بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۶۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
مراسم بزرگداشت روز«حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی» و سومین مراسم اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی در مرکز همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در این مراسم جمع کثیری از مسئولان و همچنین آیت‌ا... آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه، جهانگیر رئیس سازمان بازرسی کل کشور و قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور حضور داشتند. کمیته اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی در سال ۹۵ با بررسی ۱۵ کاندیدا از بین کشورهای مختلف با اجماع تصمیم گرفت سومین جایزه حقوق بشر اسلامی را به صورت مشترک به آیت‌ا... شیخ عیسی قاسم رئیس مجلس علمای شیعی بحرین به دلیل نقش موثر وی در دفاع از حقوق مسلمانان به صورت مسالمت آمیز و تلاش برای پیشبرد مردم سالاری دینی و همچنین آرزو مرالی دبیر کل تحقیقات کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن به دلیل نقش موثر وی در دفاع از حقوق مسلمانان و مبارزه با اسلام هراسی اعطا کند.

آیا مسلمانان حقوق بشر ندارند که دوگانه رفتار می‌کنید

رئیس قوه قضائیه در این مراسم با تاکید بر اهمیت موضوع حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اظهار کرد: مساله حقوق بشر اهمیت زیادی هم در دنیای امروز به لحاظ آثار عملی و هم برای ادیان الهی خصوصا دین اسلام که همه به آن منتسب هستیم، دارد. آیت‌ا... آملی لاریجانی با بیان این که«دو پرسش اساسی در مقابل اعلامیه جهانی حقوق بشر و سخنان آنها و یک پرسش در مقام عمل داریم»، تصریح کرد: دو پرسش ما در رابطه با مبانی حق است. این حق برای کیست؟ در جمهوری اسلامی ایران ۹۸ درصد مردم ما به قانون اساسی رای دادند. در این قانون اساسی یک نظام سیاسی تشریح شده و مورد تصویب قرار گرفته که اسلام اساس آن است. شما می‌گویید این نباشد، بر چه اساس این را می‌گویید؟ شما قصاص و دیات را نفی می‌کنید، این نفی شما نفی حقوق مردم ماست. چه کسی به شما این حق را داده که ایدئولوژی و روش زندگی خود را به تمام دنیا تحمیل کنید؟ وی در ادامه افزود: غرب در حقوق بشر رفتاری دوگانه دارد و از آن استفاده ابزاری می‌کند. کشورهای آمریکایی و اروپایی چه موضعی در رابطه با بحرین گرفته‌اند؟ آن رهبر انقلابی و صلح‌طلبی که اهداف حقوق بشر را مطرح می‌کند و می‌گوید هر بحرینی یک حق رای داشته باشد شما جلوی او را گرفته‌اید. در فلسطین هزاران کودک و زن و مرد بی پناه بمباران می‌شوند. آیا مسلمانان حقوق بشر ندارند؟

نسبت به رعایت حقوق بشر در اروپا بحث داریم

آملی لاریجانی خطاب به کشورهای اروپایی و آمریکایی، گفت: با دلارهای خود جلوی دهان دبیرکل سازمان ملل را می‌گیرید که صحبتی از تضییع حقوق کودکان در یمن نکند. امروز برای دنیا معلوم شده دفاع شما از حقوق بشر ابزاری است. آیا حقوق بشر در آمریکا تضییع نمی‌شود؟ ما در طول سی و چند سال چند میلیون مهاجر را پذیرفته‌ایم، مهاجرهای افغان و عراقی. با این که کشور در تحریم‌های گسترده و بیکاری بود ولی ما کمک کردیم و این بر اساس یک نگاه کاملا انسانی بود. حتی پیرو فرمایش مقام معظم رهبری حتی فرزندان آنها در مدارس و دانشگاه‌های ما تحصیل می‌کنند اما کل اروپا با آن ثروت بی‌کران چندصد هزار آواره را اگرچه پذیرفت ولی هم‌اکنون بحث اخراج و بدرفتاری با آنها مطرح است. آیا این حقوق بشر است؟ وی گفت: آواره‌های سوری را شما ایجاد کردید؟ مدافعین داعش چه کسانی هستند؟ همین عربستان که آن را دوست خود می‌دانید. سر کودک ۱۰ ساله را می‌برند، فیلمش را در عالم پخش می‌کنند، شما از این دفاع می‌کنید. آیا آمریکا حقوق سیاه پوستان را رعایت می‌کند؟ روزی نیست که سیاه پوستی به دست پلیس آمریکا کشته نشود. رئیس قوه قضائیه خطاب به ستاد حقوق بشر و وزارت امور خارجه تاکید کرد: من پیشنهادی دارم به ستاد حقوق بشر که با همکاری وزارت امور خارجه مساله گفت‌وگو با کشورهای اروپایی را در بخش حقوق بشر ایجاد کند البته آمریکایی‌ها را باید کنار گذاشت، آنها اهل خدعه‌اند و در برجام نشان دادند. ما در بحث حقوق بشر با آنها گفت‌وگویی نداریم. اصلی‌ترین شرط این گفت‌وگو باید این باشد که این گفت‌وگوی حقوق بشری و مضمونش طرفینی باشد نه این که فقط ایران مورد سوال قرار گیرد، باید دوطرفه باشد. ما هم نسبت به اروپا بحث داریم. در نحوه رفتارشان با بشریت از آنها و درباره این اسلام‌هراسی سوال داریم. در رابطه با این کشف حجاب اجباری در مدارس و دانشگاه‌ها در کشور فرانسه سوال داریم. در فرانسه‌ای که اگر به هولوکاست به گوش چشمی به مخالف نظر شود باید به زندان رفت. آیا این حقوق بشر است؟

حجم پاسخگویی ایران در دنیا کم‌نظیر است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نیز در این مراسم تصریح کرد: حجم پاسخگویی جمهوری اسلامی در بین کشورهای دنیا کم‌نظیر است و جمهوری اسلامی به دلیل این که از بدو تاسیس مورد تهاجم حقوق بشری قرار گرفت بنیه قوی حقوق بشری پیدا کرد و در کشورهای منطقه کم نظیر بلکه بی‌نظیر است و یکی از کشورهای فعال و تاثیرگذار است. وی افزود: در جلسه اخیر مسئولان قضائی که خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان گام‌های جدیدی را برای حقوق بشر تدوین کردند. دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: حقوق بشر مجموعه‌ای از نرم‌های رفتاری است. طبیعتا هر جا صحبت از عمل است اسلام حضور دارد و اسلام یک دین جامعی است. ما در صحنه جهانی یک موضع احتجاجی داریم و ما در این زمینه نشان می‌دهیم غربی‌ها پای حرف خودشان نایستادند و دو بحث داریم یکی این که مواضع غرب خودمحورانه و دوم این که مواضع آنها منافقانه است و موضع آنها به اسلام تحمیلی است ولی ما در صحنه بین‌المللی روی مردم سالاری و تنوع فرهنگی تکیه می‌کنیم.

دولت‌ها در راستای حقوق بشر گام بردارند

آرزو مرالی برگزیده سومین جایزه حقوق بشر اسلامی در همایش روز حقوق بشر اسلامی اظهارکرد: به ما مکررا توسط آمریکا و اروپا و غربی‌ها گفته شده است که آنها می‌توانند حقوق بشر را تضمین کنند. وی افزود: این گفتمان فرمی جدید برای محروم کردن حقوق سایرین از حقوقی که دارند و می‌توانند داشته باشند، است. وی همچنین گفت: این وظیفه مسلمانان است که از این شرافت و کرامت دفاع کنند. امروز یکی از روزهای مهم است. حقوق بشر اسلامی حقی است که باید توقع داشته باشیم که دولت‌ها درراستای هدف آن قدم بردارند. مرالی افزود: اما این وظیفه دولت‌ها به تنهایی نیست، مردم مسلمان نیز باید تعریفی از این حقوق داشته باشند. این فقط با شخص افراد اتفاق نمی افتد و درراستای تلاش دسته جمعی مسلمانان امکان پذیر است. حجت‌الاسلام دقاق نماینده شیخ عیسی قاسم هم با با ارزش دانستن فعالیت‌های ایران گفت: خوشحالیم که ایران جایزه حقوق بشر را می‌دهد. وی افزود: آرزو داشتیم که شیخ عیسی قاسم با پای خود به این مراسم می‌آمدند و این در حالی است که خانه ایشان تصرف بوده و مردم هم همگام با ایشان جلوی منزل شیخ هستند. شیخ اظهار داشت: از سازمان‌ ملل و اتحادیه عرب و اروپا برای بررسی اندیشه‌های این مرد بزرگوار دعوت می‌کنم و حتی معتقدم که جایزه نوبل را به این مرد بدهند.
برچسب ها: تدبیر۲۴ ، حقوق بشر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها