بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
روحانی:
رییس جمهوری، اجلاس سه جانبه ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه را بسیار با اهمیت دانست و گفت: این اجلاس در ادامه اجلاس سه جانبه اینچه برون و اجلاس سه جانبه تهران فردا در باکو با موضوع کریدور شمال به جنوب برگزار می شود.
تدبیر24: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه پیش از عزیمت به باکو به منظور شرکت در اجلاس سه جانبه ایران ، روسیه، و آذربایجان 
با تبریک روز خبرنگار افزود: سه کشور ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه برای نخستین بار اجلاس سه جانبه برگزار می کنند و این اجلاس از نظر ارتباط با همسایگان و شرایط منطقه خاورمیانه و قفقاز، و ثبات و امنیت این منطقه بسیار با اهمیت است.
وی به تشریح جزییات سفر دو روزه خود به جمهوری آذربایجان پرداخت و تصریح کرد: در سفر به باکو دیدارهای دو جانبه و سه جانبه خواهیم داشت، دیدار دو جانبه ای با مقامات جمهوری آذربایجان انجام می شود.
رییس جمهوری یادآور شد: در سال های اخیر روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی ایران با این کشور نسبت به گذشته ارتقا یافته است.
روحانی یکی دیگر از برنامه های سفر خود به باکو را دیدار دو جانبه با رییس جمهوری روسیه عنوان کرد و افزود: ایران و روسیه طی سال های اخیر به سمت روابط راهبردی حرکت کرده و در مسایل مختلف منطقه و بین المللی مشارکت خوبی بین دو کشور وجود داشته است.
وی یادآور شد: اجلاس سه جانبه باکو در ادامه اجلاس سه جانبه اینچه برون و اجلاس سه جانبه تهران است که فردا در باکو برگزار می شود و موضوع آن کریدور شمال به جنوب است.
رییس جمهوری افزود: اجلاس سه جانبه ای در'اینچه برون' ، میان ایران ، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شد و همچنین اجلاس سه جانبه ای در تهران بین هند، ایران و افغانستان داشتیم که در ادامه آن فردا اجلاس سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه برگزار می شود.
روحانی یادآور شد: اجلاس سه جانبه تهران در مورد راه آهن چابهار و اجلاس اینچه برون در مورد راه آهن ایران به ترکمنستان، قزاقستان و چین بود، این اجلاس به ارتباط بهتر ایران و آذربایجان و روسیه منتهی می شود و در ادامه ارتباط ما را با اقیانوس هند و خلیج فارس متصل می کند.
وی خاطرنشان کرد: کریدور شمال به جنوب دارای اهمیت فراوانی است و آن را نعمتی بزرگ برای کشور می دانیم، کریدور شمال به جنوب مسیر اتصال کشورهای جنوب منطقه آسیای مرکزی ، قفقاز ، چین و اروپا است.
روحانی اظهارداشت: در اجلاس سه جانبه باکو درمورد راه آهن آستارا و رشت گفت و گو خواهیم کرد، تا پایان سال میلادی راه آهن آستارا – رشت متصل خواهد شد تا محموله های باری از طریق این راه آهن بین ایران و جمهوری آذربایجان منتقل شود و تا چند سال آینده نیز راه آهن رشت و آستارا اجرایی می شود.
وی یادآور شد: همچنین در سفر به باکو طرح هایی از جمله کاهش تعرفه گمرکی با آذربایجان و روسیه، تجارت آزاد با کشورهای عضو اورآسیا، شروع عملیات خودرو سازی ایران در آذربایجان، مشارکت در زمینه دارو سازی و توسعه تجارت و سرمایه گذاری را مطرح خواهیم کرد.
رییس جمهوری همچنین گفت: در دیدارهای دو جانبه و سه جانبه موضوع مبارزه با تروریسم و همکاری های منطقه ای میان سه کشور ایران ، روسیه، و آذربایجان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها