بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
صادق خرازی درمناظره با شریعتمداری:
پول‌ها را از مملکت خارج کردند و به این و آن اعتماد کردند، زیر نظر سران سه قوه کمیته‌ای تشکیل شود و ببینند این پول‌ها به چه کسی داده شده و به کجا رفته است.
 تدبیر24:  رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه روحانی هیچ خط قرمزی جز قانون نمی شناسد، گفت: تا جایی که اطلاع دارم حسن روحانی و اسحاق جهانگیری اهتمام دارند با فساد برخورد جدی کنند و اگر رئیس دولتی با فساد برخورد کرد باید از او حمایت کرد. سید محمدصادق خرازی سفیراسبق ایران در پاریس در برنامه نگاه یک به بررسی عملکرد آمریکا در قبل و بعد برجام و همچنین بد‌عهدی‌های آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
رسانه‌ای شدن فیش‌های حقوقی از شجاعت‌های خبرنگاران بود
خرازی با اشاره به موضوع فیش‌های حقوقی نجومی رسانه‌ای شدن این موضوع را یکی از شجاعت‌های بی‌نظیر رسانه‌های کشور نامید و گفت: از هر جریان فکری‌ای به این موضوع پرداخته شد چرا که دغدغه مردم بود. وی با طرح این سوال که چرا در دولت قبل در موضوع اختلاس ۳ هزار میلیاردی این اتفاق رخ نداد؟ ادامه داد: در دولت قبل هم خبرنگار بود و دغدغه هم وجود داشت اما احساس امنیت نمی‌کردند و برخی اولویت‌هایی داشتند که این موضوع را مطرح نکردند و این نشان می‌دهد که مهم‌ترین مولفه‌ای که ما باید رعایت کنیم قانون است و نباید مرزها تغییر کند؛ خوب، خوب و بد، بد است. وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها بی‌تردید با چشمان تیزبین خود می‌توانند صلاح جامعه را رقم بزنند و می‌توانند جامعه را به ابتذال بکشانند. اگر ما مراقبت بکنیم یعنی همه خوبی‌ها و بدی‌ها براساس میزان و سنجش واقعی قانون باشد مشکلی نخواهیم داشت و مشکل این است که گاهی گرفتار سلیقه‌های انتخابی خودمان می‌شویم و این خیلی خطر دارد. خرازی ادامه داد: ۷۰۰، ۸۰۰ میلیارد از پول‌های مردم به غارت رفت، این پول‌ها کجا رفت؟ مردم در این خصوص سوال دارند.
تحریم‌ها عامل فسادهای مالی شد
وی افزود: به عنوان سرمایه‌گذاری خارجی از آغاز تحریم شروع کردند، پول‌ها را از مملکت خارج کردند و به این و آن اعتماد کردند، زیر نظر سران سه قوه کمیته‌ای تشکیل شود و ببینند این پول‌ها به چه کسی داده شده و به کجا رفته است. بابک زنجانی چگونه به وجود آمد؟ وقتی تحریم به وجود آمد و قانون وجود نداشت و برخی بسیط‌الید شدند، نتیجه این شد که فساد به وجود آمد. این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه در برابر چند صد میلیارد دلار سکوت اتفاق افتاد، تصریح کرد: در این دو دوره، این ۷۰۰ میلیارد دلار مطابق تمام دوره فروش نفت ایران است، یعنی از زمانی که نفت را استخراج کردند. وی خطاب به شریعتمداری گفت: تا زمانی که دولت های نهم و دهم بر سرکار بود، شما یکی از مدافعان پر و پا قرص آن دولت‌ها بودید و تا روزهای آخر هم از آقای احمدی‌نژاد دفاع کردید. همین آقا این بی‌انضباطی‌های مالی را به وجود آورد. خرازی با بیان اینکه در دولت قبل سازمان برنامه را منحل کردند تا هرگونه که دوست دارند عمل کنند، ادامه داد: برای آقای شریعتمداری متاسفم که خدمات دولت‌های دیگر را نادیده می‌گیرند و از دولتی دفاع می‌کند که جز آثار زیان‌بارش، خدماتش را در جای دیگر داشته است. دولت کنونی وارث دولتی پر از فساد اداری بود که هنوز هم نتوانسته است آن را جمع کند. این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: آقایان در روزنامه‌های خود بی‌محابا دولت را می‌کوبند. مقام معظم رهبری در سال نو فرمودند که رعایت دولت، خدمتگزاران و قوای سه‌گانه را بکنید. همین روزنامه کیهان را بیاورید و ببینید که از ابتدای سال تاکنون چه دفاعی از دولت کرده و چه حیثیتی از دولت نبرده‌ است. خرازی عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این است، بروید سراغ سازمان برنامه و بودجه، بروید سراغ جهانگیری و روحانی، و از عدد و رقم‌هایی بپرسید که مشخص نیست کجاست. آقایان صدها بار گفته‌اند و یکی از بزرگان هم گفت: اتفاقی است که افتاده، فعلا بگذریم و ان شاا... خیر است. باید مشخص شود که این پول‌ها کجا خرج شده است. وی افزود: به مظاهری گفتند فلان پول را بده و چون نداد عزل شد. پول‌هایی که توسط آقایان داده می‌شد و من دو سه مورد را دارم و خصوصی عرض می‌کنم، پول‌هایی که آقایان توزیع می‌کردند و سفرهایی که می‌کردند به جای کارآفرینی و تولید واردات از چین می‌کردند، همه ضبط شده و نوشته شده است. وی خطاب به شریعتمداری گفت: شما از روزی که مسئول کیهان شدید یک گام و یک قلم درباره دفاع از تولید کشور برنداشتید و ننوشتید. اینکه شما همین‌طوری تهمت بزنید و اهانت کنید که درست نیست.
قرار نبود برجام مشکلات بین ایران و آمریکا را حل کند
وی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد رسانه‌ها در خصوص مذاکرات هسته‌ای و برجام عنوان کرد: برجام یکی از همان قصه‌های پر غصه هفت گنبد افلاک این سرزمین است. اول باید مشخص کنیم که برجام یک معجزه بود یا یک واقعه تاریخی بود که اتفاق افتاد. کشور در شرایط خاصی بود و از صدر نظام که مقام معظم رهبری هستند تا همه دست‌اندرکاران مذاکرات یک هدف و چارچوب را دنبال کردند. اینکه ما تصور کنیم که برجام یک واقعیت آنچنانی است، درست نیست، برجام ابزار است نه هدف. خرازی تاکید کرد: رسانه‌ها در برجام در هر دو جریان تلاش زیادی کرده و سعی کردند مردم را با ابعاد مختلف برجام آشنا کنند، برخی تصورشان این بود با برجام اعتماد ایران و آمریکا جلب و مسائل بین آنها حل می‌شود. اصلا برجام موضوعی نبود که بخواهد به موضوع ایران و آمریکا ربط داده شود و بتواند مناسبات بین ایران و آمریکا را تلطیف کند. بلکه برجام سقف و کف مشخصی داشت و متناظر همان، مسئولیت مذاکره‌کنندگان نیز سقف و کف داشت. رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: یک زمانی در داستان تکنولوژی هسته‌ای ۲۰ هزار سانتریفیوژ داشتیم که ۱۰ هزار تای آنها کار می‌کرد در حالی که الان دوستان سازمان انرژی هسته‌ای روی سانتریفیوژ IR۸ کار می‌کنند که هر واحد آن ۲۰ سو تولید می‌کند. خرازی با اشاره به ورود ایران به پروژه گداخت هسته‌ای، گفت: زمانی می‌گفتند ایران حق ندارد وارد چرخه سوخت شود و دانش هسته‌ای داشته باشد اما الان ایران را وارد پروژه گداخت هسته‌ای کرده‌اند و ایران به این کلوپ پیوسته است. وی گفت: برجام ابزاری بود برای حل مشکلات کشور و این حل مشکلات کشور آرمان همه کنشگران سیاسی است.
شریعتمداری: کدام کاسب تحریم اصرار بر حذف تحریم‌ها می‌کند؟
حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه نگاه یک به بررسی عملکرد آمریکا در قبل و بعد از برجام و همچنین بدعهدی‌های آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران و مساله فیش‌های حقوقی و... پرداخت و در ابتدای این برنامه روز خبرنگار و هفته کرامت را تبریک گفت.
بسیاری از رسانه‌ها به فیش‌های حقوقی نپرداختند
وی در خصوص اظهارات خرازی که گفت «رسانه‌ها همه به فیش‌های حقوقی پرداختند»، گفت: من می‌گویم این‌گونه نیست، بسیاری از رسانه‌ها به فیش‌های حقوقی نپرداختند و بالعکس از فیش‌های نجومی دفاع هم کردند. حداقل این است که می‌گویند روزنامه‌نگار سندش با خودش است. دیوار حاشا برای روزنامه‌نگار بلند نیست، چون همه آنچه می‌گوید مضبوط و ثبت شده است و می‌توانند به آن مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها