بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
دبیر24: یک استاد دانشگاه با بیان این مطلب که یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت یا عدم آن در زندگی مشترک زوج ها برخوردار نبودن از سبک زندگی است،گفت:متاسفانه برخی زوج های جوان سبک زندگی مناسبی را برای زندگی انتخاب نمی کنند و از الگوهای مناسبی پیروی نمی کنند.

دکتر کاظم قجاوند جامعه شناس و مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار آستان ادامه داد:پیروی از سبک زندگی اصولی و تبعیت از راهنمایی های علمی در زندگی مشترک را برخی جوانان به درستی یاد نگرفته و آموزش ندیده اند .در اغلب موارد عدم تسلط به مهارت های زندگی و بهره مندی از الگوهای نامناسب،عدم شناخت کافی زوج ها نسبت به یکدیگر سبب بروز خشونت در خانواده می شود.

این مشاور خانواده با اشاره به طیف وسیعی از خشونت های خانوادگی ادامه داد:خشونت های کلامی،جسمانی،روانی و حتی اقتصادی نیز برخی خانواده ها را درگیر ساخته است و در اغلب موارد اعمال خشونت ها سبب فاصله گرفتن و گسست بین زنان و مردان می شود.

وی تصریح کرد:گاهی اوقات پذیرش خشونت های خانوادگی که بین زن و مرد رخ می دهد باعث شکل گیری و رویه رفتاری نامطلوب در خانواده می شود.متاسفانه شدت و هجمه خشونت ها تا آنجا پیش می رود که ادامه زندگی را برای زوج ها ناممکن می سازد و به همین دلیل حتی در میانسالی تقاضای جدایی و طلاق می دهند در حالیکه اگر از همان ابتدای شروع اختلافات راهکارهای علمی و عملی را به کار می گرفتند بعد از یک یا دو دهه زندگی به طلاق فکر نمی کردند.

خانواده،رسانه و برنامه درسی سه راس کاهش خشونت های خانوادگی

قجاوند استاد دانشگاه بیان کرد:پرهیز از خشونت و پرخاشگری به عنوان یک راهبرد اصلی در زندگی باید مد نظر قرار گیرد.چنانچه این راهبرد در نظر گرفته شود پیامدهای ناگوار و اسفناک خانوادگی را به دنبال نمی آورد.از سوی دیگر خشونت های خانوادگی سبب بی اعتمادی در زندگی شده و منجر به شکل گیری  روابط خارج از چارچوب می شود.

به گفته این جامعه شناس:ریشه خشونت ها را باید در گذشته افراد،سبک زندگی ،میزان تقید و پایبندی به ارزش های دینی،تحصیلات و تجربیات آموخته شده دانست.آموزش مهارت های اجتماعی مانع از شکل گیری خشونت در روابط خانوادگی می شود با این مهارت می توان به تداوم زندگی زوج ها امیدوار بود.

این مشاور خانواده با اشاره به نقش رسانه ها در کاهش و افزایش خشونت افزود:بخشی از آموزش مهارت های زندگی را باید در چارچوب برنامه درسی به کار گرفت و بخشی دیگر نیز توسط خانواده باید آمزوش داده شود.همچنین رسانه های عمومی با انتشار الگوهای موفق می توانند تاثیر شگرفی در پیشگیری از آمار طلاق داشته باشند.

منبع:آستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها