بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
مجاهدت ها و فداکاری های ارتش در صیانت از کشور و انقلاب بر کسی پوشیده نیست و همگان معترفند این نهاد به دور از حاشیه به وظیفه ای که برایش تعیین شده است عمل می کند، اما برخی به دلایلی که مشخص نیست نه تنها به نادیده گرفتن نقش ارتش در امنیت کشور مشغول هستند بلکه سعی می کنند از این نهاد موثر به عنوان مجموعه ای راکد و بدون فعالیت نام ببرند که خطای بزرگ و غیر قابل باوری است . مطابق فیلمی که باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است حسن عباسی تئوریسین جناح اصولگرا در بخشی از یکی از سخنرانی های خود می گوید:«چیزی دوست دارید مانند ارتش که بی سر و صدا در پادگان ها باشد و آب، این کشور را ببرد، هیچ صدایی و موضعی از آنها در نمی آید.» چنین اظهاراتی با واقعیت همخوانی نداشت؛ به ویژه آنکه امام خمینی (ره) تاکید داشتند که «ملت و ارتش از هم جدايي ندارند. ارتش ما از ماست و ما از ارتش. ارتش ما ضامن استقلال كشور ماست. ارتش ما پشتوانه ملت ماست. همان طوري كه ملت بدون ارتش نمي تواند ادامه زندگي بدهد، ارتش هم بدون ملت نمي تواند ادامه زندگي بدهد»و... عباسی اظهارات خود را در مقام مقایسه بین سپاه و ارتش به زبان آورده است و این، بزرگ ترین خطای استراتژیک است؛ چرا که ارتش و سپاه، دو بال دفاعی کشور هستند و مقایسه و ترجیح یکی بر دیگری، قطعا منطبق با خردمندی نیست. همچنین جفای بزرگ به ارتش و ارتشیان است که یک صاحب تریبون، با کمال صراحت بگوید که اگر کشور را آب ببرد، صدای ارتش درنمی آید. دادن چنین نسبت بی شرمانه ای به ارتش در حالی است که هنوز ارتشیانی که در ۸ سال دفاع مقدس رشادت ها کردند، در قید حیات هستند و پنجشنبه های هر هفته، خانواده های ۴۸ هزار شهید ارتشی، سر مزار عزیزان شان می روند و با آب دیده و گلاب، آرامگاه آنان را شست و شو می دهند. این اظهارات عباسی واکنش های زیادی را به دنبال داشت.

شکایت از عباسی

فرمانده نیروی زمینی ارتش در واکنش به اظهارات چندی پیش حسن عباسی، تحلیلگر سیاسی اظهار کرد: او باید هر چه سریع‌تر از ارتش جمهوری اسلامی و مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی عذرخواهی کند و در غیر این صورت باید در مراجع قضائی پاسخگو باشد. ایسنا نوشت؛ امیر احمدرضا پوردستان خاطرنشان کرد: مدیریت حقوقی نیروی زمینی دادخواستی علیه حسن عباسی تهیه کرده و به زودی وی توسط دادگاه احضار خواهد شد تا پاسخگوی اظهارات خود باشد. فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: گفته‌های ایشان سخنان نسنجیده‌ای است که بدون شناخت و آگاهی از شرح وظایف سازمان‌ها و نیروها بیان شده است. وی اظهار کرد: مجموعه نیروی زمینی در خصوص پاسداری از مرزها، نیروهای انسانی را با چینش منظمی در لایه‌های مختلف در سرحدات مستقر کرده است. فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: برای ایجاد امنیت بیشتر، سامانه‌های به روز تصویری و نیز پهپادها به کار گرفته شده‌اند که با این وسیله تهدیدها در عمق خاک مقابل شناسایی شده و متناسب با تهدید، ظرفیت‌های دفاعی لازم در داخل ایجاد می شود و این امر باعث شده است مرزهای جمهوری اسلامی از امن‌ترین مرزهای منطقه باشد.

عباسی اصلا از برخی امور خبر ندارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش هم به شدت از حسن عباسی انتقاد کرد. دریادار حبیب ا... سیاری با تقبیح این اظهارات و با تاکید بر اینکه چنین مواضعی قطعا نمی‌تواند به سود منافع ملت باشد، خاطرنشان کرد:«با توجه به وضعیت پیرامونی ایرانی اسلامی، امروز به لطف خدا و به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت، نیروهای مسلح قادرند امنیت کشور را به خوبی تامین کنند؛ اما در این میان اظهاراتی توسط یک فرد مطرح شده که قطعا نسنجیده است و نمی‌تواند خدمت به نظام باشد.» وی، گوینده اظهارات مورد اشاره را فردی کم‌اطلاع در برخی حوزه‌ها توصیف کرد و گفت:«متاسفانه ایشان تصور می‌کند نظرات و صحبت‌هایش در همه زمینه‌ها دقیق است و مورد توجه داخل و خارج از کشور قرار می‌گیرد؛ درحالی که اینچنین نیست. ایشان خود را در تمام زمینه‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، فلسفی، جامعه‌شناسی، ژئوپلتیک، ژئواستراتژیک، ژئوکالچر و ... صاحب‌نظر می‌داند، اما سوال این است که اصلا ایشان واقعا می‌تواند در همه این زمینه‌ها اظهارنظر کارشناسی کند؟» دریادار سیاری افزود:«به عنوان مثال، من مدتی قبل صحبت های ایشان را گوش می‌کردم که در حوزه دریا و مباحث مربوط به دریا در دفاع مقدس صحبت می کرد. مثلا بحث‌هایی درباره سکوهای البکر و الامیه طرح کرد و من با شنیدن صحبت‌های ایشان متوجه شدم که اساسا متوجه موضوع نیستند و نمی‌دانند که در هشت سال دفاع مقدس در دریا چه اتفاقی افتاده است. با توجه به سن و سال و موقعیت ایشان در زمان دفاع مقدس، یقینا نمی توانسته به همه آنچه در حوزه دریا رخ داده اشراف داشته باشد و دلیلی هم نبوده که کسی به ایشان در این زمینه گزارش کامل بدهد، اما وی در این زمینه به عنوان یک کارشناس سخنرانی می‌کرد.» وی افزود:«وقتی ایشان عملیات بزرگی مانند ۷ آذر را زیر سوال می‌برد، یعنی منطقی عمل نکرده است. لذا فهمیدم ایشان اصلا از برخی امور خبر ندارد و برخی حرف هایشان منطقی و ریشه‌دار نیست.»

انتقاد محسن رضایی از عباسی

اما تنها پوردستان نبود که به اظهارات عباسی واکنش نشان داد چنانکه محسن رضایی هم در صفحه توئیتر خود اینگونه نوشت: «اهانت به ارتش و سپاه، خواست اسرائیل و آمریکاست.»

خطا روی خطا

در حالی که حسن عباسی موضع سکوت را در پیش گرفته است، برخی درصدد سرپوش گذاشتن بر اظهارات او هستند، از جمله سایت ۵۹۸ که منتسب به اصولگرایان است. این سایت چنین نوشت که«کینه پایان ناپذیر جریان‌های سیاسی ورشکسته داخلی و خارجی از روشنگری‌های شخصیت های علمی، فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی در سالیان گذشته موجب گردیده که این جریانات هربار با هدف تخریب این شخصیت ها با تمسک به تحریف و دروغ پردازی موج های خبری را راه بیاندازند. در تازه ترین نمونه این بی اخلاقی آشکار، شاهد انتشار سخنان تقطیع شده حسن عباسی در جلسات درون مجموعه ای کلیه کرامت در سال ۸۹ هستیم که سازندگان سناریو جدید علیه استاد حسن عباسی با بریدن ابتدا و انتهای سخنان بیان شده در جلسه مذکور فایل صوتی را به نحوی منتشر نمودند که القاکننده توهین حسن عباسی به ارتش پرافتخار کشور می باشد. در این بین برخی از چهره های نظامی کشور بی اطلاع از اصل موضوع در بازی سیاسی مذکور قرار گرفته اند و شروع به موضع گیری علیه سخنان تحریف شده حسن عباسی نموده اند.» به نظر می رسد اتخاذ چنین رویکردی از سوی حامیان عباسی ناشیانه ترین اقدام ممکن برای اعلام برائت او بود و آنها با سادگی نه تنها بر اظهارات عباسی سرپوش نگذاشتند، بلکه برخی چهره های نظامی را بی اطلاع از ورود به یک بازی سیاسی دانسته  اند که باید در این باره پاسخگو باشند.
برچسب ها: تدبیر۲۴ ، ارتش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها