بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
 تدبیر24عارف انتقاد كرد؛ او چندي است كه يا سفره دلش را باز مي‌كند و از آنهايي گلايه دارد كه به نام همراه با فركسيون اميد همراه شدند اما تا پايشان به ساختمان خانه ملت رسيد تبعيت از تصميمات اميدي‌ها را لازم ندانستند. در همين راستا تير انتقاد ياران عارف به سمت حزب اعتدال و توسعه رفت و مدعي شدند آنها با ليست اميد به مجلس آمدند و به رياست عارف راي ندادند. البته اين انتقاد از سوي طيف منصف اصلاح‌طلبان و اشاره آنها به استقلال نمايندگان كمرنگ شد. عارف ديروز از آنهايي گله كرد كه به‌صورت شخصي به اظهارنظر سياسي درباره انتخابات ۹۶ مي‌پردازند و تاكيد كرد:«هرگونه اظهارنظر فردي درباره انتخابات سال ۹۶ خارج از تصميم‌گيري‌هاي جبهه اصلاحات است.» او در حالي اين گلايه را داشت كه به اين سوال پاسخ نداد فراكسيون اميد در داخل مجلس يا بيرون آن چه برنامه‌اي براي انتخابات رياست‌جمهوري دارند و آيا تنها به صرف اينكه بيشتر آنها اذعان كنند كانديداي مورد حمايت آنها حسن روحاني است، كفايت مي‌كند. برخي به عارف چنين توصيه مي‌كنند كه در خلأ خبري و اطلاع‌رساني از برنامه‌هاي اميد براي انتخابات ۹۶ نبايد به ديگران به سبب اظهارات شان خرده گرفت بلكه بايد به فكر تقويت فراكسيون اميد بود كه صداي واحدي از آن شنيده شود. نكته قابل تامل اينجاست كه عارف اينچنين به تشريح دلايل دلخوري خود پرداخته است كه«جاي تاسف است كه عده‌اي معدود براي تخريب فراكسيون اميد و انشقاق بين جبهه اصلاح‌طلب دست به دامن جعل خبر مي‌شوند. فراكسيون اميد با آسيب‌شناسي عملكرد خود و با استفاده از نظرات دلسوزان به‌ويژه جوانان علاقه‌مند به فراكسيون با قوت هر چه تمام‌تر فعاليت خود را ادامه مي‌دهد و تحت تاثير برخي جوسازي‌ها قرار نمي‌گيرد.» ديروز محمدرضا عارف در ديدارهاي جداگانه با جمعي از فعالان سياسي استان‌های مركزي و گيلان از برخي بي‌اخلاقي‌ها در فضاي رسانه‌اي كشور انتقاد كرد و گفت: مديران اصلاح‌طلب در هر سطحي كه قرار دارند بايد اولويت اصلي‌شان مطالبات مردم و رسيدگي به مشكلات آنها باشد البته همه مشكلات يك ‌شبه حل نمي‌شود ولي بايد با اولويت‌بندي و برنامه‌ريزي هدفمند نسبت به رفع مشكلات اقدام اساسي صورت بگيرد.
جريان اصلاحات به دنبال سهم خواهي نيست
عارف در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه جريان اصلاحات جريان مسئولي است و دنبال سهم‌خواهي نيست، گفت: جريان اصلاحات بايد پويايي و نشاط خود را حفظ كند و با آسيب‌شناسي عملكرد خود به‌ويژه در دهه ۸۰ و عبرت‌گيري از برخي تجربه‌هاي تلخ، مسير عقلاني كه طي ساليان اخير بر جريان اصلاحات حاكم شده است را با جديت بيشتري ادامه دهد. وي با تاكيد بر مراقبت از دستاوردهاي ارزشمند گفتمان اصلاح‌طلبي، اظهار كرد: در مقطع فعلي براي حفظ انسجام در خانواده بزرگ اصلاحات همه نخبگان و جوانان اصلاح‌طلب از هرگونه تك‌روي و اظهارنظرهايي كه به گفتمان اصلاح‌طلبي آسيب مي‌زند بايد خودداري كنند. رئيس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان تاكيد كرد: براي رسيدن به اهداف ارزشمندي كه جريان اصلاحات براي برنامه‌هاي خود ترسيم كرده است كه مهم‌ترين آن مردم‌سالاري و پاسخگويي به مطالبات مردم است بايد هزينه داد و كساني كه باور عميق به گفتمان اصلاح‌طلبي دارند بايد آمادگي پرداخت هزينه را داشته باشند. رئيس فراكسيون اميد تعهد تشكيلاتي را اصلي مهم براي يك جريان سياسي دانست و گفت: پايبندي به تعهد تشكيلاتي و رعايت اخلاق رمز موفقيت يك جريان سياسي است و كساني كه رفتار تشكيلاتي نداشته باشند و بر اساس منافع فردي عمل كنند در بين مردم جايگاهي نخواهند داشت. وي مبارزه ريشه‌اي با فساد را ضرورتي انكارناپذير برشمرد و گفت: معضل اصلي كشور ما نبود شفافيت در حوزه‌هاي مختلف به‌ويژه در حوزه اقتصاد است. استفاده از رانت‌هاي اطلاعاتي سرمنشا بسياري از فسادهاي اقتصادي است و جناح‌هاي سياسي هم سعي مي‌كنند همديگر را در موضوع فساد تخريب كنند در حالي كه مبارزه با فساد موضوعي ملي و فراجناحي است و به عزم ملي نياز دارد.
اشتغال آبرومند حق طبيعي همه مردم است
وي به موضوعات غيرسياسي هم اشاره كرد و معضل بيكاري را دغدغه جدي مردم به‌ويژه جوانان دانست و خاطرنشان كرد: اشتغال آبرومند حق طبيعي همه مردم است. درشأن نظام اسلامي ما نيست كه آمار جوان تحصيل‌كرده بيكار روز به روز افزايش پيدا كند. متاسفانه برخي بوروكراسي‌هاي غير ضروري هم زمينه بيكاري جوانان را تشديد مي‌كند. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه آمار ناهنجاري‌هاي اخلاقي بسيار نگران‌كننده است، تاكيد كرد: دليل عمده بسياري از ناهنجاري‌هاي اخلاقي بيكاري است. دستگاه‌هاي مسئول اگر فكر عاجلي براي مشكل اشتغال نكنند گناه ناهنجاري‌هاي اخلاقي كه متاسفانه به مرز بحران رسيده است به پاي آنها نوشته مي‌شود. وي ادامه داد: مجلس شوراي اسلامي آماده هرگونه همكاري براي حل معضل بيكاري است و فراكسيون اميد هم در تلاش است با همكاري دولت مشكلات بيكاري و معيشتي را به حداقل ممكن برساند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها