بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
   تدبیر24حجت‌الاسلام والمسلمین سيد مهدي طباطبايي اين روزها در بيمارستان بستري است؛ مانند هميشه آرام و بي‌توقع بر روي تخت بیمارستان بهمن دراز كشيده تا مراحل درمانش صورت گيرد. آن قدر ساده و بي‌آلايش است كه شايد هنوز برخي دوستانش هم خبر نداشته باشند او بستري شده است. ديروز حسين فريدون دستيار ويژه رئيس‌جمهور با حضور در بيمارستان بهمن، از حجت‌الاسلام والمسلمين سيد مهدي طباطبايي عيادت و براي وي آرزوي سلامتي كرد. وی در گفت‌وگو با پزشكان تيم معالج حجت‌الاسلام والمسلمين طباطبايي، از تلاش‌هاي آنان در مراحل درمان و مداواي وي تشكر كرد. طباطبايي دنيا را هيچ انگاشته و بارها تاكيد كرده جز حقيقت بر زبان جاري نخواهد كرد. او در ۱۳۱۵ به دنيا آمد و به عبارتي بايد او را تاريخ شفاهي حدود يك قرن ايران ناميد. طباطبايي از پيشگامان مبازرات ضداستعماري و ضداستبدادي و از ياران سيد ابوالقاسم كاشاني در نهضت ملي شدن صنعت نفت، از همكفران و ياران سيد نواب صفوي و گروه فداييان اسلام و از قديمي‌ترين شاگردان و ياران امام خميني است و تا به امروز هيچ گاه آنچه براي سربلندي كشور كرد را به زبان نياورده اما بسيار از آنچه گفته كه كشور را تهديد مي‌كند. طبيعي است؛ چرا كه خون دل‌هايي كه او و بزرگان ديگر در مسير سربلندي اين كشور خوردند زمينه آسايش و سربلندي اقشار مختلف كشور شد. بنابراين سخت است كه بتوان شاهد ويراني آنچه بود كه با شكنجه‌ها و زندان‌ها و مرارت‌هاي ياران امام خميني ساخته شد.
شخصيتي كه جز حقيقت نمي‌گويد
حجت‌الاسلام طباطبايي حضور در جامعه روحانيت را بواسطه حضور بزرگاني ديگر در آن پذيرفته است اما هيچ گاه خود را محصور مصلحت‌هايي نكرد كه نادرست مي‌دانست و هر آن اندازه به همان دليل بر او سختي وارد شد، تحمل كرد، اما از موضع خود عقب ننشست؛ به ويژه در زمان رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد كه نقدهاي خود را بي‌پرده و صريح بيان مي‌كرد. مثلا يك بار در آخرين شب ماه صفر ۱۳۹۰ با اشاره به مشكلات اقتصادي در كشوراظهار داشت:«دولت بايد از مردم عذرخواهي كند، عذر خواهي عزت و عظمت است. مردم آنقدر خوب هستند كه اگر بفهمند ما اشتباه كرديم كمك و ياري مي‌كنند.‌اي كاش دولت به مردم بگويد اشتباه كردم و‌اي كاش ما هم كه حمايت كرديم بگوييم اشتباه كرديم.» در ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ هم در مصاحبه‌اي گفت:«آقاي احمدي‌نژاد را براي نخستين بار در شهرداري ملاقات و چند جلسه با ايشان صحبت كردم و متوجه شدم كه سبك ايشان خاص است و آنقدر كه نشان مي‌دهد عميق نيست. مطالبي كه مي‌شنوند بلافاصله جواب مي‌دهند و گاهي به صحبت‌ها خوب گوش نمي‌دهند. تا سخن شروع مي‌شود، ايشان به فكر جواب دادن هستند. ضمن استماع سخن منتقد، ايشان جواب درست مي‌كنند. اين كار رشته علمي من است.» او پس از دولت احمدي‌نژاد از كانديداتوري آيت‌ا... هاشمي در انتخابات استقبال كرد و پس از اعلام عدم تاييد او، به انتقادات زيادي از عدم حضور هاشمي در انتخابات پرداخت و تصميم به حمايت از حسن روحاني گرفت. او اهل تعارف هم نبود و همانطور كه به احمدي‌نژاد انتقاد مي‌كند هر گاه پيشنهادي به ذهنش مي‌رسد آن را اعلام مي‌كند، مانند نامه‌اي كه در خرداد ۹۲ به روحاني نوشت و در آن آورد كه: «تجربه مديران لايق را در كنار مديريت قوي خود حفظ نماييد تا زندگي مردم كه آسيبي جدي از مديريت آزمون و خطا خورده است به شرايط مناسبي برسد. اخلاق اجتماعي هم در كشور دچار مشكل جدي شده است. احترام بزرگان در همه قشر‌ها آسيب‌ ديده، نهاد خانواده دچار بحران شده است، حرمت افراد لطمه ديده، تندروي‌ها، مناسبات سياسي و اجتماعي را دچار تزلزل كرده، مردم همه حرف‌ها را شنيدند، عملكرد‌ها را ديدند و با آگاهي كامل از مواضع و برنامه ديگر كانديدا‌ها به نطق‌ها، مطالب، افكار، آثار و منطق حاكم بر برنامه‌هاي شما راي دادند لذا يك همت و حميت بسيار ويژه‌اي را در اين بخش مي‌طلبد كه به فضل خداوند متعال و برنامه‌ريزي دقيق حل خواهد شد.» اكنون حاميان و دوستداران حجت‌الاسلام سیدمهدي طباطبايي از خداوند براي او طلب شفا مي‌كنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها