بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
مه و خورشيد و فلك در كارند تا وضع فرهنگي ايران ارتقای درجه پيدا كند، تا ناهنجاري‌هاي اجتماعي رو به سوي عدم بگذارد، تا بنياد ارزشمند خانواده فولادين شود.
تدبیر24 مصطفي ايزدي -مه و خورشيد و فلك در كارند تا وضع فرهنگي ايران ارتقای درجه پيدا كند، تا ناهنجاري‌هاي اجتماعي رو به سوي عدم بگذارد، تا بنياد ارزشمند خانواده فولادين شود. اما دريغ و افسوس كه هنوز اندر خم يك كوچه‌ايم. تعداد زيادي دستگاه فرهنگي و تبليغي در كارند تا گامي به جلو‌ برداريم. اين دستگاه‌ها به قول وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حدود ۶ هزار ميليارد تومان بودجه از درآمدهاي عمومي كشور را براي يك سال در اختيار دارند. (روزنامه آرمان ۴/۵/۹۵) جز اين دستگاه‌ها با اين بودجه بالا، سازمان‌ها، نهادها، اركان، هيات‌ها و انجمن‌هاي بسيار ديگري هستند كه از بودجه عمومي بهره‌اي ندارند، اما مشغول كار فرهنگي كه همان انسان‌سازي است، هستند. نگاهي به وضع موجودمان بيندازيم تا دغدغه‌هاي دلسوزان را حس نماييم. اخلاق فردي و اجتماعي نه تنها بهبود پيدا نكرده است، بلكه فساد اقتصادي، اداري و سياسي افزايش يافته و ظاهرا كنترلش بسیار سخت شده است. طلاق كه نماد اصلي فروپاشي خانواده‌هاست، به عدد و رقمي غيرقابل باور رسيده است، فساد اخلاقي و خشونت خانوادگي رو به تزايد است، بي‌توجهي به قانون رو به افزايش است و... يادآوري اين مسائل ضدفرهنگي نه به خاطر سياه‌نمايي و نه براي رنجاندن ديگران، بلكه براي طرح اين سوال است كه چه اشكالي در برنامه‌هاي فرهنگي و تبليغي دستگاه‌هاي متعدد و گوناگون فرهنگي است كه از اثربخشي فاصله دارد؟ چرا صدا و سيما توانايي اين را ندارد كه در قامت يك دانشگاه عمومي فعاليت كند؟ آيا روزمرگي و بي‌برنامگي آن را به اين روز نشانده يا ناواردي و عدم تخصص در مقوله فرهنگ و جامعه اين دستگاه عريض و طويل را به این وضع كشانده است؟ غير از صدا و سيما، آیا ده‌ها هزار سخنران كار فرهنگي نمي‌كنند؟ مگر واحدهاي فرهنگي قرار نيست كه در انسان‌سازي مورد نظر مشاركت داشته باشند؟ به نظر مي‌رسد بايد زودتر به آسيب‌شناسي فعاليت‌هاي فرهنگي بپردازیم و به هر شيوه ممكن از كارشناسان زبده فرهنگي و تجربه‌هاي پيشين بهره بگیریم و چاره‌اي بينديشیم تا هم بودجه‌هاي متعلقه هدر نرود و هم واقعا جهت فعاليت فرهنگي از اين سراشيبي تغيير كند و در راستاي ترقي پيش برود.
* فعال سياسي اصلاح‌طلب
برچسب ها: تدبیر24 ، ایزدی ، فرهنگ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها