بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
 تدبیر24:   سخنراني مي‌كند از ملارد تا مشهد و آنچه مي‌خواهد بيان مي‌كند اما مي‌گويد سكوت مي‌كنم! شايد معني سكوت براي او با معني متداول و عرف تفاوت دارد. قرار است روحاني سه‌شنبه شب با مردم سخن بگويد و شايد در اظهاراتش اشاره‌اي به عملكرد دولت قبل و تخلفات برخي داشته باشد. پس احمدي‌نژاد هم سخنراني و به ميزان ثروت‌هاي تمامي افراد دولت‌هاي نهم و دهم اشاره كرد. او مدعي شد:«تمامي ثروت اين افراد يك‌صدم يك نفر از افراد دولت جديد نمي‌شود! اين موضوع مشخص مي‌كند چه كسي براي خود تلاش مي‌كند و چه كسي تمامي تلاش خود را براي مردم دارد!» اما احمدي‌نژاد نگفت ماجراي ۳ هزار ميلياردي و بابك زنجاني و غيره چه بود! آنجا هم كه تاكيد كرد قصدي براي ارائه عملكرد و گزارش ندارد، اين گمانه كه درصدد آماده‌سازي اذهان پيش ازسخنراني رئيس‌جمهور است راتقويت كرد، چون بيشتر زمان سخنراني خود را به معرفي منتقدان عمكلرد دولت خود و القاي تعلق موفقيت‌هاي دولت روحاني به دولت خود اختصاص داد!
هجمه جريان فعال از صدر اسلام به دولت‌هاي نهم و دهم!
به هر حال احمدي‌نژاد به اين اظهارات بسنده نكرد و در بخشي هم با اشاره به عملكرد دولت‌هاي نهم و دهم نيز مدعي شد:«در حال حاضر نمي‌خواهم عملكرد و گزارشي ارائه دهم. اما بايد يادآوري كنم كه اين دولت بيشترين هجمه و فشار را در طول تاريخ تحمل كرده است. يك جريان عليه خط امامت در طول تاريخ و صدر اسلام فعال هستند و همين جريان نيز اين هجمه را عليه دولت‌هاي نهم و دهم ايجاد كردند. يعني دولت‌هاي نهم و دهم هيچ نقطه سفيد و عملكرد مثبتي نداشت؟ تمامي تهمت‌ها از جمله ضد ولايت فقيه بودن، بهايي بودن و غيره را به اين دولت زدند. مشكل اين جريان‌ها با احمدي‌نژاد نيست، من كه كسي نيستم و تنها سرباز كوچك ملتم. اين هجمه منظور ديگري دارد.» او پس از معرفي منتقدان دولت‌هاي خود، وارد موضوعي شد كه برخي آن را هدف اصلي ازاظهارات قبلي مي‌دانند يعني انتخابات سال ۹۶! احمدي‌نژاد گفت: با نزديك شدن به انتخابات دوباره هجمه و تهمت‌ها دو چندان مي‌شود. انسان هوشمند بايد متوجه باشد كه دلايل اين هجمه‌ها ‌چيست. اين جريان‌ها مي‌خواهند اصل انقلاب و رهبري را تخريب كنند. متاسفانه برخي از افراد نيز در دام آنها افتاده‌اند.
سكوت در حين سخنراني
«سكوت مي‌كنم» همان معماي اظهارات احمدي‌نژاد است، يعني درحين سخنراني مي‌گويد سكوت مي‌كنم! او ديروز بار ديگر مدعي شد:«برخي از بالا بودن پرچم انقلاب در اين دو دوره ناراحت بودند. در دام دشمن افتادن هيچ افتخاري ندارد در حال حاضر به خاطر مصلحت كشور سكوت مي‌كنيم و بنده خود را فداي انقلاب مي‌كنم. حواس‌مان باشد كه تمامي هجمه‌ها به دولت‌ قبل، زدن اصل انقلاب است. دفاع از دو دولت قبل دفاع از انقلاب است. در طول ۸ سال حتي براي ساعتي فاقد برنامه مشخص نبوديم.»
نامه اوباما حاصل عملكرد احمدي‌نژاد؟
وي همچنين ادعاي ديگري را مطرح كرد كه سبب تعجب بسياري شد. احمدي‌نژاد كه چندي است به سفرهاي زيادي مي‌رود و سخنراني مي‌كند گلايه دارد كه چرا برداشت انتخاباتي از اين سفرها مي‌شود! و ديروز هم با با بيان اينكه«برخي مطرح مي‌كنند احمدي‌نژاد سفرهاي انتخاباتي خود را آغاز كرده است. شبكه بي‌بي‌سي به‌طور صريح اعلام مي‌كند كه احمدي‌نژاد شروع به كار كرده و اگر پيروز شود ايران دوباره منزوي و براي جنگ آماده مي‌شود.» ادامه داد:«زماني كه در سال ۸۴ دولت را تحويل گرفتيم تهديد به حمله نظامي شده بوديم اما در سال ۹۲ اوباما براي همكاري با ايران نامه مي‌نوشت. آمريكا به يك ملت حمله مي‌كند و با موارد متعدد آن كشور را تضعيف مي‌ کند اما جرات ندارد حتي از ۵۰۰ كيلومتري ايران رد شود.» پس ازاين جملات بودكه اين سوال مطرح شد آيا حل پرونده هسته‌اي در دولت احمدي‌نژاد بود كه او امروز ادعاي رفع سايه تهديد از سر ايران را دارد؟ همگان مي‌دانند پرونده هسته‌اي در دولت روحاني به نتيجه رسيد و اتفاقا برجام مورد اعتراض و انتقاد شديد ياران احمدي‌نژاد بود.
توصيه به روحاني!
نكته جالب توصيه‌هاي او به روحاني است به‌ويژه اينكه به انتخاباتي بودن فضاي اشاره مي‌كند و مي‌گويد:«با گذشت ۳ سال از دولت يازدهم، در سال چهارم، اين دولت بايد كارهاي خود را به نتيجه برساند. با انتخاباتي شدن فضا دولت از اين كار باز مي‌ماند. تمامي دولت‌ها در پايان ۴ سال بايد گزارشي از عملكرد ارائه كنند؛ اگر دولت يازدهم درگير انتخابات شود توانايي ارائه اين گزارش را ندارد.» آيا كسي از گزارش عملكرد دولت احمدي‌نژاد اطلاع دارد كه حتما بايد دقيق باشد و با نطق در تلويزيون تفاوت دارد؟ نكته قابل تامل‌تر توصيه‌هاي انتخاباتي اوست كه گفته است:«متاسفانه عنوان انتخابات در كشور مجوزي براي تخريب و بي‌اخلاقي است. افراد در زمان انتخابات به معرفي خود نپرداخته و ديگران را تخريب مي‌كنند. حتي عده‌اي تلاش دارند رقيبان خود را رد صلاحيت كنند. در زمان انتخابات‌هاي قبلي هجمه‌هاي زيادي به من وارد شد و زماني كه مطرح كرديم برنامه خود را ارائه دهيد اعلام كردندكه در حال تدوين برنامه هستند.» به هر حال احمدي‌نژاد در مشهد بيش از آنكه از خود و برنامه‌هايش و حتي از گفتمان امام و انقلاب كه اخيرا مطرح كرده بود سخن بگويد به گذشته و ايراد گرفتن از عملكرد دولت روحاني پرداخت كه كسي فكر نكند اظهاراتش انتخاباتي است!
برچسب ها: تدبیر24 ، ملارد ، مشهد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها