بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
تدبیر24:دیروز نمایندگان دو نهاد مهم و تاثیرگذار کشور به دور یک میز نشستند و به هم اندیشی پرداختند. یکی از اولویت‌هایی که در ابتدای تشکیل مجلس دهم از سوی نمایندگان بر آن تاکید شد تعامل مثبت و مفید با شورای نگهبان بود که این برنامه البته از سوی شورای نگهبان هم مورد تایید قرار گرفت چنان که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان به جلسه شورای نگهبان برای بررسی لایحه برنامه ششم توسعه که علی لاریجانی رئیس مجلس هم در آن حضور داشت اشاره کرده و گفته بود: «آقای لاریجانی رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان در این جلسه، بر تعامل بیشتر بین شورای نگهبان و مجلس برای بررسی لایحه احکام دائمی برنامه ششم توسعه و دیگر امور تأکید کردند.» او بار دیگر در ۲۳ مردادماه از جلسه هیات رئیسه مجلس و اعضای شورای نگهبان در دوشنبه هفته جاری یعنی جلسه روز گذشته خبر داده و گفته بود: «تعامل بیشتر مجلس و شورای نگهبان قطعا آثار مبارکی در پی دارد».
اولین جلسه برگزار شد
همان طور که کدخدایی اعلام کرده بود، اولین نشست مشترک هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای نگهبان براي تعامل و درک متقابل ارکان قوه مقننه و درک متقابل مجلس و نهاد پاسدار قانون اساسی برگزار شد. در ابتدای جلسه آیت‌ا... جنتی دبیر شورای نگهبان ضمن ابراز خشنودی از برگزاری چنین نشستی، ایام مبارک دهه کرامت و میلاد حضرت ثامن الحجج (ع) را تبریک گفت و به فرازهایی از مقام شامخ آن امام همام اشاره کرد. در این جلسه که با هدف تعاملات بیشتر دو نهاد در راستای تبیین‌ ابهامات و ایرادات شورای نگهبان راجع به مصوبات و تصمیمات مجلس و اصلاح و تصویب قوانین کاربردی از جمله قانون انتخابات و برنامه‌های توسعه تشکیل گردید، بر حضور فعال و مستمر اعضای شورای نگهبان در جلسات کارشناسی و کمیسیون‌های مجلس و ارائه نقطه‌نظرات این نهاد به مجلس تأکید شد. پزشکیان، مطهری، نعمتی، عثمانی، کاتب، قاضی‌زاده هاشمی، وکیلی و رنجبرزاده از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و آیت‌ا... جنتی، محمدرضا علیزاده، عباسعلی کدخدایی، نجات‌ا... ابراهیمیان، سام سوادکوهی و سید فضل‌ا... موسوی از شورای نگهبان در این نشست حضور داشتند که هرکدام ضمن بیان نقطه‌نظرات خود پیشنهادهایی جهت بهبود روند قانونگذاری ارائه دادند. همچنین مقرر شد تشکیل این گونه جلسات مشترک استمرار یابد.
نعمتی توضیح داد
سخنگوی هیات رئیسه مجلس پس از پایان جلسه به ارائه آنچه در این دیدار گذشت پرداخت و گفت: این نشست روز دوشنبه با حضور اعضای هیات رئیسه مجلس، آیت‌ا... جنتی دبیر شورای نگهبان و اعضای این شورا برگزار شد. بهروز نعمتی افزود: نشست دوشنبه بسیار مثبت بود و این نشست حدود چهار ساعت به طول انجامید و دو طرف موضوعات مختلفی درباره وظایف و اقدامات صورت گرفته را بیان کردند. نعمتی گفت: با توجه به دغدغه‌های موجود درباره طرح ها و لوایح و اصلاح قانون انتخابات، در نشست امروز مذاکرات و بحث‌های بسیاری مطرح شد و خوشبختانه دو طرف از محورها و موارد مذاکره شده، رضایت داشتند و در نهایت مقرر شد که این نشست‌های مشترک به صورت فصلی با دستور کار مشخص، برگزار شود. این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: همچنین در این نشست مسائل دیگری مانند موضوع اصل ۷۵ بودن طرح‌ها، اصلاح قانون انتخابات و نوع تعاملات مجلس با شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها