بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۶۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
13مرداد‌؛ به ياد آيت الله العظمي سيد علي حسيني سيستاني
آيت‌الله سيستاني سال‌ها پيش، شروع به تدريس بحث خارج فقه و اصول و رجال کرد و نيز بحث هايي پيرامون مکاسب، طهارت، نماز، خمس و برخي از قواعد فقهي مانند تقيه و الزام به انجام رساندند.


سيدعلي حسيني سيستاني معروف به آيت‌الله العظمي سيستاني‌، از مراجع تقليد شيعه در ‌ 13 مرداد 1309، برابر با 9 ربيع‌الاول 1349 در مشهد به دنيا آمد .

نام پدر گراميشان مرحوم سيد محمد باقر و نام جد ايشان که از بزرگان علم و زهد بوده سيد علي است. خاندان ايشان که از سادات حسيني مي‌باشند در عهد صفوي در اصفهان مي‌زيستند. وي در 5 سالگي به تعليم قرآن کريم پرداخت، سپس وارد مدرسه‌دارالتعليم ديني به منظور آموزش علوم ديني شد و در سال 1360ق به امر پدر بزرگوارشان شروع به آموختن مقدمات علوم حوزوي کرد.

در سال 1368ق وي به شهر مقدس قم مهاجرت کرد و از محضر مرجع بزرگ آيت‌الله بروجردي در فقه و اصول بهره فراوان برد. در سال 1371ق آيت‌الله سيستاني از قم به نجف اشرف مهاجرت کرد، که در روز اربعين حسيني وارد کربلا شد.

آيت‌الله سيستاني در سال 1380ق تصميم رجوع به موطن خود مشهد گرفت و چون تصور مي‌کرد که در آنجا مستقر خواهد شد، از اينرو اساتيدشان آيت‌الله خوئي و شيخ حسين حلي رسيدن به درجه اجتهاد را براي او مکتوب کردند.

وي در سال 1381ق بار ديگر به نجف بازگشت و در سال 1418ق بعد از آنکه کتاب صوم را به پايان رساند، شروع به شرح کتاب اعتکاف کرد. آيت‌الله العظمي سيستاني سال‌ها پيش، شروع به تدريس بحث خارج فقه و اصول و رجال کرد و نيز بحث هايي پيرامون مکاسب، طهارت، نماز، خمس و برخي از قواعد فقهي مانند تقيه و الزام به انجام رساندند.

 تدبیر24: وي همزمان با تدريس و بحث مشغول تاليف و نگاشتن کتاب‌هاي مهم و چند رساله است هـمـچنين کليه تقريرات بحث‌هاي اساتيد خود را به رشته تاليف درآورده است.

بـعـد از رحلت آيت‌اللّه خوئي، آيت‌اللّه سيستاني يکي از تشييع کنندگان جنازه آن مرحوم بودند و نماز ميت را بر او گزاردند. به گزارش مردم سالاري ،پـس از آن، زمـام مرجعيت حوزه علميه را بدست گرفتند و شروع به فرستادن اجازات، تقسيم و پخش حقوق و تدريس از روي منبر آيت‌‌اللّه خوئي‌ در مسجد (خضرا) کردند. به اين صورت، آيت‌اللّه سيستاني شهرت زيادي در عراق، کشورهاي خليج فارس، هند، آفريقا و... مخصوصا در ميان قشر جوانان پيدا کردند.

پس از جنگ سال 2002 آمريکا - عراق و اشغال عراق توسط آمريکا، نقش سيستاني در اوضاع عراق و اتحاد و امنيت اين کشور، از اهميت به‌سزايي برخوردار شد و در صدر اخبار رسانه‌اي قرار گرفت در پي ظهور داعش، سقوط موصل و پيشروي نيروهاي داعش به سمت بغداد و کربلا، اين مرجع تقليد شيعه بي‌سابقه فتوي جهاد صادر نمود. براي دفاع از شيعيان خواسته تا «سلاح بردارند و با پيکارجويان افراطي مبارزه کنند». سخنگوي وي اعلام کرده است که «شهرونداني که قادر به حمل اسلحه هستند، وظيفه دارند که در دفاع از کشور و مردم خود و اماکن مقدس، به نيروهاي امنيتي کشور بپيوندند». اين نيروها نقش حياتي در بازپسگيري شهرهاي اشغال شده عراق مانند رمادي و تکريت از سلطه داعش داشته‌اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها