بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۷۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
اصلاح‌طلبان درسال ۱۳۹۲ با درنظر گرفتن وضعيت كشور به اين نتيجه رسيدند اگر در آن شرايط تنها يك شخص باشد كه بتواند مشكلات مختلف داخلي وخارجي را مديريت كند، بدون شك آن شخص آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني است.
احسان اسقايي- اصلاح‌طلبان درسال ۱۳۹۲ با درنظر گرفتن وضعيت كشور به اين نتيجه رسيدند اگر در آن شرايط تنها يك شخص باشد كه بتواند مشكلات مختلف داخلي وخارجي را مديريت كند، بدون شك آن شخص آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني است. اما اعلام عدم احراز صلاحيت او موجب شد در ابتدا ياس و نااميدي برچهره اصلاح‌طلبان بنشيند ولي آيت‌ا... سكان تحولات سياسي را دردست گرفت و حسن روحاني را به مردم معرفي كرد. بعد از اين تدبير، بدون هيچ وقفه‌اي اصلاح‌طلبان همانند هميشه با اعتماد به آيت‌ا... هاشمي پيمودن مسيري را آغاز كردند كه مي‌دانستند جز خوبي و پيشرفت نتيجه‌اي براي آنها ندارد؛ تدبيري كه به گام اول معرف شد و توانست پرونده هسته‌اي را حل و ايران را به‌ عنوان عضو فعال جامعه بين‌الملل معرفي كند. اين پيروزي و مخالفت‌هايي كه با آن در درون مجلس صورت گرفت، موجب شد اصلاح‌طلبان با اينكه مي‌دانستند تعداد زيادي از نيروهايشان نمي‌توانند به عنوان كانديدا جواز حضور در انتخابات مجلس را كسب كنند اما با هدف برداشتن سنگ از مسير تحقق وعده‌هاي دولت، استراتژي خود را تلاش براي راه نيافتن مخالفان دولت به مجلس دهم تعريف كردند. استراتژي‌ موفقي كه به گام دوم معروف شد و اصلاح‌طلبان توانستند به موفقيت‌هاي خوبي براي جلوس بر كرسي‌هاي پارلمان دست پيدا كنند كه همين حضور آنها سبب شد تا دلواپسان كمتري به بهارستان بروند. موفقيت اصلاح‌طلبان در دو گام رياست‌جمهوري و مجلس سبب شد تا در انديشه برداشتن گام سوم باشند كه همان شوراهاي شهر و روستاها است؛ گامي كه براي تداوم پيروزي‌هاي دولت و رضايت ملت داراي اهميت زيادي است. درگام سوم، اصلاح‌طلبان قصد دارند علاوه بر اينكه روحاني را براي ۴ سال ديگر ساكن پاستور كنند اما از ساختمان خيابان بهشت كه همان شوراي شهر است غافل نباشند و سال ۹۶ براي آنها و حاميان شان سال پيروزي در پيروزي لقب بگيرد. تكليف انتخابات رياست‌جمهوري ۹۶ براي اصلاح‌طلبان مشخص است و آنها اعلام كردند كانديدايي جز روحاني ندارند اما در انتخابات ديگر كه شوراي شهر است، اصلاح‌طلبان قصد دارند با گامي بلند اما دقيق و حساب‌شده به بهشت بروند كه در مسير رسيدن به شوراي شهر از تجربيات سال‌هاي ۹۲ و ۹۴ استفاده خواهند كرد. آن طور كه مشخص است براي انتخابات شوراي شهر مجوزهاي بيشتري براي حضور اصلاح‌طلبان به عنوان كانديدا صادر خواهد شد. بنابراين آنها با استفاده از اين فرصت مي‌توانند با چهره‌هاي شناخته شده‌اي قدم در مسير انتخابات شوراي شهر بگذارند

انتخابات شوراي شهر، نخستين گام به سوي دموكراسي

مصطفي درايتي فعال سياسي اصلاح‌طلب ضمن تحليل برنامه اصلاح‌طلبان در گام سوم به «آرمان» گفت: اگرچه ازانتخابات شوراي شهر با نام «گام سوم» ياد مي‌شود اما شوراي شهر نخستين گام دموكراسي است و بايد توجه جدي‌ به شوراهاي شهر و روستا داشت. وي با تاكيد بر اينكه نبايد برنامه‌ريزي درباره شوراي شهر را به ماه‌هاي آخر انداخت، اظهار داشت: گام اول و گام دوم حركت اصلاح‌طلبان در جايگاه خود از اهميت زيادي برخوردار بودند ولي درآن دوگام، اصلاح‌طلبان داراي نقاط ضعف و قدرت ويژه‌اي بودند كه لازم است آن نقاط ضعف درگام سوم، جبران شود. وي با توجه به همزمان بودن انتخابات شوراي شهر و رياست‌جمهوري افزود: انتخابات رياست‌جمهوري باعث خواهد شد كه اهميت انتخابات شوراي شهر به حاشيه برود و فعالان سياسي از هم ‌اينك اهميت اين انتخابات را مورد توجه مردم قرار دهند.

در گذشته، فرصت را از دست داديم

محمد كيانوش‌راد فعال اصلاح‌طلب ديگر نيز درباره جايگاه انتخابات شوراي شهر به «آرمان» گفت: انتخابات شوراي شهر خصوصا با توجه به رضايت ونارضايتي‌هايي كه مستقيما در شهروندان ايجاد مي‌كند، از اهميت زيادي براي اصلاح‌طلبان برخوردار است. درانتخابات شوراي گذشته اصلاح‌طلبان با قدرت وارد انتخابات نشدند و فرصت مهمي را در آن زمان از دست دادند. درانتخابات پيش رو البته بايد به ثمرات پيروز شدن درانتخابات توجه داشت و با دقت بيشتر، نيروهاي خود را انتخاب كنند كه در ادامه مسير آبادي وعمران در شهرها به برنامه‌هايي كه توسط اصلاح‌طلبان اعلام مي‌شود، پايبند باشند. وي ادامه داد: البته به نظر مي‌رسد بايد درآينده به شرايط ائتلافي پايبند بود اما اين به معناي آن نيست كه دقت لازم درمعرفي كانديداها صورت نگيرد. وي درباره نقش تشكل‌هاي سياسي در انتخابات شوراي شهر گفت: ضروري است كه تشكل‌ها وگروه‌هايي كه درائتلاف شركت مي‌كنند، از همان ابتدا نسبت به قبول مسئوليت افراد معرفي‌ شده متعهد باشند تا دچار شرايطي نشويم که در آن افرادي كه مورد حمايت قرار مي‌گيرند، پس از اخذ راي، راه و مسير خود كه مبتني بر شناخت فردي است را دنبال كنند. بنابراين افراد معرفي‌شده بايد به الزامات تشكيلاتي و عمل به خرد جمعي و مصالح تشخيص داده ‌شده ازسوي نهادهاي حامي خود پايبند باشند تا برنامه‌ريزي‌هاي وعده داده ‌شده در عرصه شهري را به منصه ظهور برساند.

احتمال تاييد صلاحيت افراد مطرح اصلاح‌طلب

ولي ا... شجاع پوريان نيز درباره انتخابات شوراي شهر به «آرمان» گفت: مهم‌ترين مشكل اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس همواره مشكل تاييد صلاحيت آنها بوده است كه اين دغدغه هنوز هم ادامه دارد. وي ادامه داد: در انتخابات شوراي شهر، تاييد صلاحيت‌ها توسط مجلس صورت مي‌گيرد، هرچند كه درمجلس نهم چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب نيز نتوانستند به‌راحتي براي شوراي شهر تاييد صلاحيت شوند ولي با توجه به وجود نمايندگان آگاه در مجلس دهم، كانديداهاي اصلاح‌طلبان براي شوراي شهر با مشكل زيادي براي تاييد صلاحيت مواجه نخواهند شد. وي با توجه به تاييد صلاحيت اصلاح‌طلبان گفت: احتمالا با انبوه تاييد صلاحيت نيروهاي فاخر اصلاح‌طلب در انتخابات شوراي شهر مواجه خواهيم شد و ميزان تاييد صلاحيت‌ها باعث خواهد شد ليستي كه از هر جهت در راستاي خواست ملت است ارائه شود.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها