بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
در پی انتصاب شاپور محمدی به ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار، جمعی از فعالان بازار سرمایه با انتشار بیانیه ای، قدردانی خود را از این اقدام با اشاره به ویژگی های رییس جدید سازمان بورس اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، متن این نامه به شرح زیر است:
 
جناب آقای دکتر طیب نیا
وزیر محترم امور اقتصادی  و دارایی

با سلام و احترام
اینجانبان، به عنوان جمعی از فعالان بازار سرمایه کشور بر خود لازم دیدیم از انتصاب شایسته اقای دکتر شاپور محمدی به سمت ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار از جنابعالی به واسطه حسن انتخاب و تعیین فردی از جنس بازار سرمایه به این سمت قدردانی نماییم.

بی شک توجه خاص ایشان بر مبانی رشد متوازن در بازار سرمایه در کنار بازار بدهی و تأکید بر برنامه راهبردی اقتصاد ملی در خصوص رشد سهم بازار سرمایه از تأمین مالی اقتصاد که استمرار تلاش های ریاست محترم سابق این سازمان نیز می باشد و امید است در این دوره با رونق و پیشرفت مناسب تری مواجه  گردد از مواردی است که مورد استقبال فعالان بازار سرمایه بوده و خواهد بود.

از دیگر مواردی که بازار سرمایه امیدوار است در این  دوره شاهد تقویت آن باشیم، توجه بیشتر به متغیرهای بنیادی در ارزشگذاری اوراق بهادار و فرهنگ سازی جدی در این مسیر است که هر گونه کم  توجهی به این مقوله اساسی و مهم می تواند به فرار سرمایه از بازار سرمایه کشور منجر گردد واهداف اساسی اقتصاد مقاومتی ملی مبنی بر ارتقای بازار سرمایه در تأمین مالی اقتصاد را با چالش جدی مواجه سازد.
همچنین، این انتصاب بارقه امید را از این جهت در دل بسیاری از فعالان بازار سرمایه روشن نموده است که امید دارند شاهد حضور هر چه بیشتر مدیرانی با مهارت های متناسب با بازار سرمایه و دارای سوابق مرتبط با این بازار به ویژه در نهادهای تخصصی این بازار مملو از فعالان حرفه ای باشند.

سمت ها و مسئولیتهای گذشته آقای دکتر شاپور محمدی در کنار نگاه حرفه ای و جدی ایشان به مسایل بازار سرمایه که در تجارب قبلی و سخنرانی های ایشان در مناسبت های مختلف و رفتار حرفه ای ایشان به گواهی بسیاری از فعالان بازار سرمایه بروز و ظهور دارد، نیز از مواردی است که لزوم قدردانی از این تصمیم بجا و شایسته را آشکارتر می سازد.

امید است با حضور هرچه بیشتر مدیران متخصص مرتبط حاضر در این بازار در سمت های حرفه ای در کنار همدلی و همکاری هرچه بیشتر نهادهای مالی و فعالان بازار سرمایه، بتوانیم شاهد رشد روز افزون بازار سرمایه کشور و اقتصاد ملی و در نهایت، سربلندی روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و موفقیت های دولت محترم در خدمت به مردم شریف و بزرگوار ایران باشیم.

جمعی از فعالان بازار سرمایه کشور
برچسب ها: تدبیر۲۴
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها