بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
تدبیر24«در برجام هر چه پذيرفته شده با نظر نظام بوده و كسي جرأت اينكه كار مخفيانه و پنهاني بكند را ندارد و اين اتفاق هم رخ نداده است.» اينها بخشي از سخنان وزير دفاع است كه به نظر مي‌رسد در واكنش به اظهاراتي بيان شده كه هدف شان تخطئه و تخريب دولت در موضوع برجام و اين توافق ملي است. سردار حسين دهقان با اشاره به دستاوردهاي برجام تاكيد كرد: اگر برجام نبود هر ۶ماه يك‌بار از فروش ۲۰ درصد از نفت جلوگيري مي‎شد، اما امروز كساني كه ما را تحريم كردند نفت ما را مي‎خرند البته درجابه‌جايي پول مشكل داريم كه اين موضوع ربطي به برجام ندارد و مربوط به تحريم ايران در زمان تسخير لانه جاسوسي (سفارت آمريكا) است. وزير دفاع با اشاره به اينكه حق غني‎سازي ايران به رسميت شناخته شده است، افزود: براي اجراي برجام اجازه انهدام زيرساخت هسته‌اي به كسي داده نشد و اجازه محدوديت براي فرآيند تحقيق و توسعه را نيز نداديم. وي همچنين در بيان دلايل كارشكني آمريكا در مسير اجرايي شدن برجام خاطرنشان كرد: لابي صهيونيست در آمريكا تلاش مي‎كند تا برجام اجرايي نشود اين در حالي است كه ما در هيچ شرايطي برجام را نقض نخواهيم كرد و اين اعلام رسمي رهبري معظم انقلاب نيز بوده است. وي با بيان اينكه ما برجام را پذيرفته‌ايم و حول محور وفاي عهد، بر اجراي آن باقي مي‌مانيم افزود: مگر اينكه طرف مقابل نقض برجام كند كه در آن صورت ما آن را به آتش مي‎كشيم. دهقان تاكيد كرد: رهبر معظم انقلاب آنچه كه لازم باشد فرياد مي‌زنند و آنچه را كه نياز باشد تذكر مي‎دهند و محدوديتي ندارند. وي ادامه داد: اگر توانستيم با خطوط قرمز و حدودي كه مقام معظم رهبري تعيين كرده و اولويت‌هايي كه تبيين كرده‌اند، خود را همراه كنيم؛ شاخص مشخص مي‎شود. وزير دفاع تصريح كرد: امروز دولتمردان بايد در راستاي افزايش ابعاد قدرت ملي جهاد گونه تلاش كنند و با تبعيت از رهبري و توجه به تمام هشدارها و خطوط قرمز نظام، مسير عزت را طي كنند. وي با بيان اينكه بايد از اركان قدرت نظام صيانت كرده و طبق قانون رفتار كنيم افزود: دفاع از ارزش‌ها و آرمان‎هاي نظام اسلامي و كرنش در برابر آن را بايد رعايت كرد چرا كه اگر همديگر را مستهلك كنيم، توان ما تحليل خواهد رفت و قدرت بازي در عرصه‌هاي جهاني نيز كاهش خواهد يافت. وزير دفاع خاطرنشان كرد: وحدت و انسجام نياز اصلي جامعه است و در شرايطي كه در پيرامون كشور و درون جامعه مشكلاتي وجود دارد، بايد زير سايه وحدت و انسجام ملي مسير رشد و پيشرفت را طي كرد.
دفاع از حقانيت هسته‌اي
دهقان به بحث فعاليت‎هاي هسته‌اي ايران اشاره و اظهار كرد: ايران اسلامي هيچ گاه دنبال سلاح هسته‌اي نبوده و براي اين كار هم هيچ‌وقت اقدامي نكرده است. وي ادامه داد: با وجودي كه هيچ گونه محدوديت دانشي و فناورانه براي رفتن به اين سمت و سو نداريم ولي چون رهبري معظم انقلاب فتوا بر تحريم سلاح هسته‌اي دادند، كوچك‌ترين تمايلي به ساخت اين سلاح در كشور نبوده و نيست. وزير دولت يازدهم با اشاره به اينكه پرونده‏‎سازي منافقين و رژيم صهيونيستي عليه فعاليت‎هاي صلح‎آميز هسته‎اي ايران ادامه دارد افزود: دشمن ما را ذيل بند هفت منشور سازمان ملل برد تا ما را يك تهديد جهاني معرفي كند و آمريكا تمام كشورها را عليه ما بسيج كرد به طوري كه برخي از كشورها نيز داوطلبانه عليه ما وارد عمل شدند. وي در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر اجراي اقتصاد مقاومتي و توجه به اين مهم افزود: هرگونه اختلاف و شكاف در درون كشور، نقطه طمعي براي سرمايه‌گذاري دشمن براي مواجهه با امنيت و منافع ملي است. وزير دفاع ادامه داد: آمريكا چنان نهادسازي كرده بود كه با سيستم نظارتي، مانع از ارتباط‌گيري و مراوده كشورها با ايران شود به طوري كه وزير خزانه داري آمريكا به تمام كشورها سرك مي‌كشيد و از آنها گزارش مي‌گرفت. دهقان با بيان اينكه از آن جا كه قرن قلدرمآبي و پذيرش آن تمام شده است افزود: ملت ما در برابر اين زياده‎خواهي‌ها ايستاد و بر حقانيت خود تاكيد كرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها