بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۶۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس نهم، با انتشار مطلبی در کانال تلگرام خود، نسبت به مطالب منتشره در یالثارات واکنش نشان داد و با ذکر احادیثی از پیامبر‌اسلام‌(ص) و علی بن ابی‌طالب(ع) بر لزوم محدود کردن زبان تأکید می‌کند که «اگر رهایش کنی سگ هاری خواهد بود!»
رضا پارسا: بار دیگر خبرساز شد! ماجرا از برگزاری شانزدهمین جشن حافظ در دوم مرداد شروع شد. این جشن که در تالار وحدت برگزار شد، به‌رسم همه جشن‌های سینمایی با مراسم فرش قرمز و حضور هنرمندان و همسرانشان در این جشن همراه بود؛ اما یک نشریه منتسب به اصولگرایان دلواپس ذیل مطلبی با عنوان «دیوث کیست؟» به انتشار تصاویر این هنرمندان پرداخته و‌ به بهانه حجاب آنها، قلم را به توهین و افترا فرسوده است! توهین‌هایی که سبب شد اصولگرایان نخستین منتقدان آن باشند. یالثارات قلم ناآرامی در این نوشتار دارد و در مطلب«همه سرمایه‌های یک جشن» از آرزوی خود برای تعطیلی سینمای ایران می‌گوید و می‌نویسد:«یعنی این به‌اصطلاح سینما با همه ادعاهای «شاخ غول شکن»! و من آنم که ...!!! و خیل جوایز و به‌اصطلاح مفاخر و مقام سفارت فرهنگی!!! و...، هنوز گیر رقاصی است که۵۰-۴۰سال قبل با نمایش فیزیکی و حرکات ناموزون و صحنه‌های غیراخلاقی و... خود را نشان می‌داد؟! اگر واقعا این به‌اصطلاح سینما نتوانسته از آن ابتذال ۴۰ سال پیش فیلمفارسی جلوتر برود و افتخارش را مظاهر آن دانسته و امروزش را تداوم آن ابتذال می‌داند، بهتر نیست کرکره‌اش را پایین بکشد و خیال همه را راحت کند؟!»

واکنش نماینده سابق!

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس نهم، با انتشار مطلبی در کانال تلگرام خود، نسبت به مطالب منتشره در یالثارات واکنش نشان داد و با ذکر احادیثی از پیامبر‌اسلام‌(ص) و علی بن ابی‌طالب(ع) بر لزوم محدود کردن زبان تأکید می‌کند که «اگر رهایش کنی سگ هاری خواهد بود!» او در ادامه ضمن وجوب رعایت حجاب بر مسلمانان، به اقدام غیراخلاقی یالثارات اشاره می‌کند و می‌نویسد: «پس از وقوع، انتشار این عکس‌ها چه وجهی دارد؟ علی‌القاعده مجاز نیست. البته اگر کسی بخواهد به‌عنوان تقبیح این‌گونه اعمال به آن عکس‌ها استناد کند به‌شرط آنکه بیننده یا بینندگان، صاحبان آن تصویر را نشناسند، مجاز است. اما انتشار عکس مرد شناخته‌شده‌ای با همسرش که حجاب ندارد گناه است. گناه با گناه چاره نمی‌شود.» توکلی در بخش دیگری از یادداشت خود، بی‌حجابی را حق ا... می‌داند و اضافه می‌کند: اما یالثارات حق افراد خاص را تباه کرده و حق‌الناس بر عهده دارد. حق‌الناس گناهی است که خداوند از آن نمی‌گذرد مگر صاحب حق بگذرد. علاوه بر این، با توجه به اینکه نسبت دهندگان، خود را حزب ا... می‌نامند (و انصافا افراد فداکار در دفاع از جان و مال و ناموس همین مردم در میانشان کم نیست)، گناهشان به آبروی دین و متدینان آسیب‌زده است، پس حق ا... را نیز ضایع کرده‌اند. همچنین چون از موضع انقلاب مرتکب این خطای بزرگ‌شده‌اند، حق انقلاب هم ضایع‌شده است. اینان نخست باید به فکر نجات خود از آتش جهنم باشند، بعد به اصلاح دیگران بیندیشند که امام علی علیه‌السلام فرمود: من اصلاح شمارا به هزینه فاسد کردن خودم جستجو نمی‌کنم. وی در پایان نوشت: در این میان آن بازیگران و همسرانشان بازنده‌اند ولی یالثاراتی‌ها بازنده‌ترند. برادرانه هردو دسته را به توبه دعوت می‌کنم که«خداوند توبه‌کنندگان را دوست دارد.» ولی قبول توبه یالثاراتی‌ها منوط به گذشت بازیگران و همسرانشان است. متواضعانه از یالثاراتی‌ها می‌خواهم برای اصلاح دنیا و آخرت خود از نسبت‌های ناروا پوزش بطلبید و این گذشت را درخواست کنید، حتی اگر کوچک شوید. کوچکی دنیا جبران‌پذیر است، خواری آخرت جبران ندارد. هنرمندان عواطف رقیق دارند و درمی‌گذرند. چراکه آنان هم به گذشت و بخشش خداوند نیازمندند که قرآن در همان سوره نور، آیه ۲۲ می‌فرماید: «پس باید ببخشند و از مجازات درگذرند. آیا دوست نمی‌دارید که خدا از گناهان شما چشم بپوشد؟ و پروردگار بسیار آمرزنده و مهربان است.»

برخورد سیاسی و انتخاباتی!

همچنین علی معلم، مسئول برگزاری جشن حافظ گفت: آیا می‌شود در روزنامه فحش هم نوشت؟ می‌شود عکس آدم‌ها را چاپ کرد و به‌راحتی به آنها توهین کرد؟ به نظر من این اتفاق یک برخورد فرهنگی نیست، بلکه بیشتر سیاسی است و برنامه‌ریزی‌هایی که شاید برای انتخابات انجام می‌شود.

احضار وزیر!

درحالی‌که واکنش‌های منفی به هتاکی یالثارات ادامه دارد اما سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم از احضار علی جنتی برای توضیح حاشیه‌های جشن حافظ خبر داد. احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: قطعا پس از اولین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس در روزهای آینده، موضوع احضار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای توضیح درباره اقدامات هنجارشکنانه جشن حافظ بررسی می‌کنیم. وی افزود: قاعده کلی کمیسیون فرهنگی مجلس این است که در مقابل این‌گونه اقدامات که با آموزه‌‌های اسلامی در تناقض است و گسترش ناهنجاری و ولنگاری فرهنگی‌ را به دنبال دارد، برخورد جدی انجام دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها