بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
تدبیر24:  عضو كميسيون اقتصادي مجلس با تشکر از زحمات دولت گفت: دولتها نقاط ضعف و نقاط قوت دارند در شرایط فعلی که به انتخابات دور آینده دولت نزدیک می شویم و ظرف 5 ماه آینده کار اجرایی در انتخابات شروع می شود دولت همین اندازه فرصت دارد که کابینه خودش را اصلاح کند.

كاظم دلخوش در گفت و گو با خبرنگار آستان با تاکید بر ضرورت بازنگری در دستگاههای اجرایی به ویژه دستگاههای اقتصادی کشور گفت: ما می خواهیم برای دولت بهترین ها اتفاق بیفتد اما اکنون مردم در بخشهای اقتصادی نگرانی های زیادی دارند و بدتر اینکه بازار هم نگران آینده اقتصادی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز تاسف از اینکه امروزه رکود و تورم گریبانگیر کشور شده است، گفت:. مشکلاتی که به تازگی در بخشهای اقتصادی اتفاق افتاده، کم نیست و اینها به دولت آسیب می زند هرچقدر هم دولت تلاش کند و ابهامات و اتهامات را توضیح دهد، باز هم این ماجرای فیشهای حقوقی آسیب پذیری بالایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در این مدت تغییرات در کابینه را به سرعت انجام بدهد، گفت: شک ندارم که تیم اقتصادی دولت نیازمند ترمیم است.

به گزارش آستان،دلخوش در پاسخ به اینکه وزیر جدید در یک سال می تواند کاری انجام بدهد، گفت:در همه دولتها هرچه جلوتر رفته و می رویم، می بینیم که مسوولان به صورت کارشناسی انجام نمی شوند و رفاقت بیشتر از تجربه و تخصص ملاک انتخاب کابینه بوده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه در بسیاری از موارد شاهد بوده ایم که افراد پیاده مسوولیت را برعهده گرفته اند، گفت: افرادی که توانمند هستند، کم نداریم اما می بینیم که وزیر و معاون و مدیرکل پیاده هم کم نداریم.

نماینده صومعه سرا با اشاره به اینکه افراد ناکارآمد از سوی بخشهای گوناگون معرفی و به دولت تحمیل می شوند ،گفت: واقعا برای انتخاب بسیاری از وزرا یا معاونان و مدیران کل متاسفم و از بابت انتخاب آنها غصه می خورم.

وی با  تاکید بر اینکه انتخاب افراد ناکارآمد و غیر متخصص از بدو پیروزی انقلاب بوده و هرچه جلوتر می رویم این روند ادامه پیدا می کند، گفت: تصور کنید که فردی بدون آگاهی و توان مدیریت، یک شبه بنا بر سفارش یا سهم خواهی مدیر دستگاهی می شود، اگر چندین سال هم در یک مسوولیت باقی بماند، نمی تواند مشکلات را حل کند یا کاهش دهد.

دلخوش افزود: در این شرایط اگر فردی را جایگزین این مدیر یا وزیر ناکارآمد کنیم، ظرف کوتاهترین مدت می تواند امور را ساماندهی کند.

وی با اشاره به اینکه در کسوت نمایندگی مردم قرار دارد ،گفت: سالها کار اجرایی کرده ام و می دانم که اگر امروز مسوولیتی به من بدهند، چگونه به سرعت آن را مدیریت کنم زیرا اشکالات کار را می دانم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از مدیریتهای اتوبوسی گفت: این درست نیست که بگوییم چون با من هستی، همراه من هستی و حاضر نشویم افراد کارآمد را برگزینیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه امروزه مدیرانی در بخشهای گوناگون دولت داریم که چندین سال است مسوولیت دارند اما هنوز جایگاه خودشان را نمی دانند، گفت: اگر کسی متخصص باشد می تواند مشکلات را رفع کند.

دلخوش با تاکید بر اینکه بزرگترین ضعف ما پس از پیروزی انقلاب ضعف مدیریت بوده است، گفت: هرچقدر جلوتر آمدیم، ضعف مدیریت خودش را بیشتر نشان داد و متاسفانه این مشکل دست از سر نظام اسلامی ما بر نمی دارد.

وی با تاکید بر اینکه ضعف مدیریت بزرگترین مشکل نظام است، گفت: همین مشکل باعث شده تا هم نظام آسیب ببینند، هم مشکلات فراوانی گریبان کشور را بگیرد و هم کارها پیش نرود و در بسیاری از موارد درجا بزنیم. بنابر این هرچه سریعتر دولت باید تکلیف خودش را با مدیران ناکارآمد مشخص کند.

منبع:آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، کابینه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها