بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
 تدبیر24:فیروزقاسمی - ﭘﯿﭽﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ "ﺷﮑﺴﺖ" ﺩﻭﺭ ﺑﺮﮔﺮﺩﺍﻧﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ "ﺳﺮﺩﺭﮔﻤﯽ" ﺳﺮﻋﺖ ﮔﯿﺮﻫﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ "ﺍﻓﮑﺎﺭ ﻣﻨﻔﯽ"،مانع ای به نام "جهالت و بیشعوری "

فراموش نکنیم دراین جهان کم نیستندافراد فرصت طلب وخودبزرگ بین که ابن الوقت هستند, و هرلحظه رنگ عوض می کنند و با ظاهر فریبی سعی می کنند جلب توجه نمایند ودر گذشته واینده جایگاهی ندارند, وحتی درخصوص حرفه وپست ی که در ان اشتغال دارند,دانش و شناخت کافی ندارند وفقط در پی کسب موقعیت وارتزاق برای خود هستند,این افراد غالبا از اگاهی ودانش بشر امروز وهمچنین جهان بینی وجامعه شناسی وتوسعه جهانی غافل وعاجز هستند.

لازم است در ابتدا به این نکته اشاره کنم که با لقاب های انچنانی و غیر واقعی در وصف افراد دچار اشتباه نشوید, وبلکه بعنوان یک نقاد پرسشگر مقیدبه اینده جامعه واجتماع ,با بررسی موفقیت ها, وعمل کردها افراد و دیدگاههای عقلانی ومنطقی انها وبا خواندن مطالب هابا تحقیق و مطالعه پیش برویم.(درنظر داشته باشیم, نقد کنکاش ونمایان کردن ایرادت ومحسنات ومقایسه میان این دو جهت اگاهی بخشیدن است)
درهمین خصوص چندی پیش در پی نقدوبررسی از یک اثر سینمایی دریک رسانه عمومی از کلماتی استفاده شد که انتقادات و دفاعیاتی در اجتماع و فضاهای مجازی درپی داشت. ومن نیز در بخشی ازتحلیلی درپی امد ان نوشتم , چنانچه استفاده از ادبیات نامترادف و ناشایسته در نقد و پرسشگری نهادینه شود, دیری نمی پاید که شاهد ظهور بی هنجاری توسط افراد کم تجربه و... واسیب های جبران ناپذیر جامعه واجتماع خواهیم بود.که متاسفانه این روزها همانطور که می بینیم  ومی خوانیم,ظهور این پدیده بی هنجاری داردخود رانمایان می کند,

یاداوری می کنم پیش از هرچیزی معتقدم این اراده وتصمیم های ما است که سرنوشت ما راتعین میکند.
اعتماد تزلزل ناپذیر به خویشتن, احساسی است که همه ما به آن نیاز داریم, بنابراین برای ایجاد اعتماد به نفس دست به عمل بزنیم واز ثمرات عجیب این احساس در همه جنبه های زندگی بهره مند شویم. شهامت علی رغم ترس وپابند بودن را سرلوح اراده و تصمیم قرار دهیم.

من وشمامی دانیم افرادی دراین جهان هستند که فقط امتیازاتی دارند, از قبیل ,امتیاز خانوادگی ,امتیاز محیطی , و امتیاز پول و روابط و...

دراین میان هستند افرادی که هیچ یک از این امتیازها را ندارند,اما من وشما مرتبا می بینیم ومی شنویم و شاهد هستیم که کسانی علیرغم همه ناملایمات ها با اراده و پشت کار باکسب تجربه وعلم و دانش با تصمیمات خود همه موانع ها را درنوردیده اند وهمه محدودیت های شرایط را شکسته اند, اینها نمونه نیروی بی کران روح ادمی هستند.

درسوی دیگر همه ما کم وبیش در این جهان در خصوص افرادی که فاقد جهان بینی-و دانش کافی ,هستند و صرفا ,,بواسطه امتیازاتی که برشمردیم ,,  پست ها وجایگاه های حساسی را تصاحب می کنند, شنیده ویا خوانده ایم.
سوال اساسی اینجاست که ایا ((علاقمند بودن, به چیزی ومقید بودن به ان فرقی نیست ?))

من وشما می شنویم ویا می خوانیم که افرادی میگویند میخواهیم فلان کار را بکنیم ویا تغییری دراین سبک دراین جهان و... به وجود بیاوریم. اما این نوع اظهارات به هیچ وجه جنبه تعهد وپابند بودن را ندارد ,که بگوییم میخواهم قلان تحول وفلان اتفاق به وجود بیاوریم اما در ان مورد مقید نباشیم.
اینگونه اظهارات نشانه قدرت نیست ,بلکه دعایی ضعیف است که از ایمان قوی ناشی نمی شود.

لذا دچار لغزش و پل عبور برای ناشایسته ها نشویم.درنظر داشته باشید که همه ما پشتوانه واینده کشور عزیزمون هستیم سعی کنید تاثیر گذار وتاثیرپذیر باشید .عملکردهای گذشته را بررسی وشرایط امروز را درعرصه بین المللی ارزیابی کنیم ,و با نگاهی به اینده درجهت توسعه جهانی وروند روی به رشد دموکراسی باالگو گرفتن از شایسته ها و با کسب موافقیت ها ی جهانی ازطریق گفتمان درجهت صلح و امنیت و ارامش  با اراده -تلاش و پشت کار قهرمان درتمام عرصه ها بشویم.

به همین جهت تصمیم ما به انجام هرکاری که لازم باشد ,و عمل کردن علی رغم ترس ,اساس شهامت است ,شهامت,زیربنای اراده وتصمیم . اگر این نیروی اراده وتصمیم تحت اختیارمان باشد یقین داشته باشیم که می توانیم الگوهای خودمان را هم  درهم بشکنیم وطرز فکرخود را عوض کنیم ,لازم نیست همیشه دیوارها را خراب کنیم ,گاهی کافی است نگاهی به چپ و راست خود بیندازیم تا دری را که بر روی ان دیوار است پیدا کنیم وجنبه های تعهد عملی و پابند بودن را با عقلانیت در نظر بگیریم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها