بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
صبحانه خوب صبحانه ای است که انرژی کافی را بدهد و روحتان را شاداب کند. شاه کلید این انرژی بخشی نیز در دریافت پروتئین و غلات کامل است.

صبحانه هایی که مغز را فعال می کنند

به نقل از انجمن ام اس ایران، صبحانه سوخت و ساز بدن را بالا می برد و به کنترل وزن کمک می کند. علاوه بر این باعث می شود که مغز فعال شود و درست فرمان بدهد.صبحانه مهم ترین وعده غذایی روزانه است.

**چه نوع صبحانه ای چنین خاصیتی دارد

آیا خوردن یک تکه کیک با یک فنجان چای یا قهوه روش درست شروع یک صبح بانشاط خواهد بود. یا اینکه تخم مرغ می تواند پروتئین کافی را به بدن برساند و مغز را فعال کند.

قصد داریم صبحانه های که 'مغز فعال می کند معرفی کنیم .صحبت کردن از صبحانه حرف تازه ای نیست. اما منظور از صبحانه سالم و خوب، خوردن یک پیاله غلات آماده شیرین و پرکالری هم نیست؛اکثر مردم تصور می کنند خوردن این غلات نه تنها شیک بلکه بسیار مغذی است.

**جوی دو سر

زمانی که بیدار می شوید مغز نیاز به آذوقه ای تازه از قند و گلوکز در خون دارد. مصرف صبحانه شیرین باعث افزایش سریع قند خون می شود و در طی ساعات بعدی نیز افت قند حادث می شود؛ اما بلغور جوی دو سر به آرامی جذب بدن می شود.

بعد از خوردن این ماده غذایی کامل، قند خونتان با ریتمی آرام و منظم افزایش پیدا می کند و دچار افت قند خون نمی شوید.

نتایج بررسی ها نشان می دهد بچه هایی که برای صبحانه جوی دوسر مصرف می کنند در مقایسه با کودکانی که غلات صبحانه آماده می خورند نمره های بهتری کسب می کنند. این مساله نیز نظریه تاثیر قند خون روی حافظه و تمرکز را قوت می بخشد.

**تخم مرغ

تخم مرغ یک صبحانه کامل و مفید برای مغز است. این ماده غذایی حاوی پروتئین باکیفیت است. از آنجایی که بدن زمان زیادی برای هضم پروتئین صرف می کند بعد از خوردن این صبحانه، مدتی طولانی احساس سیری خواهید کرد.

در نتیجه علاوه بر کنترل وزن قند خون نیز در سطح سالمی نگه داشته می شود.

سفیده تخم مرغ حاوی باکیفیت ترین نوع پروتئین است. کیفیت بالای این ماده در تخم مرغ به بدن کمک می کند تا آن را بهتر جذب کند.البته گفتنی است که تخم مرغ حاوی ویتامین ها و مواد معدنی نیز است که کمک می کنند جسم و روح در کنار هم و به کمک هم فعالیت کنند.

**کره بادام زمینی

این صبحانه علاوه بر این که خوشمزه خواهد بود به خوبی انرژی را نیز بالا خواهد برد، با مصرف کره بادام زمینی از خواص پروتئین بهره مند می شوید.

پروتئین باعث احساس سیری طولانی مدت می شود. اگر از نان تست کامل استفاده کنید میزان قند خونتان نیز در سطح خوبی قرار می گیرد و در طول روز بهتر کنترل می شود.

توصیه می شود روی نان تست و کره بادام زمینی چند برش موز نیز بچینید تا برنامه ویتامین کامل تر شود. با این کار پتاسیم خوبی نیز دریافت خواهید کرد که باعث می شود مغزتان به خوبی اکسیژن رسانی شود.

**ماست یونانی

احتمالا عادت به مصرف ماست یونانی برای وعده صبحانه ندارید. اما بهتر است بدانید این نوع ماست هر روز شهرت بیشتری در بین مردم پیدا می کند. ماست یونانی نه تنها دارای دو برابر پروتئین بیشتری نسبت به ماست های عادی است بلکه بهتر و خامه ای تر از ماست های دیگر است.

پروتئین اضافه این نوع ماست احساس خوبی به شما می دهد و باعث می شود مغزتان کار بیفتد و روز خوبی آغاز کنید. ماست یونانی کربوهیدرات کمی دارد. کربوهیدرات ها که در دونات ها و دیگر انواع نان های شیرمال و غیره نیز وجود دارد باعث کاهش شدید قند خون در اواخر روز می شود.

**شام در صبحانه

گاهی بهتر است تنوع ایجاد کنید. همیشه که لازم نیست مثلا بلغور جوی دوسر میل کنید یا اینکه خودتان را به تخم مرغ و املت ببندید. گاهی خوردن آنچه از شب مانده است نیز خالی از لطف نیست.

البته منظور تکه های پیتزا یا بال مرغ مانده از شب نیست. اگر سیب زمینی تنوری یا سیب زمینی کبابی مانده است آن را با ماست یونانی و سبزی یا حتی سوپ مانده را با نان سبوس دار میل کنید.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها