بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
  تدبیر24 رئيس‌جمهور روز دوشنبه و در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر، با اشاره به«لزوم هماهنگي قوا، دستگاه‌ها و نهادهاي مسئول در امر مبارزه با مواد مخدر از مرحله پيشگيري و درمان تا صيانت اجتماعي»، تصريح كرد: توسعه همكاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي در عرصه‌هاي اطلاعاتي و عملياتي براي مقابله موثر با توزيع و ترانزيت مواد مخدر ضروري است. حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسن روحاني، بهره‌گيري از تجربيات جهاني، توجه ويژه به كنترل ورود پيش سازها و مبارزه با توليد مواد مخدر صنعتي و شيميايي، تجهيز فني گمركات، مقابله قاطع با توزيع‌كنندگان و خرده‌فروشان به‌ويژه در مدارس، دانشگاه‌ها و اماكن عمومي و همچنين جمع‌آوري و ساماندهي متجاهرين را در فرايند مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي و مظاهر عمومي آن داراي اولويت دانست. دكتر روحاني نقش دستگاه‌هاي تبليغي، رسانه‌ها و به‌ويژه صداوسيما را در همه مراحل، ازجمله پيشگيري و آموزش عمومي مهم ارزيابي كرد و افزود: پاك‌سازي محيط اجتماعي از مظاهر اعتياد براي كاهش نگراني جامعه و خانواده‌ها مسئوليتي ملي و همگاني است. دكتر عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز در اين جلسه گزارشي از عملكرد ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌هاي تابعه در سال ۹۴ و سه‌ماهه اول سال ۹۵ در حوزه پيشگيري و درمان ارائه كرد. بر اساس اين گزارش در سال ۹۴ بيش از ۷۰۰ هزار نفر از معتادان به مواد مخدر در ۷۵۰۰ مركز مورد درمان قرارگرفته و ۲۲ هزار نفر هم با مراجعه به مراكز درمان خياباني (ماده ۱۶) درمان شدند. همچنين در اين نشست طرح توانمندسازي پيشگيري اوليه از اعتياد در وزارت آموزش‌وپرورش (در اجراي بند ۴ سياست‌هاي كلي مبارزه با مواد مخدر) مورد تصويب قرار گرفت. بر اين اساس وزارت آموزش‌وپرورش موظف شد با همكاري صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران، اقدامات مربوط به پيشگيري را در مدارس ۱۱ استان به‌صورت عمومي اجرايي كند. همچنين در اين جلسه مقرر شد اعتبار مورد نياز براي تقويت و استحكام بيشتر مستحدثات مرزي و يگان‌هاي عملياتي نيروي انتظامي به‌منظور افزايش توان مقابله با قاچاقچيان مواد مخدر تامين و ظرف مدت ۲ سال اجرايي شود. در حوزه افزايش توانمندي‌ها نيز وزارتخانه‌هاي كار، تعاون و رفاه اجتماعي و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي موظف شدند در راستاي ايجاد، راه‌اندازي و توسعه مراكز كاهش آسيب، نگهداري و درمان معتادان اقدامات لازم را انجام داده و خدمات موردنياز را به اين قشر ارائه كنند. همچنين در اين جلسه مقرر شد كه موضوع پيشگيري به عنوان اولويت در ۴ استان سيستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان و آذربايجان غربي مورد تمركز بيشتر ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گيرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها