی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها